اجبار خودروسازان برای استفاده از ورق های فولادی استاندارد

15 شهریور 140222:45
2 دقیقه


اجبار خودروسازان برای استفاده از ورق های فولادی استاندارد

­­رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ضخامت استاندارد ورق خودرو 7 میل است و مبتنی بر این عدد باید سفارش‌ها ثبت شود.

 مهدی اسلام پناه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد استاندارد بدنه خودرو، اظهار کرد: استانداردهای تولید ورق‌های فولادی اجباری است؛ استحکام بدنه خودرو اصولاً وابسته به فاکتورهای متعددی از جمله جنس، ضخامت و طراحی بدنه است.

وی اضافه کرد: در کنار همه موارد گفته شده، نحوه چیدمان قطعات کنار هم تضمین کننده استحکام بدنه خودرو خواهد بود؛ یعنی تجهیزات جوشکاری، فرم دهی، قالب دهی و پرس فاکتورهای مؤثر در تضمین استحکام بدنه خودرو هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ضخامت ورق خودرو در بخش‌های مختلف خودرو متفاوت و وابسته به محل کاربرد آن است؛ آنچه به طور معمول اهمیت دارد استفاده از ورق‌های استاندارد اجباری شده داخلی است تا بتواند ایمنی لازم را برای بالا بردن عملکرد داشته باشد. سازمان ملی استاندارد به طور دوره‌ای این استانداردها را کنترل می‌کند و در مواردی که احتمالاً ورق‌های فولادی غیراستاندارد استفاده شود، اعمال قانون خواهیم کرد.

اسلام پناه با بیان اینکه استحکام بدنه از مؤلفه‌های فنی متعددی برخوردار است، گفت: در آزمون‌ها این استحکام خود را نمایان می‌کند که از میزان ضربه، مقاومت بدنه مشخص می‌شود. ضخامت استاندارد ورق خودرو ۷ میل است و مبتنی بر این عدد باید سفارشان ثبت شود.

نظرات کاربران
مهرداد کشکولي ايلات
مهرداد کشکولي ايلات
16 شهریور 1402
با سلام و احترام؛ در قسمت انتهایی ویدئو نقل پلتفرم تارا و ریرا صحبت شد و گفته شد : ایران خودرو پلتفرم 301 را گسترش داده و شده تارا و قرار است روی همین پلتفرم ریرا و TF21 هم ساخته شوند . توجه بفرمائید که ریرا روی پلتفرم 2008 عادی و قدیمی ساخته نشده و روی پلتفرم 2008GT ساخته شده است (به فرق رکاب درب‌ها توجه کنید). درست است که خود 2008 عادی و قدیمی و 301 هر دو روی پلتفرم PF1 پژو ساخته شده‌اند ولی 2008GT روی پلتفرم جدید پژو یعنی СMP سال 2019 ساخته شده است و فکر نمی‌کنم ایران خودرو بتواند از گسترش پلتفرم 301 پلتفرم 2008GT را بسازد.