1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو

راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو

23 اردیبهشت 1402
  • 0

مدیر طرح ثبت سامانه‌ای معاملات خودرو اعلام کرد که به زودی سامانه ثبت معاملات خودرو راه‌اندازی خواهد شد و تمامی معاملات خودروهای نو و کارکرده باید در این سامانه ثبت شوند.

حسین کاظمی افزود که ایجاد مدیریت جامع در نقل و انتقال معاملات خودرویی کشور، مبارزه با پولشویی، ایجاد بستر مناسب برای اجرای دقیق و به موقع قانون جدید مالیات بر عایدی سرمایه، ایجاد فضای سامانه‌ای مناسب برای معاملات خودرو به منظور پیشگیری از کلاهبرداری، دسترسی به اطلاعات صحیح از خودروی مورد معامله و طرفین معامله و یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها، از جمله اهداف این طرح است.

وی افزود که معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، اقدام به راه‌اندازی این سامانه کرده است و دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و دستگاه‌های نظارتی در این طرح همکاری دارند.

کاظمی بیان کرد که اهداف و برنامه‌های این سامانه، در چارچوب قوانین و مقررات کشور از جمله قانون مبارزه با پولشویی، قانون بودجه سال 1402 کل کشور، قانون مالیات‌های مستقیم و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری شورای رقابت، اجرا خواهند شد.

منبع Car.ir


نظرات