1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تحویل چانگان های وارداتی از هفته آینده

تحویل چانگان های وارداتی از هفته آینده

12 اردیبهشت 1402
  • 0

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گفتگویی از آغاز تحویل خودرو های وارداتی چانگان در هفته آینده خبر داد.

به گفته تیموری، تولید خودروسازی سایپا در سال 1400 به میزان 1050 بوده است و در سال گذشته، با رشد 35 درصدی، سایپا توانسه تولید خود را به 2080 واحد افزایش دهد.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی ما، قصد داریم حداقل 8 محصول جدید را از طریق سایپا و شرکت‌های زیرمجموعه به مرحله تولید برسانیم. همچنین، برخی شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا در کنار واردات خودرو‌های چینی، بحث مونتاژ خودرو را نیز پیگیری خواهند کرد.

تیموری ادامه داد: در این دو ماهه امسال، تولید ما با 41 درصد رشد موفقیت‌آمیزی داشته است. متأسفانه، در سال قبل به دلیل عدم رعایت استاندارد 3 خودرو را از دست دادیم و همین موضوع باعث از دست رفتن 50 درصد تولید شرکت سایپا شد.

مدیر عامل سایپا گفت: در سال گذشته، ما دو بار قیمت‌ها را اصلاح کردیم و به طور متوسط هر 3 ماه باید قیمت‌ها را بروزرسانی کنید، زیرا برخی قطعات باید تهیه شوند.

تحویل نخستین سری چانگان های وارداتی از هفته آینده

مدیرعامل سایپا در ادامه به ثبت سفارش 29 هزار دستگاه خودرو چانگان و زوتی اشاره کرد و اعلام کرد که این خودروها از خرداد ماه سال گذشته برای تطابق با استاندارد ملی کشور وارد شده‌اند.

او گفت: محموله نخست این خودروها شامل 1200 دستگاه بود که برای بازار عربستان آماده شده بود و تأخیر در عرضه آنها به دلیل تفاوت استانداردها بود. استاندارد در کشور عربستان از استاندارد چین پیروی می‌کند، در حالی که ما از استاندارد اروپایی پیروی می‌کنیم.

تیموری تصریح کرد: فرایند تطبیق استاندارد در حال حاضر به پایان رسیده و مشکلات آن حل شده است. با پایش پرداختی‌های افراد و سایر موارد، انتظار می‌رود که از هفته بعد، فرایند تحویل خودروها به مشتریان آغاز شود.
تیموری در پایان تصریح کرد: اگر مشکلات تخصیص ارز حل شود به طور حتم 100 هزار دستگاه خودرو وارد خواهیم کرد، همچنین واردات یک خودروی کراس اوور هیبرید با مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر در 100 کیلومتر پیمایش را در 6 ماهه دوم امسال در برنامه داریم.

منبع Car.ir


نظرات