1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ترفند غیراخلاقی سایپا برای فروش خودرو های جدید

ترفند غیراخلاقی سایپا برای فروش خودرو های جدید

7 خرداد 1402
  • 18

به نظر می رسد که شرکت سایپا قیمت محصولات جدید خود را اعلام نخواهد کرد تا مشتریان در هنگام واجد شرایط شدن، با مشکلاتی مواجه شوند و چاره‌ای جز پرداخت قیمت تحمیلی را نداشته باشند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است که هدف اصلی سامه یکپارچه نوبت دهی خودرو، ایجاد یک لیست انتظار مرکزی شفاف است و نه فروش خودروها. سپس، فروش خودروها بر اساس فراخوانی های شرکت های خودروساز بر اساس این لیست انتظار محقق می شود.

دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از چهارشنبه 3 خردادماه  آغاز شده است و متقاضیان تا پایان روز چهارشنبه 10 خردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه اقدام کنند.

البته فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده است، می‌توانند در تاریخ مذکور 5 اولویت خودرویی را به‌منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه به‌نشانی esalecar.ir انتخاب کنند، زمان ثبت‌نام تأثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

اما اجرای این طرح که از 20 اردیبهشت ماه آغاز شده همچنان دچار ابهاماتی است که همین امر متقاضیان را دچار سردرگمی کرده است؛ نخست اینکه در لیست خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده است که هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروساز اعلام نشده است و به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

وزارت صنعت در همین ارتباط به تسنیم می‌گوید: "هدف سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو ایجاد یک لیست انتظار مرکزی شفاف و نه فروش است سپس  فروش براساس فراخوان خودروسازان بر مبنای این لیست انتظار محقق می شود. پس لازم است در هنگام فراخوان خودروساز قیمتها روشن اعلام شود. در این مرحله تنها نوبت دهی برای تخصیص معین می شود و فروش توسط خود خودروسازان در مرحله آتی انجام می شود. همه این موارد به روشنی در اطلاعیه سامانه یکپارچه نوبت دهی بیان شده است.

بر همین اساس این سامانه کارش فروش خودرو نیست صرفا ایجاد لیست انتظار است بگونه ای که شفاف باشد".

از همین رو شرکت سایپا از این روش برای فروش محصولات جدیدش با قیمت نامشخص بهترین استفاده را میبرد.



نظرات

  • نمیدانم نمیدانم (12 خرداد 1402 ساعت 21:01)

    حق تون هست،تا صف می کشین از برنج و روغن گرفته تا ماشین وضعیت همینه !!!این شما ها هستین که اینا اینجور گستاخ تر کردین هر بلای دلشون میخواد سر مصرف کننده میارن ، اگه نخرین و صف نکشین مطمعن باشین به التماس می افتن که بیایین با شرایط بهتون میدیم!!!!! اخه این فرغون ها رو که تو خارج از ایران کدوم عاقلی سوار میشه

  • محمد محمد (9 خرداد 1402 ساعت 17:33)

    ایران خودرو بسیار هوشمندانه رفت کنار همه هجوم بردن سمت سایپا فقط خدا میدونه کی ماشین بدن شانس شش ماه تحویل یا نه ماه تحویل نصف شده!

  • حمید حمید (9 خرداد 1402 ساعت 17:31)

    شفاف سازی ، یاد شفاف سازی حقوق ها افتادم که چند سال پیش میخواستند برای عموم مردم دریافتی مدیران و مسئولین شفاف شود.

  • بهرام بهرام (9 خرداد 1402 ساعت 11:00)

    این کار خودرو سازها قابل دفاع نیست. در این بین عده ای هستند که واقعاً به خودرو احتیاج دارند و مجبورند که برای خود و خانواده شان، به هر قیمتی شده خودرو تهیه کنند. و این ظلم در حق آنها است. ولی یه عده‌ای که تعداد شان هم کم نیست، اقدام به دلالی میکنند و به انواع ترفند های متفاوت این کار را انجام میدهند. طرف حساب من با این عده زالو صفت هست، شما فکر میکنید که خیلی زرنگ هستید. از شما زرنگتر هم، همین خودروسازان هستند. ضمن اینکه حساب شما با کرامالکاتبین هم محفوظ هست. در این دنیا نیز مکافات عمل تان را صد در صد خواهید دید.

