1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. با کدام ایرلاین‌های داخلی و خارجی پرواز کنیم!

با کدام ایرلاین‌های داخلی و خارجی پرواز کنیم!

17 مرداد 1402
  • 0

در زمان خرید بلیط هواپیما اگر برای‌تان مهم است که سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش داشته باشید، ضروری است که بادقت ایرلاین خود را انتخاب کنید. یک شرکت ایرلاین به‌واسطه خدماتی که به شما ارایه می‌دهد سهم بزرگی در میزان رضایت شما از سفر شما دارد؛ بنابراین ضروری است که به‌خوبی وظایفش را انجام دهد و نیاز‌های‌تان را برطرف کند. در ادامه این مطلب از سایت فلای تودی با ما همراه باشید تا به بررسی کامل وظایف ایرلاین‌ها و معرفی برخی از بهترین‎‌های آن‌ها بپردازیم.

مهم‌ترین وظایف ایرلاین‌های داخلی و خارجی چیست؟

قبل از نهایی کردن خرید بلیط هواپیما، به شما توصیه می‌کنیم اگر فرصت کافی دارید در مورد ایرلاینی که می‌خواهید انتخاب کنید، به‌خوبی تحقیق داشته باشید تا در پایان از سفر خود راضی باشید. باتوجه‌به اهمیت این موضوع در ادامه به بررسی دقیق‌تر برخی از مهم‌ترین وظایف ایرلاین‌های داخلی و خارجی می‌پردازیم.

  1. حفظ ایمنی: این وظیفه بسیار مهم است و همواره در اولویت اول ایرلاین‌ها قرار دارد. برای حفظ ایمنی، ایرلاین‌ها باید پرواز‌ها و تمامی فرایندهای مربوط به حمل‌ونقل هوایی را با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی ایمنی هوایی انجام دهند.
  2. ارایه خدمات به مسافران: ارایه خدمات به مسافران شامل ارایه خدمات مختلف به مسافران از جمله تهیه بلیط هواپیما، ارایه صندلی مناسب، خوراکی و نوشیدنی، سرویس‌دهی در پرواز، پذیرش و تحویل بار و مسافران و... است.
  3. مدیریت ترافیک: این وظیفه شامل برنامه‌ریزی و مدیریت پرواز‌ها، کنترل ترافیک هوایی و همچنین برخورد با شرایط غیرمنتظره هوایی مانند آب‌وهوای نامساعد، تأخیر در پرواز‌ها و... است.
  4. مدیریت و نگهداری از هواپیما‌ها: مراقبت از هواپیما‌ها شامل نگهداری و تعمیرات دوره‌ای و برنامه‌ریزی شده هواپیما‌ها، بررسی و تست قطعات و تجهیزات هواپیما، تعمیر خرابی‌ها، خریداری قطعات برای تعمیر و... است.
  5. مدیریت مالی: این وظیفه شامل مدیریت مالی و مالیاتی ایرلاین، مدیریت هزینه‌های تولیدی و خدماتی، مدیریت درآمد و سودآوری، مدیریت اموال و دارایی‌های ایرلاین و... است.
  6. توسعه و بازاریابی: این وظیفه شامل تحقیق در زمینه بازار و رقابت، توسعه برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی، ارتقای کیفیت خدمات نظیر فروش بهتر بلیط هواپیما، افزایش رضایت مشتریان، طراحی و اجرای برنامه‌های ویژه و... است.

همه این وظایف در کنار هم باعث موفقیت یک ایرلاین در بازار حمل‌ونقل هوایی می‌شود. باتوجه‌به تحریم بودن صنعت هوایی ایران شاهد ضعف در برخی از خدمات شرکت‌های ایرلاین داخلی نسبت به خارجی هستیم که متاسفانه هم شرکت ارایه‌دهنده خدمات را تحت‌فشار قرار می‌دهد و هم مسافر را؛ اما باتوجه‌به شرایط فعلی تحمل این شرایط و تلاش ایرلاین‌های داخلی برای بهبود وضعیت ممکن عملا تنها راه‌های باقی‌مانده برای برطرف‌سازی این مشکلات است.

22.jpg

معرفی بهترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی

مقایسه ایرلاین‌های داخلی و خارجی باتوجه‌به موردی که در بخش قبلی یعنی تحریم‌ها اشاره کردیم، کاری منطقی نیست؛ اما می‌توان هر کدام از این ایرلاین‌ها را به‌صورت جداگانه معرفی کرد و مقایسه را به شما سپرد. در این بخش با ما همراه باشید تا بررسی دقیق بر برخی از این شرکت‌ها داشته باشیم. یکی از فواید اصلی بررسی خدمات و ویژگی‌های ایرلاین‌ها، خرید بهتر بلیط هواپیما است؛ زیرا باتکیه‌بر اطلاعاتی که به دست می‌آورید می‌توانید بهترین شرکت را انتخاب کنید.

