1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آریزو 5 اسپرت رسما رونمایی شد + تصاویر

آریزو 5 اسپرت رسما رونمایی شد + تصاویر

30 اردیبهشت 1402
  • 0

مدیران خودرو شب گذشته طی مراسمی با حضور اصهاب رسانه و مدیران این شرکت به معرفی رسمی چهارمین نسخه فیس لیفت آریزو 5 در ایران با نام آریزو 5 اسپرت یا آریزو 5 S (اس) پرداخت، در مدل جدید، تغییراتی در طراحی ظاهری و نمای داخلی خودرو اتفاق افتاده تا جذابینت های آریزو 5 اسپرت برای جوانان افزایش یابد.

1500 3.webp

در نمای جلو آریزو 5 اسپرت جلوپنجره کهکشانی نسخه قبلی حذف شده و به جای آن از جلوپنجره با خطوط کرومی عمودی که چری آن را آبشار یا Waterfall نامیده قرار گرفته است، قرارگرفتن حرف قرمز رنگ S در جلو پنجره نیز نشان دهنده طراحی اسپرت تر این مدل است. این طرح جدید جلوپنجره از محصولات جدید چری مانند کراس اوور تیگو 9 الهام گرفته شده که باعث مدرنتر به نظر رسیدن ظاهر خودرو می شود.
سپر جلو نیز دچار تغییراتی شده و از خطوط بیشتری در این بخش استفاده شده تا نمای جلوی خودرو تهاجمی تر بنظر برسد.

9.webp

طراحان چری هیچ تغییری در نمای جانبی آریزو 5 اسپرت ایجد نکرده اند و همان رینگ های 17 اینچی نسخه قبلی در این مدل نیز به چشم می خورند و کالیپرهای ترمز نیز همچنان به رنگ قرمز دیده می شوند.

5.webp

در نمای عقب اما تغییرات در راستای هماهنگی نمای جدید جلو و عقب خودرو به چشم می خورد و با وجود عدم تغییر فرم چراغ ها و درب صندوق، سپر خودرو تغییر کرده و یک خط برجسته به دو گوشه آن اضافه شده، دیفیوزر جدید استفاده شده در سپر نیز حجیم تر شده و همچنین دو خروجی فیک اگزوز را نیز در خود جای داده تا آریزو 5 نمای اسپرت تری به خود بگیرد.

 

تغییرات فضای داخلی آریزو 5 اسپرت

در داخل کابین، طراحی کلی داشبورد آریزو 5 اسپرت به آریزو 6 پرو نزدیک تر شده و با وجود اینکه طراحی کلی کابین نسبت به نسخه قبلی آریزو 5 تغییرات بنیادینی نداشته، استفاده از المان هایی جزئی به افزایش حس و حال اسپرت کابین آریزو 5 S کمک کرده است، صندلی های چرمی خودرو با دوخت قرمز رنگی همراه شده اند و همچنین فرمان دایره ای قبلی جای خود را به یک فرمان D کات جدید داده است، در میانه داشبورد، نمایشگر لمسی 8 اینچی مولتی مدیا قرار گرفته و کمی پایین تر نیز، پنل جدید سیستم تهویه هوا به چشم می خورد که بر خلاف نسخه قبلی که به صورت کامل به صورت لمسی کنترل می شد، از دو ولوم و دو کلید برای کنترل دما، شدت فن و خاموش و روشن کردن تهویه بهره می برد.

4.webp

آریزو 5 اسپرت در بخش امکانات رفاهی نیز از نسخه های قبلی کامل تر شده و علاوه بر امکاناتعرضه شده در نسخه های قبلی، به گرمکن صندلی های جلو به همراه تنظیم برقی صندلی راننده بهره می برد.

آریزو 5 اسپرت در بخش مشخصات فنی تفاوتی با نمونه های قبلی پیدا نکرده و همچنان شاهد بکارگیری موتور 1.5 لیتری توربو با 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور در این خودرو هستیم، جعبه‌دنده اتوماتیک آریزو 5 S نیز از نوع CVT با شبیه‌سازی ۹ دنده برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو است.

1.webp
مدیران خودرو هنوز قیمت آریزو 5 S را به صورت دقیق اعلام نکرده اما شنیده های Car.ir از عرضه این خودرو با قیمتی در محدوده1 میلیارد و 100میلیون تومان حکایت دارد؛ رقیب مستقیم آریزو 5 اس در این محدوده قیمتی، برادر ناتنی این خودرو یعنی بهمن ریسپکت پرایم با قیمت کارخانه‌ای یک میلیارد و 83 میلیون تومان خواهد بود.

منبع Car.ir


نظرات