  • زهرا زهرا (9 خرداد 1402 ساعت 10:01)

    چرا سایپا به بخشنامه ای که خودش صادر کرده عمل نمیکنه خدا لعنت کنه کسایی که می‌خوان از این قشر کم درآم د پول به جیب بزنن.ما با اینا اعتماد کردیم پولمونم دادیم ی خودرو ارزون بگیریم گویا اینا انسانیت تو وجودشان نیست .لا اقل قیمت خودرو هارو بگید ببینیم میتونیم بگیریم یا ی گلی سرمون بزاریم

  • حسن حسن (8 خرداد 1402 ساعت 21:04)

    من از برج ۹ پارسال ثبت‌نام کردم پولشم کامل دادم برا کوییک ار،۶ ماه شده تحویل ندادن،میگن رینگ آلومینیومی نداریم تاخیر خورده،میگم بابا بدون رینگ و لاستیک بفرستین میگن نمیشه،بابا من ب کجا برم شکایت کنم اخه،یک ارگان نهاد جایی نیس ک شکایت مشتریای این دو تا شرکت انحصاریو بشنوه رسیدگی کنه،بابا سود تاخیر تو قرار داد میارین یه بند اضافه کنین حداکثر تاخیر بشه همون سه ماه اندازه همونقدر زمان تحویل.فروش فوق العاده بوده قرار نیس ک مثل فروش اقساطی یکساله این لگنارو تحویل بدن بعد بگن سود تاخیر میدیم???????????????????? توروخدا یکی بگه به کجا برم شکایت کنم

  • پرپبتی پرپبتی (8 خرداد 1402 ساعت 13:02)

    واقعا چیزی جز دهن سرویس‌ها نمیتونم بگم

    فرشاد فرشاد (11 خرداد 1402 ساعت 18:45)

    مادرشون رو هم می تونید دعا کنید

  • بنده خدا بنده خدا (8 خرداد 1402 ساعت 12:59)

    مدیران سایپا دهنتون سرویس

  • فرغون فرغون (8 خرداد 1402 ساعت 07:48)

    چرا کوییک معمولی تو این دوره نگذاشتن؟شاید یکی پولش نمیرسه بخواد مدل پایینتر بخره

    اباصالح اباصالح (8 خرداد 1402 ساعت 10:34)

    جسارتا مگه دیوونه ان، سقفشو رنگ میکنن میشه آر بعد به گزاف میفروشن

  • پریسا پریسا (8 خرداد 1402 ساعت 04:19)

    سلام.لطفا گول اینا رو نخورید ملت . پارسال دو خودرو ساینا اس دوگانه و کوییک جی ایکس رو بدون قیمت پیش فروش کردن . موقع تحویل قیمت ساینا اس دوگانه رو اعلام کردن ۲۸۰. تازه کلی آپشن هاشو برداشتن. از کیلومتردیجیتال بگیر ومخزن و حتی سویچش که تاشو بوده رو حذف کردن. الان هم پولمون چند ماهه خوابیده نه می تونیم انصراف بدیم نه توان تکمیل وجه. خلاصه گول نخورید ما ما که خوردیم ولی حواستون باشه خودرو بدون قیمت نخرید

  • علی علی (8 خرداد 1402 ساعت 02:30)

    سایپا تو بخشنامه عمل نمیکنه

  • سعید سعید (7 خرداد 1402 ساعت 21:02)

    دقیقا کاری که با ما سر پیش فروش ساینا اس دوگانه سوز کردن....

    آذرماه پارسال ۱۱۴ میلیون از ما گرفتن ولی این ماشین قیمت نداشت! اون زمان ساینا اس بنزینی قیمت کارخونه اش ۱۶۸ میلیون بود و ما فکر نمیکردیم قراره این ماشین رو حالا بعد از ۶ ماه با قیمت ۲۶۱ میلیون تحویل بگیریم!

    سایپا و ایرانخودرو بزرگترین بنگاه های فساد و قتل در کشور..

    ناشناس ناشناس (8 خرداد 1402 ساعت 16:56)

    این خودروسازها دوبار مشتری رو می کشند
    یکبار موقع تحویل خودرو و دومین بار با بی کیفیتی محصول شون

  • میران میران (7 خرداد 1402 ساعت 14:23)

    این قانونه .این عدالته.

    بهروز بهروز (8 خرداد 1402 ساعت 10:56)

    اینجا ایرانه زیاد اهمیت نمیدن

  • میران میران (7 خرداد 1402 ساعت 14:21)

    واقعا این قانونه .این عدالته .بعد کافیه یه نفر که کسی و نداشته باشه و یه اشتباه ازش سر بزنه اونو تا خونه آخر میرسونن