1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بحران خودروسازان ژاپنی در چین

بحران خودروسازان ژاپنی در چین

17 اردیبهشت 1402
  • 0

با توجه به داده‌ها، خودروسازان ژاپنی با بحران فروش در چین روبرو هستند. این مشکل به دلیل تغییر سریع به خودروهای الکتریکی در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان رخ داده است و باعث افت خرید خودروهای بنزینی شده است.

بر اساس داده‌های صنعت، فروش کل برندهای خودروی ژاپنی در چین در سه ماهه اول سال جاری، با ۳۲ درصد کاهش، بیش از دو برابر سرعت انقباض کلی بازار خودرو در چین بوده است.

با وجود تحت تأثیر قرار گرفتن خودروسازانی مانند فولکس‌واگن از تغییرات شدید در چین، حضور محدود خودروسازان ژاپنی در بازار خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی، آنها را از سایر رقبایشان متمایز کرده است.

به گفته تحلیلگران، تولید و حاشیه سود در چین تحت فشار قرار خواهد گرفت زیرا خودروسازان به کاهش تولید و قیمت خودروهای بنزینی روی آورده‌اند تا موجودی انبارها را کنترل کنند. این نشانه نگران کننده‌ای از رقابتی است که خودروسازان ژاپنی ممکن است به طور فزاینده‌ای در خارج از بازار داخلی خود با آن مواجه شوند.

هفته گذشته، شرکت میتسوبیشی موتورز اعلام کرد که تولید خودروی شاسی‌بلند Outlander را به مدت سه ماه در چین به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت، مانند برخی از خودروسازان ژاپنی، آمار فروش خودروهای خود را در چین اعلام نمی‌کند.

بر اساس داده‌های تحلیل شده توسط رویترز، فروش خودروهای ژاپنی در سه ماهه اول سال جاری در چین نسبت به سال قبل، با ۵۸ درصد کاهش، روبرو شده است. همچنین، هرچه خودروهای برقی مقرون به صرفه‌تر می‌شوند، برای خریداران برندهای خارجی جذاب‌تر می‌شوند.

منبع Car.ir


نظرات