1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. لاماری ایما X رونمایی شد + معرفی شوروم جدید آرین موتور

لاماری ایما X رونمایی شد + معرفی شوروم جدید آرین موتور

24 مرداد 1402
  • 0

شرکت آرین پارس موتور شب گذشته طی مراسمی که در شوروم جدید این شرکت برگزار شد، اقدام به افتتاح شوروم مرکزی و همچنین تعمیرگاه مرکزی محصولات لاماری کرد، همچنین در خلال این مراسم محصول جدید لاماری یعنی لاماری ایما X نیز به نمایش درامد.

 

در دو سال اخیر، لاماری ایما به عنوان کراس اوری با موتور نسبتا قدرتمند و ظاهر جذاب و عامه پسند همواره یکی از گزینه های پرفروش در بازار خودرو های مونتاژی بوده است. با این حال، همواره انتقاداتی در مورد کمبود آپشن ها نسبت به سایر رقبا در مورد ایما وجود داشته اند. آرین پارس موتور نیز در صدد رفع این مشکل برآمد و لاماری ایما X را به عنوان نسخه فول آپشن کراس اور محبوب خود معرفی کرد.

تفاوت های لاماری ایما و لاماری ایما X

همانطور که  گفته شد، ایما X نسخه فول آپشن لاماری است و بنابراین تفاوت اصلی میان این دو خودرو در آپشن های جدید خلاصه می شود. مشخصات فنی هر دو تیپ لاماری کاملا یکسان است اما یک تغییر مهم و کاربردی در اینجا اتفاق افتاده؛ مجهز شدن گیربکس به حالت تیپ ترونیک برای تعویض دستی دنده ها که در نسخه عادی لاماری به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ شناخته می شد.

از لحاظ ظاهری نیز لاماری ایما X به یک بادی کیت جدید مجهز شده که ظاهر این خودرو را حتی اسپرت تر از قبل نیز نشان می دهد. البته قابل ذکر است که این بادی کیت به صورت آپشنال و با سفارش مشتری روی خودرو نصب می شود.

این  بادی کیت شامل فلاپ های زیر سپر جلو و عقب و همچنین رکاب هایی بلند تر در قسمت کناری خودرو است.

3.webp

آپشن های جدید لاماری ایما X

کابین لاماری ایما X تفاوت خاصی با نسخه قبلی نکرده و تنها تغییر قابل مشاهده، اضافه شدن یک نورپردازی جدید روی داشبورد در سمت سرنشین است که مشابه آن را قبلا در سوبا M4 نیز دیده بودیم. با این حال با اندکی دقت بیشتر، متوجه اضافه شدن امکانات رفاهی قابل توجه به این خودرو می شویم.

لاماری ایما X اکنون  با حفظ تمامی امکانات قبلی؛ مجهز به آپشن های جدید شده که شامل این موارد هستند:

سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، دی لایت، دوربین 360 درجه، چراغ های جلو LED، صندلی های جلو برقی با گرمکن صندلی، سردکن صندلی و ماساژور برای راننده، سنسور پارک جلو، درب صندوق برقی، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف عقب و همچنین امکان شخصی سازی صفحه کیلومتر.

4.webp

مشخصات فنی لاماری ایما X

لاماری ایما X از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو GDi بهره می برد که 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این خودرو از نوع 7 دنده دو کلاچه است است که اکنون به تیپ ترونیک نیز مجهز شده. متاسفانه سیستم انتقال قدرت ایما X هنوز به صورت دیفرانسیل جلو است.

9.webp

قیمت و زمان عرضه لاماری ایما X

با اعلام شرکت آرین پارس موتور، فروش لاماری ایما X از اوایل زمستان 1402 آغاز می شود و احتمالا بخشی از فروش اولیه این خودرو نیز تا پایان سال جاری تحویل مشتریان خواهد شد. همچنیین مسئولان آرین پارس موتور خبر از معرفی نسخه فیس فیس لیفت لاماری ایما در سال آینده دادند.

لاماری ایما هیبریدی نیز به عنوان دیگر محصول آرین پارس موتور در اوایل پاییز سال جاری معرفی خواهد شد.

7.webp

معرفی شوروم جدید لاماری

شب گذشته آرین پارس موتور علاوه بر معرفی ایما X، از شوروم جدید خود در جاده مخصوص نیز رونمایی کرد. این شوروم با هویت بصری خاص برند لاماری طراحی شده و علاوه بر فروش محصولات این شرکت، بخشی برای فروش اکسسوری ها و لایف استایل ویژه لاماری نیز دارد.

5.webp

منبع Car.ir


نظرات