1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. "بن رو" توسط سایپا به فروش گذاشته شد

"بن رو" توسط سایپا به فروش گذاشته شد

28 شهریور 1402
  • 0

گروه خودروسازی سایپا طی اطلاعیه‌ای شرایط حضور در مزایده واگذاری یکی از سایت‌های شهرستانی خود را اعلام کرد. طبق اطلاعیه سایپا که در یک روزنامه منتشر شده، این شرکت می‌خواهد ۱۰۰‌درصد سهام شرکت «بن رو» را در قالب یک مزایده بفروشد. متقاضیان تا ساعت ۱۴ روز شنبه پانزدهم مهرماه امسال وقت دارند تا با ارائه فیش واریزی ۵ درصدی قیمت پایه ۴۲۰۰‌میلیارد تومانی و پاکت پیشنهادی قیمت خود را به دبیرخانه این شرکت تحویل دهند.

«بن رو» یکی از سایت‌های شهرستانی سایپا محسوب می‌شود که در شهرستان ساوه قرار دارد و در حال حاضر وانت پراید در آن تولید می‌شود. البته این سایت پیش‌تر میزبان یک خودروی مونتاژی چینی به نام آریو نیز بود، اما با آغاز تحریم‌ها، مونتاژ خودروی موردنظر در «بن رو» رفته‌رفته پایان یافت.

همچنین سال گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، سایپا اقدام به رونمایی از خودروی اقتصادی پاژ با برند "بن رو" کرد. اکنون به توجه به اینکه شرکت "بن رو" به فروش گذاشته شده، مشخص نیست سرنوشت پاژ چه خواهد شد.

سایپا حالا قصد دارد ۱۰۰‌درصد از سهام «بن‌ رو» را به بخش خصوصی واگذار کند و برای آن قیمت پایه ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته است. در صورت به فروش رفتن «بن رو»، مشخص نیست تکلیف وانت پراید چه خواهد شد و آیا این خودرو نیز به موزه می‌رود یا سایپایی‌ها محل دیگری را برای تولید آن در نظر خواهند گرفت.



نظرات