هواپیمایی قطرایرویز - Qatar Airways (ایرلاین خارجی)

قطر ایرویز، شرکت هواپیمایی ملی کشور قطر، به‌عنوان یکی از برترین ایرلاین‌های جهان در سال ۲۰۲۱ شناخته شد. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز تمرکز خود را بر تامین راحتی برای مسافران قرار داده است و با ارائه خدمات برتر، توانسته است عنوان برترین ایرلاین جهان را به خود اختصاص دهد. از جمله ویژگی‌های برجسته قطر ایرویز می‌توان به‌راحتی پرواز‌ها، غذا‌های باکیفیت و پذیرایی عالی، ارائه آخرین تکنولوژی در سرگرمی‌های صوتی و تصویری و هواپیما‌های مدرن و تازه‌ساخت اشاره کرد. تمامی این موارد باعث شده است که اکثر افراد در زمان تهیه بلیط هواپیما این ایرلاین را انتخاب کنند

هواپیمایی قطر ایرویز با بیش از ۲۰۰ هواپیما، به بیش از ۱۵۰ مقصد تجاری و تفریحی در استرالیا، آسیا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی پرواز می‌کند. این پوشش بین‌المللی گسترده به قطر ایرویز این امکان را می‌دهد تا به‌عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته شود و گستره وسیعی از مقاصد را به مسافران ارائه دهد.

برخی دیگر از بهترین شرکت‌های ایرلاین خارجی عبارتند از: هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز، هواپیمایی امارات، هواپیمایی آنا آل نیپون ایرویز، هواپیمایی کانتاس، ژاپن ایرلاینز و...

33.jpg

ایرلاین ماهان (ایرلاین داخلی)

ایرلاین ماهان با شروع فعالیت خود از سال ۱۳۷۱ به‌عنوان اولین شرکت خصوصی هواپیمایی ایران، با بیش از پنج دهه تجربه، به یکی از برترین شرکت‌های هواپیمایی‌های ایران تبدیل شده است. این شرکت هواپیمایی با داشتن ۵۴ فروند هواپیما از نوع بوئینگ و ایرباس، کلاس‌های پروازی تجاری (بیزینس) و اقتصادی (اکونومی) را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. ایرلاین ماهان با سرویس‌دهی ۸۷ پرواز هفتگی به ۲۲ مقصد داخلی و ۷۲ پرواز هفتگی به ۱۲ مقصد بین‌المللی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در ایران شناخته می‌شود. هرگونه تغییر در برنامه پرواز‌ها توسط این شرکت به‌سرعت به مسافران اطلاع‌رسانی می‌شود تا مسافران بتوانند در زمان مناسب برنامه سفر خود را تنظیم کنند.

ایرلاین ماهان از ویژگی‌هایی مانند فضای کافی و مناسب بین صندلی‌ها، امکان پخش فیلم و موسیقی به انتخاب مسافر در پرواز‌های طولانی، امکان خرید آنلاین بلیط هواپیما و همچنین سفارش غذا برای مسافران برای افزایش رفاه مسافران در طول سفر بهره می‌برد. این ویژگی‌ها، ایرلاین ماهان را به یکی از لوکس‌ترین ایرلاین‌های ایران تبدیل کرده است که تجربه سفری راحت، لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را برای مسافران خود ایجاد می‌کند.

برخی دیگر از بهترین شرکت‌های ایرلاین داخلی عبارتند از: ایرلاین هما، ایرلاین آتا، ایرلاین کیش ایر و...

خدمات فلای تودی برای سفر هوایی

فلای تودی با ارایه خدمات مختلفی برای سفر، نظیر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی و پرواز خارجی، رزرو هتل داخلی و خارجی و بیمه سفر در خدمت شماست. با استفاده از خدمات فلای تودی می‌توانید انواع ایرلاین‌ها و هزینه سفر با آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و با بررسی وضعیت هتل‌ها و امکاناتی که در دسترس شما قرار می‌دهند بهترین آن‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از سایت فلای تودی آنلاین بودن تمامی فرایند بررسی و خرید بلیط هواپیما است؛ ازاین‌رو نیازی نیست تا به‌صورت حضوری درگیر ارائه مدارک، پرداخت هزینه‌ها و مواردی ازاین‌دست باشید.



نظرات