1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جزئیات ثبت نام در مرحله دوم فروش یکپارچه

جزئیات ثبت نام در مرحله دوم فروش یکپارچه

12 اردیبهشت 1402
  • 0

با توجه به سخنان سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هرگونه افزایش قیمت خودروهای مونتاژی، منوط به اعلام قیمت شورای رقابت است. در صورتی که شرکتی اقدام به افزایش قیمت کرده باشد، باید قیمت‌ها را به قبل بازگرداند.

با توجه به اظهارات امید قالیباف، بیش از ۲۰۸ هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کننده در مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودرو، که نوبت تحویل خودروی آنها به سال ۱۴۰۳ موکول شده بود، در مهلت تعیین شده برای تغییر نوع خودرو به سامانه easalcar.ir مراجعه کرده و نسبت به تغییر نوع خودرو برای تغییر اولویت بندی اقدام کردند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: نتایج نوبت دهی افرادی که در مقطع تعیین شده برای ویرایش نسبت به تغییر خودرو اقدام کردند، در اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.

اعلام شرایط ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه در اینده نزدیک

با توجه به گفته وی در رابطه با ثبت نام دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو، فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در این طرح از روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. پس از اعلام زمان و شرایط ثبت نام، متقاضیان خرید خودرو می‌توانند نسبت به افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

قالیباف تاکید کرد: قبل از اطلاع رسانی برای آغاز فرآیند ثبت نام در طرح یکپارچه عرضه خودرو، متقاضیان باید از اقدام به افتتاح حساب وکالتی خودداری کنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ‌ قبل از اطلاع رسانی برای ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه، افتتاح حساب وکالتی مجاز نیست. بنابراین، متقاضیان مرحله دوم باید در بازه زمانی که اعلام می‌شود، نسبت به ایجاد حساب وکالتی اقدام کنند.

افزایش قیمت کارخانه ای خودروهای مونتاژی مجاز نیست

با توجه به گفته وی، هرگونه افزایش قیمت خودروسازان مونتاژی مجاز نیست. وی افزود: سازمان حمایت به این خودروسازان اعلام کرده است که اجازه تغییر قیمت خودرو را ندارند و شورای رقابت نیز به آنها اعلام کرده است که تا زمانی که این شورا قیمت‌ها را اعلام نکرده است، خودروسازان مونتاژی اجازه افزایش قیمت ندارند.

قالیباف تصریح کرد: ‌با توجه به قوانین، هر گونه افزایش قیمت خودروهای مونتاژی باید منوط به اعلام قیمت توسط شورای رقابت باشد و در صورتی که شرکتی اقدام به افزایش قیمت کرده باشد، باید قیمت‌ها را به قبل بازگرداند.

منبع Car.ir


نظرات