1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. شهریور ماه 1402، زمان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد

شهریور ماه 1402، زمان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد

16 اردیبهشت 1402
  • 0

قدیمی‌ترین مجمع خودرویی شرق کشور برای بیست و سومین مرتبه در شهریورماه 1402 برگزار می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی مشهد به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز نمایشگاهی کشور قرار است از 9 تا 12 شهریورماه 1402 میزبان شرکت‌های خودرویی سبک و سنگین کشور باشد.
استان خراسان رضوی به‌عنوان یکی از استان‌های دارای اولین سایت تولیدی خودرو است که هر سه مرحله اصلی تولید یک خودرو را یکجا امکان‌پذیر کرده است. اين استان همچنین دارای استعدادها و ظرفیت‌های بالا در توليد قطعات خودرو است به همین دلیل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های قطعه‌سازی ایران نقش بسزایی در تولید خودرو دارد. تجمیع بخش بزرگی از زنجیره تأمین و تولید خودرو در خراسان رضوی، نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد را به یکی مهم‌ترین رویدادهای خودرویی کشور و دارای اهمیت ویژه برای خودروسازان در سال‌های اخیر تبدیل کرده است.
شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد از سال 1372 تأسیس شد و از سال 77 باهدف توسعه صنعت نمایشگاهی کشور و تسهیل تبادلات تجاری در منطقه به بهره‌برداری رسید. این نمایشگاه که همواره نقش مؤثری و به سزایی در صنعت خودروهای سواری و تجاری در کشور داشته در یک مساحت نمایشگاهی 550 هزار مترمربعی، فضای حدود 30 هزار متری مسقف و 250 هزار متری فضای باز را برای برگزاری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. این مرکز در سال میزبان بیش از 60 نمایشگاه مختلف است و به‌صورت میانگین بیش از یک‌میلیون نفر در طول سال از این مرکز دیدن می‌کنند.

منبع car.ir


نظرات