1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. لغو شرط نداشتن پلاک فعال برای خرید خودرو

لغو شرط نداشتن پلاک فعال برای خرید خودرو

27 خرداد 1402
  • 2

با اعلام شورای رقابت، شرط نداشتن پلاک انتظامی فعال برای خرید خودرو لغو شده و کسانی که دارای پلاک فعال هستند و عمر خودروی آن ها بیش از 5 سال است، می توانند در مراحل بعدی فروش یکپارچه خودرو شرکت کنند.

شرط بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل خودرویی شورا که از ممنوعیت خرید و ثبت‌نام خودرو برای افرادی که دارای پلاک انتظامی فعال بودند اصلاح شد.

تبصره الحاقی به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت، توسط رئیس شورا و مرکز ملی رقابت به وزارت صمت، خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شد. طبق تبصره ابلاغی که بر اساس رأی شماره ۱۲۷/۰۲/ه ت هیأت تجدید نظر شورای رقابت، ابلاغ شده است، کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و عمر پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی هستند.

بر این اساس، طبق بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل مذکور، متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند امکان ثبت‌نام و خرید خودرو ندارند.

بنابراین اگر از عمر پلاک خودرو بیش از پنج سال گذشته باشد، افراد دارای پلاک انتظامی فعال امکان ثبت‌نام و خرید خودرو را خواهند داشت.



نظرات

  • علی علی (27 خرداد 1402 ساعت 14:43)

    شورای رقابت به خودش فشار نیاره اول بگذارد تعهدات بدون پلاک ها تا زمستان1403 وبه عبارتی اول سال1404 تموم بشه بعدش پلاک دارها رو ثبت نام کنن.خدای نکرده بهشون فشار میاد...از ما گفتن...
    ضمنا کلاهبردارها از تکرار کلاهبرداری(ثبت نام بدون پشتوانه) هرگز واهمه ای ندارند..

  • علیرضا علیرضا (27 خرداد 1402 ساعت 14:10)

    با توجه به مبهم بودن واردات و میزان آن و همچنین پر شدن اکثر ظرفیت سامانه یکپارچه تا پایان سال ۱۴۰۳، این مصوبه فقط موج جدیدی از تقاضا را ایجاد می‌کند و از طرفی چون میلیون‌ها تقاضای انباشته نیز داریم واگذاری خودروها در یکپارچه به سال‌های دور و دورتر موکول شده و باعث افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد خواهد شد.
    خسته نباشید مسئولان!
    این از کیفیت تولید
    این از وضع واردات
    اینم از وضع تعرفه‌های جدید که جوری افزایش دادن که حتی دست دوم‌های وارداتی هم نتونن با گاری‌های ۵۰۰ میلیونی داخلی رقابت کنند.