1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. حمل خودرو با قطار برای سفر به بندرعباس

حمل خودرو با قطار برای سفر به بندرعباس

4 دی 1402
  • 0

اغلب مسافران و گردشگرانی که از تهران به بندرعباس سفر می‌کنند، به علت مسافت زیاد پایتخت تا جنوب ایران، خودروی خود را با قطار حمل می‌کنند. حمل خودرو با قطار به بندرعباس، برای کسانی مناسب است که هنگام رسیدن به مقصد علاقه دارند با خودروی خود در در این شهر و جنوب ایران گشت‌و‌گذار کنند. در ادامه ضمن شرح شرایط حمل خودرو با قطار به بندرعباس، نحوه تهیه بلیط قطار بندرعباس تهران را نیز ذکر خواهیم کرد.

حمل خودرو با قطار

امتیاز حمل خودرو با قطار این است که مسافران هنگام رسیدن به مقصد، دغدغه این را ندارند که برای گشت‌و‌گذار تاکسی بگیرند. اغلب مسافران و گردشگران هنگام سفر به بندرعباس در تعطیلات، ترجیح می‌دهند خودروهای خود را نیز با قطار همراه خود ببرند. امکان دست‌یابی به این هدف در شرکت‌های ریلی ایران فراهم است؛ اما باید پیش از سفر شرایط و ضوابط آن را بدانید تا به مشکل برنخورید.

نحوه خرید بلیط حمل خودرو با قطار

حمل خودرو با قطار به بندرعباس از امکاناتی است که قطارها برای مسافران تدارک دیده‌اند؛ در این نوع سفر خودروی مسافران با قطار تا مقصد آنها حمل می‌شود. برای استفاده از این گزینه، جهت حمل خودرو با قطار باید بلیط تهیه کنید.

پیش از ثبت نام برای حمله خودرو با قطار باید به‌خوبی قوانین و ضوابط آن را مطالعه کرده؛ سپس اطلاعات مربوط به مالک، شماره پلاک، نوع خودرو، مدل آن و شماره تلفن را به طور کامل و صحیح ارائه دهید. حواستان باشد که اطلاعات را اشتباه وارد نکنید؛ زیرا عواقب ورود اطلاعات نادرست برعهده خودتان است و کار شما را با مشکل مواجهه می‌کند.

شرایط بارگیری خودرو با قطار به بندرعباس

برای حمل خودرو با قطار به بندرعباس باید نکاتی را بدانید تا کار حمل خودروی شما از تهران یا شهرهای دیگر به آسانی انجام شود:

اول این که مخزن سوخت خورو نباید کاملا خالی باشد؛ معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز باید تایید شده باشد؛ در غیر این صورت خودرو شرایط بارگیری را ندارد.

اگر خودرو به هنگام حمل به بندرعباس نقص خاصی داشته باشد، باید هنگام بارگیری به شرکت راه‌آهن اطلاع داده شود؛ اگر به‌جز این باشد، مسئولیت آن به عهده مالک خودرو است.

ارتفاع خودرویی که با قطار به بندرعباس حمل می‌شود، نباید بیشتر از ۱۵۸ سانتیمتر و عرض آن نیز نباید بیشتر ۱۸۰ سانتی‌متر باشد. خودروهای با ارتفاع بیشتر و ماشین‌های شاسی بلند شرایط حمل با قطار را ندارند.

شرکت راه‌آهن تهران هنگام تحویل خودرو، سرباتری آن را جدا و هنگام رسیدن به بندرعباس، آن را نصب می‌کند. برای انجام این کار باید باتری ماشین شما سالم باشد که به هنگام تحویل در مقصد، به‌راحتی آن را روشن کنید.

1.gif

وسایل و تجهیزات اضافی نباید داخل خودرو باشند؛ اگر وسیله‌ای در خودرو باشد، مسئولیت آن با مالک خودرو است و در صورت گم شدن، شکایتی از مالک خودرو پذیرفته نمی‌شود.

