یک عضو از کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار داشت که در تدوین آیین نامه واردات خودروهای کارکرده، نباید در ابتدای اجرا، عدد بزرگی برای عوارض وارداتی در نظر گرفته شود تا این قانون تاثیرگذار باشد. به عبارت دیگر، دولت نباید به دنبال درآمدزایی از این موضوع باشد. او درباره واردات خودروهای کارکرده اظهار داشت که مجلس، ابزارهای مختلفی برای تنظیم بازار خودرو در اختیار دولت قرار داده است و دولت میتواند از طریق تولید داخلی، واردات خودروهای نو و کارکرده را ساماندهی کند. در نتیجه، تمامی ابزارها در دسترس دولت است و او منتظر تاثیرگذاری این قوانین و سیاستها در قیمتهای بازار است تا به مرحلهای برسیم که قیمت خودروها تک نرخی و با کارخانه برابر شود.
یک نماینده از زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی که به مرحلهای برسیم که قیمتها متعادل شود، افرادی که به دنبال خرید خودرو از کارخانه و فروش آن در بازار با بهای بیشتر هستند، از بازار خارج میشوند و عرضه و تقاضا به تعادل میرسد. وی افزود: دولت میتواند با استفاده از ابزارهای تنظیم گری، واردات خودروهای کارکرده و نو را از تولید به لحاظ کمی و کیفی حمایت کند و پس از رسیدن به تعادل در عرضه، باید از ظرفیت واردات خودرو برای ارتقای کیفیت آن استفاده شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: قانون شفاف است و به افراد حقیقی و حقوقی اجازه واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال داده شده است. بنابراین در تدوین آیین نامه واردات، نباید در شروع کار، عدد بزرگی را برای عوارض واردات این خودروها در نظر گرفت تا تاثیرگذار باشد؛ دولت نباید به دنبال درآمدزایی از این موضوع باشد.