1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. عرضه خودرو های وارداتی به کندی آغاز شده است

عرضه خودرو های وارداتی به کندی آغاز شده است

13 خرداد 1402
  • 0

گرچه به زودی طلسم پنج‌ساله شکسته می‌شود و عرضه اولین خودروهای وارداتی در بازار آغاز می‌گردد، اما فرآیند تحویل این خودروها به کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند هنوز به‌طور کندی در حال پیش‌روی است.

همان‌طور که حسین کاظمی طرقی، معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا اعلام کرده است، شرایط تحویل خودروی چینی وارداتی چانگان CS35 پلاس برای متقاضیان منتخب و بر اساس اولویت‌های اعلام‌شده فراهم شده است و آنها می‌توانند برای واریز وجه و تکمیل ثبت‌نام خود اقدام کنند. وی افزود که متقاضیان پس از بررسی محدودیت‌های ثبت‌نامی، پیامک اطلاع‌رسانی دریافت خواهند کرد و از ساعت 14 امروز می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی گروه سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com برای واریز وجه و تکمیل ثبت‌نام خود اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

بر اساس بیانیه‌های اخیر، به زودی عرضه اولین خودروهای وارداتی - پس از پنج سال توقف - به متقاضیان شروع خواهد شد و بازار در آستانه استقبال از خودروهای جدید خارجی قرار می‌گیرد. این در حالی است که فرآیند ورود خودرو به کشور به‌طور کندی پیش می‌رود. در اسفند 1400، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، دستور آزادسازی واردات خودرو صادر کرد و شش ماه بعد، وزارت صمت آیین‌نامه مربوطه را اعلام و ابلاغ کرد. وزارت صمت ادعا می‌کرد که در سال 1401 حدود 100 هزار دستگاه خودرو وارد کشور خواهد شد و در بهار امسال نیز 100 هزار دستگاه دیگر خواهد آمد. با این وجود، تاکنون تعداد کمی خودرو وارد شده و به زودی تحویل آن‌ها آغاز خواهد شد. بر اساس اعلام مقامات صمت، 100 هزار ثبت سفارش خودروی خارجی انجام شده و قرار است این تعداد افزایش یابد. البته ثبت سفارش به تنهایی ضامن ورود خودرو به کشور نیست، به‌خصوص که گفته می‌شود فرآیند واردات با مشکلات ارزی مواجه شده است. اخیراً نامه‌هایی از سوی مدیران عامل خودروسازان و مسئولان وزارت صمت منتشر شد که به چالش‌های تامین ارز اشاره می‌کردند. بنابراین، زمانی که ارز برای تولید کم است، منطقی است که ارز لازم و کافی برای واردات که در اولویت بعدی است، تامین نشود.

منبع Car.ir


نظرات