اگر به‌عنوان یک ماموریت دولتی قصد تهیه بلیط قطار بندرعباس تهران را دارید و می‌خواهید خودرو دولتی یا سازمانی را همراه خود به بندرعباس ببرید، باید حتما از سازمان مورد نظر، معرفی‌نامه ارائه دهید.

امکان حمل قطار برای خودروهای خاموش و ماشین‌های تصادفی در نظر گرفته نشده است. امکان حمل خودروهای شماره‌گذاری نشده‌ با قطار وجود دارد. از شماره‌های پایانی شاسی این خودروها به‌عنوان شماره پلاک استفاده می‌شود. صاحب این نوع خودروها باید هنگام تحویل، برگه فروش کمپانی را ارائه کند.

قیمت بلیط حمل خودرو با قطار بندرعباس

قیمت بلیط حمل خودرو با قطار بندرعباس تهران متغیر است. نوع خودرو، مسیر و نوع قطار بر قیمت بلیط آن تاثیر می‌گذارند؛ اما مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر هزینه بلیط قطار حمل خودرو به بندرعباس این است که با چه شرکت حمل‌و‌نقل ریلی سفر می‌کنید.

هریک از شرکت‌های ریلی با توجه به خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهند، قیمت بلیط متفاوتی دارند. هرچه میزان خدمات ارائه شده بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت بلیط حمل خودرو با قطار نیز بیشتر است.

شرایط استرداد بلیط حمل خودرو با قطار

  • ۹۰ درصد هزینه بلیط تا ساعت ۱۲ روز پیش از حرکت مسترد می‌شود.
  • ۷۰ درصد هزینه بلیط از ساعت ۱۲ روز پیش از سفر تا سه ساعت مانده به حرکت قطار مسترد می‌شود.
  • ۵۰ درصد هزینه بلیط از سه ساعت پیش از حرکت قطار تا زمان حرکت آن قابل استرداد است.
  • بعد از حرکت قطار، هزینه بلیط مسترد نمی‌شود.

2.gif

مدارک لازم برای دریافت خودرو از راه آهن

خودرو شما با دارا بودن شرایط فوق، قابل بارگیری با قطار است؛ اما به هنگام رسیدن به مقصد بندرعباس، باید مدارک لازم را به شرکت راه‌آهن تحویل دهید تا خودروی خود را تحویل بگیرید. این مدارک عبارتند از:

  • کارت شناسایی مالک خودرو
  • ارائه کارت یا سند خودرو
  • اصل برگ سبز گمرکی خودرو برای خودروهای خارجی
  • معرفی‌نامه سفارت یا سازمان برای خودروهای سیاسی و دولتی

هنگامی که به مقصد سفر رسیدید، شرکت راه‌ آهن خودرو را به تحویل‌گیرنده‌ای که نام وی در بارنامه ذکر شده بود تحویل می‌دهد. به‌یاد داشته باشید که شرکت اجازه ندارد خودرو را به شخص دیگری تحویل بدهد.

اگر تحویل‌گیرنده فرد دیگری را برای تحویل گرفتن خودرو معرفی کند، حتما باید به او وکالت‌نامه رسمی بدهد؛ در غیر این صورت، امکان تحویل خودرو به وی وجود ندارد.

تحویل فوری خودرو بعد از رسیدن قطار به بندرعباس امکان‌پذیر نیست؛ بلکه تحویل آن با فاصله زمانی انجام می‌شود. زمان ترخیص خودرو توسط شرکت راه‌آهن بندرعباس به‌عنوان مقصد مشخص می‌شود و تحویل‌گیرنده باید در همان زمان برای تحویل خودرو مراجعه کند.

رزرو بلیط حمل خودرو با قطار به بندرعباس با فلای تودی

اکنون که با نحوه خرید بلیط حمل خودرو با قطار برای سفر به بندرعباس آشنا شدید؛ برای تهیه بلیط قطار بندرعباس تهران و حمل خودروی خود با قطار به سایت فلای تودی مراجعه کنید. رزرو و خرید آنلاین بلیط قطار حمل خودرو از فلای تودی، به‌راحتی قابل انجام است. با تهیه بلیط از فلای تودی خیالتان از بابت سفری آسوده، راحت باشد.



نظرات