1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وزارت صنعت خواستار بازنگری در قیمت مونتاژی ها

وزارت صنعت خواستار بازنگری در قیمت مونتاژی ها

19 اردیبهشت 1402
  • 3

بعد از انتشار فهرست قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت، عبدالله توکلی، مدیر کل خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در یک نامه خواستار بازنگری با دقت و با مستندات بیشتر در قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت شد.

در نامه ای به رییس کارگروه خودرو شورای رقابت، توکلی بیان کرد که قیمت‌های تعیین شده برای خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت، بر اساس پارامترهای صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ تعیین شده است. او بیان کرد که این قیمت‌ها تنها در چند مورد بروزرسانی شده‌اند و به صورت کامل بر اساس هزینه‌های روز صورت نگرفته‌اند. بنابراین، نیاز به هماهنگی دقیق‌تر با دفتر خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین دقیق‌تر قیمت‌ها وجود دارد.

وی همچنین، در بخش دیگری از نامه، با تأکید بر ضرورت افزایش تولید خودرو در کشور، بر تأثیری پذیری تولید خودرو از نوسانات نرخ ارز تأکید کرد. در بند سوم نامه، به قیمت‌گذاری دقیق خودروها بر اساس تیپ و آپشن‌های خاص در مدل‌های مختلف اشاره شده است.

به طور کلی، این نامه نشان می‌دهد که قیمت‌های اعلام شده برای خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت، با واقعیت نرخ ارز بر تولید خودروها و هزینه‌های روز مونتاژ خودروها همخوانی ندارد. دفتر خودرویی وزارت صنعت، معتقد است که قیمت‌ها کمتر از ارزش واقعی مونتاژ روز این خودروها تعیین شده است.

همچنین، نگاه کلی به خودروهای مونتاژی، بدون توجه به تیپ بندی و نسخه‌های خاص هر خودرو، از دیگر مواردی است که شورای رقابت باید با دقت بیشتری بررسی کند. بنابراین، باید منتظر واکنش شورای رقابت به این درخواست دفتر خودرویی وزارت صنعت باشیم.

bvx21grnlqhjmcvgxeh.jpg

منبع Car.ir


نظرات

  • ali ali (23 اردیبهشت 1402 ساعت 08:46)

    سازمان حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده ، خود اسم این سازمان خنده داره آخر سر از کی میخواد حمایت کنه مشتری یا تولید کننده مثلا بگی سازمان حمایت از کارگرو کارفرما الان این سازمان طرف کیو باید بگیره . هم وطن ما مسخره دست اینا شدیم
    این سازمان یا همان شورای رقابت اولین بار پس از تاسیس خودش یه قیمت از خودش اعلام کرد که اونم وزارت سمت با یه نامه گفت بشین سر جات یعنی علنی یه مشت الکی حقوق بگیر حالا من بعنوان یک شخص که از حقوق من مالیات کسر میشه تا حقوق همچین افرادی تامین بشه خواستار این هستم این سازمان و افراد و ........... کلا تعطیل بشه پس از سال ها کدام کار مثبتی انجام داد این شواری رقابت و سازمان خنده دار حمایت از تولید کننده و مصرف کننده خدا خیرتون بده

  • noog noog (19 اردیبهشت 1402 ساعت 18:36)

    چرا تیگو 8پرو با دلار 55تومن الان تو بازار کشورهای عربی بصورت وارداتی حدود یه میلیاردو سیصد هست اونم فول اونوقت تولید داخل با حذف اپشن و اسستفاده از ورق های نازکتر و....باید بشع حدود دومیلیاردو دویست.اصلا نمیخوایم شما ماشین تولید کنید.بقدری فساد ورانت هست که علنا میان از خودروساز دفاع میکنن دریغ از یه کوچولو حمایت از مردم.

  • ali2 ali2 (19 اردیبهشت 1402 ساعت 14:28)

    خب داره معلوم میشه دست کیا با هم تو یه کاسه هست.
    شاید شاسی بلند دادند ؟