1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. به زودی، آغاز فروش شاین مکس وارداتی جدید ایران خودرو

به زودی، آغاز فروش شاین مکس وارداتی جدید ایران خودرو

2 آبان 1402
  • 0

پس از لغو محدودیت واردات خودرو که به گفته مسئولین، با نیم نگاهی به حمایت از تولیدات خودروسازان داخلی اعمال شده بود، هر دو خودروساز بزرگ کشور بلادرنگ به صف اول واردات پیوستند و پس از سایپا که مجددا به سراغ شریک قدیمی خود، چانگان رفته بود، ایران خودرو نیز با دانگ فنگ برای واردات خودرو شاین مکس به توافق رسید.

از این رو این شرکت در بیانیه ای ضمن معرفی محصول جدید، از عرضه قریب الوقوع دو تیپ بنزینی و هیبریدی شاین مکس از طریق سامانه یکپارچه خبر داد، در ادامه می توانید اطلاعیه ایران خودرو در مورد عرضه شاین مکس را مشاهده نمایید.

با توجه به تجربه محصولات برند دانگ فنگ در بازار ایران و استقبال از محصولات این برند، واردات محصول شاین مکس در دو نسخه بنزینی و هیبریدی در دستور کار قرار گرفته و با واردات نخستین سری، برنامه فروش و عرضه از طریق سامانه یکپارچه به زودی اعلام خواهد شد. 
ضمانت ارایه خدمات پس از فروش مناسب یکی از مزیت های رقابتی مهم برای محصولات دانگ فنگ در بازار ایران به شمار می رود که گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به سابقه عرضه این برند، آمادگی مناسبی را در این بخش داراست. 

گفتنی است، دانگ فنگ آئولوس شاین مکس سدانی سایز بزرگ و خانوادگی در رده بزرگ‌ترین سدان‌های صفر کیلومتر حال حاضر بازار ایران است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۹۷، ۱۸۷۰ و ۱۴۷۵ میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن ۲۷۷۰ میلی متر است. همین فاصله بین دو محور زیاد این خودرو سبب شده تا کابینی جادار در هر دو ردیف برای سرنشینان به ارمغان آید. وزن خالص این خودرو ۱۴۸۶ کیلوگرم بنزینی بوده که برای خودرویی با این ابعاد مناسب است. 

نسخه بنزینی شاین مکس به یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که قادر به تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه از سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره گرفته که بازده آن را نسبت به پیشرانه های بنزینی با سیستم سوخت رسانی مولتی پورت MPI بیشتر کرده است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه WET به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو دارای سه حالت رانندگی اسپرت، نرمال و اکو است. 

دانگ فنگ شاین مکس در مدل بنزینی در بهترین شرایط در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۸ لیتر بنزین مصرف می کند. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع مستقل بوده که ضمن بهبود پایداری این سدان اسپرت در پیچ‌ها، سواری نرم‌تر و راحت‌تری را نیز برای آن نسبت به سدان‌هایی با تعلیق یک‌پارچه عقب رقم می زند.

دانگ فنگ شاین مکس در نسخه هیبریدی هم یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو و یک موتور برقی با آهن‌ربای دائمی Permanent Magnet Synchronous Motor دارد. این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. البته به دلیل نصب موتور برقی و باتری و ادوات آن، وزن این نسخه ۷۴ کیلوگرم نسبت به مدل بنزینی بیش‌تر شده است. نیروی تولیدی موتور هم توسط گیربکس اتوماتیک مولتی مود به چرخ های جلو منتقل می شود. این نسخه در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵ لیتر بنزین مصرف می کند که برای سدانی با این ابعاد رقم بسیار مناسبی محسوب می شود.

منبع car.ir


نظرات