یکی از دلایل اصلی خرید خودروی صفر کیلومتر، وجود گارانتی شرکت سازنده است که تا مدت زمان یا کیلومتر مشخصی تمام خرابی های خودرو را به طور رایگان پوشش می دهد.
این گارانتی بر طبق قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان داده میشود. درواقع هم شرکتهای واردکننده خودرو و هم شرکتهای تولید کننده خودرو میتوانند این گارانتی را ارائه کنند. برای مثال، در مورد خودروهای ساخت داخل، برخی از گارانتی خودروها به قرار زیر است:
گارانتی ایران خودرو برای خودرو «سمند» و «دنا» حدود ۳۶ ماه است.
گارانتی خودرو سایپا برای خودرو «پراید» حدود ۱۸ ماه است.
گارانتی خودرو شاهین توسط شرکت سایپا به مدت ۳ سال یا مسافت ۶۰ هزار کیلومتر است.
گارانتی خودرو کوئیک توسط شرکت سایپا به مدت ۲ سال یا مسافت ۴۰ هزار کیلومتر است.
با این حال گارانتی خودرو ها در ایران بی قید و شرط نیست و شرکت های خودروسازی در صورت انجام اقداماتی روی خودرو توسط مشتری، بخشی از گارانتی آن خودرو را باطل می کنند.
شرح اقدام استاندار توسط مشتری | بخش های مرتبط در خودرو |
نصب رینگ یا لاستیک غیراستاندار (پهن) یا تغییر ارتفاع خودرو | سیستم تعلیق- سیستم فرمان- پلوس ها |
نصب روکش صندلی (خودرو های خاص که صندلی برقی بوده و یا دارای ایر بگ می باشد ) | صندلی ها |
نصب هر گونه دزدگیرکه منجر به آسیب و دستکاری در دسته سیم گردد | دسته سیم مربوطه- باتری- کلیه تجهیزات و ادوات الکتریکال آسیب دسته به واسطه نصب دزدگیر به تشخیص کارشناس فنی |
نصب کفپوش یکپارچه داخل اتاق | دسته سیم داخل اتاق- صندلی ها- سیستم کلاچ (به دلیل عدم رعایت کورس استاندار کلاچ) |
نصب زنون.هدلایت و لامپ های غیراستاندار | باتری- دینام-دسته سیم فن و چراغ- چراغ ها |
نصب سیستم صوتی و تصویری غیراستاندار | باتری- دینام- دسته سیم داشبورد- سیستم صوتی و تصویری |
سنسور و دوربین عقب غیراستاندار | دسته سیم عقب |
نصب POWER WINDOW | باتری- شیشه بالابر- دسته سیم درب ها |
نصب کروز کنترل | دسته سیم داشبورد- سوئیچ فنر چرخشی ایربگ- ایربگ های داشبورد |
انواع سوئیچ های مخفی KEYLESS GPS | دسته سیم مرتبط با عملکرد قطعه |
نصب برچسب دودی بر روی شیشه های جانبی | شیشه بالابرها - کلید های شیشه بالابر |
نصب برچسب دودی بر روی شیشه های عقب | قطعات مربوط به گرم کن شیشه عقب |
دستکاری یا تقویت موتور | موتور کامل - سیستم انتقال قدرت |
دوگانه سوز کردن خودرو | موتور کامل- اکسل عقب- دسته سیم موتور- دسته سیم عقب- دسته سیم داشبورد ECU |
حذف کاتالیست | موتور کامل- سیستم اگزوز |
عدم انجام سرویس های دوره ای در شبکه نمایندگی های مجاز | بخش های مرتبط با عدم انجام سرویس از قبیل موتور. گیربکس و .... |
انجام تعمیرات در خارج از شبکه نمایندگی های مجاز | بخش های مرتبط آسیب دیده در اثر تعمیرات انجام شده در خارج از شبکه |
تصادف خوردو | بخش های مرتبط با تعمیرات انجام شده به دلیل تصادف خودرو |
نصب میله تعادل (استرس بار) | سیستم تعلیق |
موتور شویی | بخش های الکتریکی آسیب دیده در اثر نفوذ آب |
نصب سر اگزوز | سیستم اگزوز |
باتری (استفاده از باتری که ولتاژ و ظرفیت آن مغایر با باتری توصیه شده ایران خودرو باشد | تجهیزات الکتریکی |
فیوز غیراستاندار | سیستم های الکتریکال مرتبط و یا حتی حریق |
تقویت شاسی (جوشکاری. شاسی کشی و ...) | سیستم تعلیق |
استفاده یا نگهدای مواد قابل اشتعال یا انفجار از قبیل انواع اسپری. الکل و ... داخل خودرو | تزئینات داخلی و یا حتی حریق مرتبط |
کاربری غیراستاندار از جافندکی (نظیر جارو شارژی و ...) | سیستم های الکتریکال مرتبط |
استفاده از اکتان بنزین و یا مکمل های سوخت | موتور و سیستم سوخت رسانی |
نصب غیر استاندار محافظ ECU موتور | ECU و دسته سیم موتور |
نصب کلاچ اتوماتیک | سیستم کلاچ |
نصب کمک فنر غیر استاندار (کمک اسپورت) | سیستم تعلیق |
نصب شمع غیر استاندار (سوزنی) | موتور |
ریمپ ECU موتور | تجهیزات الکتریکی ( که قطعه ECU را نیز شامل می شود ) |