1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بررسی لایحه واردات خودرو های کارکرده در مجلس

بررسی لایحه واردات خودرو های کارکرده در مجلس

18 اردیبهشت 1402
  • 0

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در جلسه امروز کمیسیون لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودروهای کارکرده بررسی و تصویب شد.

مصطفی طاهری، در توضیح نشست روز گذشته (یکشنبه 17 اردیبهشت ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اعلام کرد: "در این جلسه، لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو بررسی شد و برای رسیدگی به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد. احتمالاً در روز دوشنبه، در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت."

نماینده مردم زنجان و طارم، در این باره اظهار داشت: "در شرایط کنونی، یکی از رویکردها برای کاهش قیمت‌ها، واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال بود. این روش در کشورهای متعددی به کار گرفته شده است. در ابتدا، از دولت خواستیم که این کار را انجام دهد، اما آنها مقاومت کردند. در نهایت، این پیشنهاد در لایحه بودجه 1402 آورده شد، اما به دلیل ایراد هیات عالی نظارت، از بودجه حذف شد. در نهایت، دولت اعلام کرد که به دنبال واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال است و لایحه دوفوریتی آن را به مجلس ارائه کرد. دوفوریت این لایحه نیز در مجلس تصویب شد."

وی افزود: در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس لایحه دوفوریتی بررسی شد؛ تقریبا ساختار لایحه حفظ شد و فقط عمر خودرو که در لایحه تعیین نشده بود، کمتر از 5 سال تعیین شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با واردات خودروهای کارکرده تنظیم‌گری خوبی در بازار انجام و پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های حبابی و نامتعارف موجود در بازار کاهش یابد.

منبع Car.ir


نظرات