1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کاهش قیمت خودرو در پیش است؟

کاهش قیمت خودرو در پیش است؟

23 اردیبهشت 1402
  • 1

با پذیرش دوفوریت لایحه تسهیل در واردات خودروهای نو و کارکرده توسط مجلس، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران معتقد است که واردات خودروها باعث کاهش التهاب در بازار خواهد شد. همچنین، به دلیل قیمت اقتصادی‌تر، واردات خودروهای کارکرده به نیاز بیشتری پاسخ خواهد داد.

در هفته گذشته، نمایندگان مجلس با ۱۶۲ رأی موافق از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه، در جریان رسیدگی به دوفوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، موافقت کردند. در بخشی از این لایحه، موانعی که برای رعایت استانداردهای اروپایی برای خودروها مشخص شده بود، لغو و استاندارد کشورهای مبدا با تایید سازمان محیط زیست مورد قبول قرار گرفته است. همچنین، شرط وجود نمایندگی داخل کشور به منظور تسهیل در ورود خودروهای نو و کارکرده و ماشین‌آلات راه‌سازی برطرف شده و وجود نمایندگی در کشورهای ثالث نیز به رسمیت شناخته می‌شود.

سعید موتمنی، رئیس نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران، در رابطه با تاثیر تسهیل واردات خودروها که با حذف موارد مذکور رخ خواهد داد، تاکید کرد که واردات خودروها (نو و کارکرده) با هدف تنظیم بازار صورت می‌گیرد تا پاسخگوی نیاز و تقاضای بازار و خلاءهای عرضه باشد. او یادآور شد که از ممنوعیت واردات خودرو به کشور تاکنون در بازار با کمبود عرضه خودرو روبه‌رو بوده‌ایم. واردات خودروها قطعا به تنظیم بازار خودرو داخل و حتی شکستن قیمت‌ها منجر خواهد شد. همچنین، حجم بالای تقاضا را که تولید داخل به‌تنهایی پاسخگوی آن نخواهد بود، پوشش خواهد داد و التهاب را از این بازار دور خواهد کرد. در رابطه با واردات خودروهای کارکرده به کشور، موتمنی تاکید کرد که برای واردات خودروهای دست‌دوم، لازم است که خودروها از برندهای معتبر و خوش‌نام وارد شوند تا مشکلی از حیث کیفیت یا گذشت عمر آن‌ها نباشد و در کارکرد بالا هم هنوز دچار مشکل یا نیاز به تعویض قطعه نشده باشند.

منبع Car.ir


نظرات

  • بهنام بهنام (23 اردیبهشت 1402 ساعت 16:47)

    همه این لوایح تهش گرون کردن خودروهاست.آزمایش خطاست