1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. راهنمای کامل حمل خودرو با هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی

راهنمای کامل حمل خودرو با هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی

13 اردیبهشت 1402
  • 0

 حمل خودرو با هواپیما بهترین روش برای سفر به شهرهای داخلی و خارجی بوده که ضمن رسیدن به مقصد در کمترین زمان می توانید در مقصد نیز خودروی خود را همراه داشته باشید. با این وجود امکان خرید بلیط هواپیما برای حمل خودرو در مسیرهای هوایی داخلی وجود ندارد. برخی از شرکت های حمل و نقل امکان حمل خودرو با هواپیما را در مسیرهای بین المللی دارند که بیشتر در زمینه واردات و صادرات خودرو فعالیت دارند.

حمل خودرو با هواپیما داخلی

همانطور که گفته شد در پروازهای داخلی به دلیل هزینه های بالا و تقاضای پایین، امکان حمل خودرو با هواپیما در ایران وجود ندارد. در صورتی که قصد دارید در سفرهای داخلی، خودروی خود را نیز همراه داشته باشید می توانید این کار را با قطار انجام دهید. البته حمل خودرو با هواپیما در داخل کشور بیشتر با اهداف صادرات و واردات انجام می شود ک برخی شرکت ها نیز، در این زمینه فعالیت دارند.

2.jpg

حمل خودرو با هواپیما به کشورهای دیگر

حمل خودرو در مسیرهای خارجی امری رایج است که البته به منظور جابجایی خودروهای لوکس با هواپیمای باربری استفاده می شود. شرکت های باربری متعددی در کشورهای مختلف وجود دارند که خدمات حمل خودرو را انجام می هند. هنگام حمل خودرو از طریق حمل و نقل هوایی، از پالت های هواپیمای تخصصی برای ایمن سازی خودرو شما با استفاده از تسمه های پارچه ای با استحکام بالا استفاده می شود تا از حداقل حرکت در طول حمل و نقل اطمینان حاصل شود. هنگام حمل یک موتورسیکلت، معمولاً آن را در جعبه های چوبی مخصوص بسته بندی می کنند و روی هواپیما محکم می کنند تا حداکثر امنیت را ایجاد کنند.

مزایا و معایب حمل خودرو با هواپیما

حمل خودرو با هواپما دارای مزایا و معایبی هست که باید این موارد را بررسی کنید تا ببینید آیا ارزشش را دارد که خودروی خود را با هواپیما حمل کنید یا خیر. برخی از این مزایا و معایب در جدول زیر ذکر شده است:

مزایایی حمل خودرو با هواپیما

معایب حمل خودرو با هواپیما

سرعت بیشتر

هزینه بالا

ایمنی بیشتر برای خودرو

عدم ارائه در پرواز داخلی

حمل وسایل شخصی همراه خودرو

لغو پرواز به دلیل شرایط جوی

 

  • مهم ترین محدودیت در حمل و نقل هوایی، هزینه بالای حمل و نقل خودرو از طریق هوایی است. هزینه حمل و نقل هوایی چندین برابر حمل و نقل جاده ای و ریلی است و حمل و نقل هوایی بین المللی می تواند 2 تا 3 برابر بیشتر از حمل و نقل دریایی هزینه داشته باشد.
  • از آنجایی که هزینه حمل و نقل یک خودرو از طریق هوا اغلب از ارزش یک وسیله نقلیه استاندارد فراتر می رود، معمولاً برای وسایل نقلیه کمیاب، از آن استفاده می شود.
  • هنگام حمل و نقل با هواپیما، شرایط آب و هوایی می تواند بر تاریخ حمل و نقل خودرو تأثیر بگذارد. پروازها ممکن است به دلیل آب و هوای شدید لغو یا تاخیر داشته باشند. به دلیل طوفان های سنگین در مناطق خاصی از کشور یا جهان، به نظر می رسد که این امر در ماه های زمستان رایج باشد.
  • همچنین یکی از مزیت های حمل و نقل با هواپیما ایمنی خودرو شما است. اگر زمان و کیفیت حمل و نقل برای شما مهم است، حمل و نقل با هواپیما را در نظر بگیرید. این کارآمدترین روش برای انتقال خودروهای ارزشمند شما از یک مکان به مکان دیگر است.

