1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. شکست تاریخی سایپا در بازار روسیه

شکست تاریخی سایپا در بازار روسیه

18 آذر 1402
  • 2

به گزارش Car.ir، گروه خودروسازی سایپا که امید بسیاری به فروش محصولات خود در بازار روسیه داشت، بدون حتی یک دستگاه فروش این بازار را ترک کرد.

قیمت بسیار بالای محصولات سایپا، عامل شکست سنگین این خودروسازی در بازار روسیه بود.

به نقل از خبرگزاری گازیتا روسیه، شرکت Best Motors به عنوان نمایندگی انحصاری شرکت خودروسازی ایرانی سایپا در روسیه به این نتیجه رسیده است که محصولات این شرکت از لحاظ اقتصادی و رقابتی در روسیه شانسی برای موفقیت ندارند.

قرار بود شرکت بست موتورز در اسفند ماه سال جاری چند محصول سایپا نظیر ساینا S، کوییک و شاهین را به بازار روسیه عرضه کند. قیمت این محصولات نیز بین 1 الی 1.7 میلیون روبل در نظر گرفته شد. با این حال، مشخص شد که به علت افزایش هزینه ها، دیگر فروش محصولات سایپا با این قیمت ها امکان پذیر نیست. همچنین فروش محصولات سایپا نیاز به سرمایه گذاری کلانی برای ایجاد شبکه فروش داشت و در نهایت، این عوامل باعث شدند تا شرکت بست موتورز قید فروش خودروهای سایپا در روسیه را بزند.

این موضوع شکستی سنگین برای سایپا است که چند ماه پیش با نمایش محصولات خود در نمایشگاهی در روسیه، تبلیغات بسیاری برای صادراتی بودن خودروهای خود کرده بود.

همچنین قابل ذکر است که گروه صنعتی ایران خودرو نیز از ابتدای سال تاکنون تنها موفق به فروش 100 دستگاه خودرو در بازار روسیه شده است. با توجه به این موضوع، دور از انتظار نیست که خریداران دناهای صاداراتی ایران خودرو احتمالا در آینده نزدیک برای تعمیرات و فروش خودروی خود در روسیه به مشکلی بسیار جدی برخواهند خورد!

1.webp

منبع Car.ir


نظرات

  • سمی سمی (20 آذر 1402 ساعت 19:40)

    مردم ایران هم از روی اجبار و بدبختی مجبورند این آشغالا رو بخرند سگ تف نمیکنه به این ماشین های لگن سازان ایرانی.

    تاسف تاسف (21 آذر 1402 ساعت 09:32)

    تا کی میخواید با این بهانه ها، حمایت از این شرکت های دزد رو توجیح کنید؟!
    مگه چند درصد مردم ایران بوسیله خودرو هزینه زندگیشون رو درمیارن؟!!!
    اکثر مردم برای رفاه بیشتر خودرو میخرن، 6 ماه نخرن اونوقت منتظر باشید ببینید چطوری هم کیفیت رو بالا میبرن، هم قیمت را پایین میارن و هم طراحی ها بهتر میشه(سال 96 رو به یاد بیارید که کمپین "نه به خرید خودروی صفر" چطور این دزدهارو به التماس انداخته بود، ولی متاسفانه مردم دوام نیاوردن و با وعده خرید خودرو با 5میلیون تومان و گرفتن وام، همه محصولات رو خریدن، و خودرو سازها هم به ریش مردم خندیدن.....)

    "از ماست که بر ماست"