1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ونوسیا V-Online هیبریدی؛ وارداتی جدید بازار؟

ونوسیا V-Online هیبریدی؛ وارداتی جدید بازار؟

17 آبان 1402
  • 0

به گزارش Car.ir، ونوسیا، یک برند چینی از زیرمجموعه‌های گروه دانگ فنگ است که محصولات خود را با همکاری کمپانی نیسان طراحی و تولید می‌کند. نام این برند از مدت‌ها قبل به عنوان گزینه‌ای برای واردات به ایران شنیده می‌شود و مکث موتور، شرکتی است که هم اکنون مسیر واردات خودروهای ونوسیا را طی می‌کند.

قبلا نام سه محصول از ونوسیا برای ورود به ایران شنیده شده بود؛ ونوسیا استار، ونوسیا D60 پلاس و ونوسیا V-Online.

با این حال اکنون از برخی منابع معتبر به گوش رسیده که مکث موتور قصد واردات نسخه هیبریدی ونوسیا V-Online را نیز دارد.

ونوسیا وی آنلاین هیبریدی یک کراس اور متوسط پلاگین هیبرید یا همان PHEV است. این خودرو برای ورود به بازار جدید خودروهای هیبرید به ایران می‌آید و در مقابل محصولاتی نظیر تیگو 8 پرو E پلاس و لاماری ایما HEV قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی ونوسیا V-Online PHEV

ونوسیا V Online هیبریدی از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی توربو GDi با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر بهره می‌برد. یک موتور برقی با 201 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور نیز در کنار موتور بنزینی قرار می‌گیرد. این دو پیشرانه در کنار یکدیگر می‌توانند شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیه را برای وی آنلاین PHEV فراهم کنند.

وی آنلاین PHEV از یک باتری 18.4 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که با شارژر عادی طی 5.5 ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. با استفاده از فست شارژ نیز می‌توان در نیم ساعت این باتری را تا ظرفیت 80 درصد شارژ کرد.

1.webp

امکانات رفاهی ونوسیا V-Online PHEV

امکانات رفاهی وی آنلاین هیبریدی تفاوت چندانی با نسخه بنزینی ندارد؛ 4 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل حرکت در سربالایی به عنوان تجهیزات ایمنی در این خودرو ارائه می‌شوند. آپشن‌های این خودرو نیز شامل مواردی نظیر کی‌لس استارتر، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، درب صندوق برقی، نمایشگر 24 اینچی، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، شارژر وایرلس گوشی موبایل، صندلی‌های جلو برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای ردیف عقب و سقف پانوراما هستند.

2.webp

زمان عرضه ونوسیا V-Online PHEV  به بازار

هنوز اطلاعاتی درباره زمان عرضه این خودرو به بازار در دسترس نیست. با این حال این خودرو قطعا از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به فروش خواهد رسید و قیمت گذاری آن توسط سازمان حمایت انجام می‌شود.

منبع Car.ir


نظرات