1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از محصول وارداتی جدید ایران خودرو

رونمایی از محصول وارداتی جدید ایران خودرو

28 تیر 1402
  • 0

گروه صنعتی ایران خودرو ظهر امروز طی مراسمی از شاین مکس، خودروی جدید و وارداتی خود رونمایی کرد.

شاین مکس (Shine Max) در واقع همان دانگ فنگ آئولوس Yixuan MAX یا A60 است. سال گذشته شایعاتی در مورد آئولوس توسط بهمن موتور به ایران شنیده می شد؛ اما در نهایت ایران خودرو نسخه بزرگ تر این سدان گمنام چینی را برای واردات به ایران برگزید و آن را برای واردات به صورت CBU رونمایی کرد. همچنین ایران خودرو برنامه دارد تا در آینده تولید این خودرو را به صورت مونتاژی در  ایران آغاز کند.

1.webp

مشخصات فنی شاین مکس

این سدان چینی ابتدا در دو نسخه بنزینی و هیبریدی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

نسخه بنزینی شاین مکس از یک موتور 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که 190 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این نسخه از نوع 7 دنده دوکلاچه خواهد بود.

2.webp

در نسخه هیبریدی اما دانگ فنگ برای محصول خود از یک موتور 1.5 لیتری توربو بهره گرفته که 163 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن گشتاور دارد. در کنار موتور بنزینی، یک موتور برقی با 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور نیز قرار می  گیرد. مصرف سوخت این نسخه 4.3 لیتر در هر 100 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.

3.webp

امکانات رفاهی شاین مکس

شاین مکس از نظر امکانات رفاهی سطح قابل قبولی دارد؛ مواردی نظیر سقف پانوراما، کی لس استاتر، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صندلی های برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد از جمله امکانات قابل ذکر این خودرو هستند. همچنین سدان جدید ایران خودرو از برخی دستیار های کمک رانندگی نیز بهره می برد؛ کروز کنترل هوشمند ACC و سیستم کمکی پارک خودرو از جمله این امکانات هستند.

4.webp

زمان عرضه شاین مکس

ایران خودرو قصد عرضه 4500 دستگاه شاین مکس را به بازار دارد و همچنین مدعی است که یک پارت از این خودرو ها در حال حاضر به گمرک شهید رجایی رسیده اند. با این حال تجربه نشان داده که ایران خودرو در عرضه و خدمات رسانی به خودرو های وارداتی خود تبحر کمی دارد و مالکین خودرو هایی نظیر سوزوکی کیزاشی و رنو کپچر مثالی از این روند ایران خودرو هستند.

9.webp

منبع Car.ir


نظرات