هزینه حمل خودرو با هواپیما چقدر است؟

در بیشتر موارد، هزینه حمل و نقل یک ماشین با هواپیما بسیار بیشتر از ارزش ماشین است، مگر اینکه یک ماشین گران قیمت، کمیاب، منحصر به فرد یا کلاسیک باشد. هزینه واقعی حمل و نقل یک خودرو با هواپیما به چندین عامل بستگی دارد، به عنوان مثال، وزن، ساخت و مدل، و مسافت مورد نیاز برای جابجایی خودرو، بر هزینه کلی موثر است.

اگر می‌خواهید هزینه دقیق حمل و نقل هوایی خودرو را بدانید، بهترین کار این است که به شرکت های باربری درخواست قیمت بدهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعاتی در مورد ماشین خود و جایی که می خواهید آن را ارسال کنید ارائه دهید. هنگامی که هزینه واقعی را بدانید، می توانید با سایر اشکال حمل و نقل خودرو مقایسه کنید. عوامل زیر بر هزینه نهایی حمل و نقل هوایی وسیله نقلیه شما تأثیر می گذارد:

  • ابعاد و وزن وسیله نقلیه شما.
  • مسافت و فاصله هوایی بین مبدا و مقصد و افزایش هزینه سوخت، در هزینه حمل خودرو با هواپیما موثر است.
  • با توجه به میزان تقاضا برای جابجایی خودرو، قیمت های متفاوتی تعیین می شود.
  • شرایط خودروی شما برای حمل و نقل و نیاز به رسیدگی به آن

3.jpg

نکات مفید برای حمل و نقل خودرو با هواپیما

مانند بسیاری از روش های حمل و نقل، قوانینی وجود دارد که اگر می خواهید ماشین خود را از طریق مسیر هوایی ارسال کنید، باید از آنها پیروی کنید. قوانین حمل و نقل هوایی بسیار سخت گیرانه هستند و باید آنها را رعایت کنید.

  • اگر می خواهید آن را با هواپیما حمل کنید، وسیله نقلیه شما باید سالم باشد.
  • اکثر شرکت های حمل و نقل هوایی به شما اجازه نمی دهند که وسایل شخصی یا قطعات اضافی را در ماشین حمل کنید، بنابراین ابتدا باید آنها را بردارید.
  • علاوه بر این، معمولاً محدودیت ‌هایی در میزان بنزین باک خودرو وجود دارد. در بیشتر موارد، شرکت حمل و نقل هوایی از شما می خواهند که باک بنزین خودرو بیش از 8/1 باک پر نباشد.
  • شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام نشتی های خودرو رفع شده اند، زیرا هر گونه نشتی می تواند منجر به عدم ارسال وسیله نقلیه شود. در صورت ایمن بودن باتری ها می توانند متصل باقی بمانند، با این حال، سیستم های هشدار ماشین باید غیرفعال شوند.
  • هنگامی که ماشین خود را به فرودگاه تحویل می دهید، باید مدارک ثبت نام و مشخصات خود را تحویل دهید. اگر خودرو تحت اجاره یا تامین مالی است، باید اظهارنامه محضری از شرکت اجاره خودرو ارائه دهید.
  • وقتی ماشین شما به مقصد نهایی رسید، قبل از تحویل آن، باید مدرک شناسایی ارائه دهید. این برای محافظت از خودروی شما است زیرا نمی خواهند ماشین به شخص دیگری تحویل داده شود.
  • قبل از انتخاب شرکت باربری برای حمل خودرو با هواپیما، حتما تحقیق کنید. قرار نیست هر فرستنده خودرویی که اولین پیشنهاد حمل و نقل هوایی را ارائه داد انتخاب کنید.


نظرات