1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودروسازان مقصر افزایش قیمت را پیدا کردند؛ سازمان استاندارد!

خودروسازان مقصر افزایش قیمت را پیدا کردند؛ سازمان استاندارد!

30 اردیبهشت 1402
  • 3

دبیر انجمن خودروسازان ایران با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد اظهار داشت که برخی خودروسازان تعدادی از استانداردهای تعلیقی را به‌روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث افزایش هزینه تولید خودرو شده است.

در گفت‌وگویی در رابطه با عملکرد اخیر خودروسازان در دریافت هزینه اضافی از خریدان بابت نصب تجهیزات استاندارد اجباری، احمد نعمت‌بخش اظهار داشت که براساس تفاهمنامه سازمان استاندارد و وزارت صمت در سال گذشته باید به‌مرور تجهیز خودروها به استانداردهای تعلیقی اجرایی می‌شد و خودروسازان باید از اول تیرماه تمام استانداردهای تعلیقی را به‌روی محصولات خود اعمال کنند.

وی افزود: در زمان حاضر تعدادی از خودروسازان برخی از استانداردهای تعلیقی را به‌روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث شده است خریداران هزینه بیشتری را در زمان تحویل خودرو پرداخت کنند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تأکید بر اینکه "بسیاری از استانداردهای تعلیقی در کشور ما قابل استفاده نیستند"، گفت: به‌عنوان نمونه چراغ دی‌لایت (daylight) برای شهرها و کشورهایی که مدام بارانی یا مه‌آلود هستند استفاده می‌شود که این موضوع در ایران آن‌چنان سنخیت ندارد.

وی با ابراز اینکه "به سازمان استاندارد اعلام کرده‌ایم اگر ما بخواهیم استانداردهای تعلیقی را از اول تیرماه اجرایی کنیم تولیدات جاری با اختلال روبه‌رو می‌شود و حتی قابل شماره‌گذاری نخواهند شد"، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه استاندارد انحراف از مسیر یا ترمز اضطراری برای خودروهای تجاری آن‌هم در خیابان‌های کشور قابلیت اجرا شدن ندارند.

نعمت‌بخش با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، اضافه کرد: در شرایطی که صنعت خودرو برای تأمین ارز تولیدات جاری خود با استانداردهای فعلی دچار مشکل است چرا هزینه اضافی که نیاز ارزی هم دارد به این صنعت تحمیل می‌کنید؟!



نظرات

  • علیرضا علیرضا (31 اردیبهشت 1402 ساعت 08:43)

    ترمز اظطراری احترام به جان انسانهاست! چرا در ایران عملی نیست؟
    انحراف از مسیر بله به خاطر خط کشی های غیر استاندارد عملی نیست ولی ترمز اظطراری ربطی به استاندارد بودن خیابانها نداره.

  • Ali Ali (30 اردیبهشت 1402 ساعت 15:31)

    در مورد این آقای دبیر انجمن دلم خیلی پره ولی چیزی نمیگم که نکنه اون دنیا کارم گیر این آدم باشه!
    اما مقصر اصلی خودرو در ایران خود ما مردم هستیم!
    بله...خودِ خودِ ما!
    صف‌های طویل برای گاری‌هایی که کیفیت و ایمنی پایینی دارند و هُل دادن یکدیگر برای دستیابی هرچه سریع‌تر به این ارابه‌های مرگ نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت که نه تنها قیمت‌ها تعدیل نمیشن بلکه هر روز دم از زیان و ضرر میزنن و همه رو به غیر از خودشون مقصر می‌دونن!
    این زبان‌درازی‌ها نتیجه‌ی همین دست و پا زدن ما مردم برای خرید ارابه‌های مرگ است.
    و البته جناب نعمت بخش اگر‌ نمی‌توانید درب این گاریساز‌ها را گِل بگیرید تا هم شما مجبور به هزینه‌ی سوئیسی در قبال بودجه بنگلادشی نباشید و هم مردم تا سال‌ها و نسل‌ها با واردات حتی خودروی دست دوم طعم کیفیت و ایمنی واقعی را بچشند.

  • میثم میثم (30 اردیبهشت 1402 ساعت 15:19)

    یعنی مردم ایران بنگلادشند شما هم خودرو سوییسی تولید می کنید. چهار تا کارخونه لگن سازی ملت ایران رو به بازی گرفتند.
    لعنت بهتون..