1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هشدار رولزرویس به مشتریان اسپکتر

هشدار رولزرویس به مشتریان اسپکتر

22 تیر 1402
  • 0

به گزارش شبکه خبری BBC، مدیرعامل شرکت خودروسازی رولزرویس به خریداران نخستین خودروی الکتریکی این شرکت هشدار داده است که در صورت فروش خودرویشان، برای همیشه از خرید محصولات این شرکت منع خواهند شد. در مصاحبه با مجله آمریکایی کار دیلر، تورستن مولر اظهار داشته است که رولزرویس قبل از تأیید سفارش مشتریان، پیشینه و انگیزه آنها را بررسی می کند. اولین خودروی کاملا الکتریکی رولزرویس با نام اسپکتر، از پاییز به مشتریان تحویل داده می‌شود و استقبال خریداران از این خودرو به حدی بوده که رولزرویس در حال بررسی افزایش تولید آن است.

قیمت پایه خودروی اسپکتر حدود ۴۵۰ هزار دلار است، اما بیشتر خودروها با اضافه کردن امکانات سفارشی با قیمتی بیشتر از ۵۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسند. شرکت خودروسازی رولزرویس اعلام کرده است که ۴۰ درصد از خریداران این خودرو برای اولین بار از این کارخانه خرید می‌کنند. خودروی اسپکتر دارای دو موتور الکتریکی است که در مجموع ۵۸۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. شتاب این خودرو از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵/۴ ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۵۳۰ کیلومتر حرکت کند.

در حاشیه رونمایی از این خودرو در ایالت کالیفرنیا، مدیرعامل شرکت رولزرویس هشدار داده است که در صورت فروش خودرو، خریدار برای همیشه از خرید محصولات این شرکت منع خواهد شد. با این حال، یکی از فروشندگان خودروهای لوکس و سفارشی در بریتانیا، دو دستگاه از این خودرو را از مشتریانی خریده است که قرار است در هفته‌های اول آن را تحویل بگیرند. این فروشنده به مجله کار دیلر گفته است که به نظرش منصفانه نیست که خودروسازان به مشتریانی که نزدیک به نیم میلیون پوند برای خرید خودرو خرج کرده‌اند، بگویند با خودرو چه باید بکنند. به گفته این فروشنده، بسیاری از مشتریان چنین خودروهایی را به عنوان تاجران خریداری می‌کنند و در دنیای آنها کسب سود حرف اول را می‌زند.

منبع Car.ir


نظرات