1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. روش های جلوگیری از سرقت 206

روش های جلوگیری از سرقت 206

6 دی 1402
  • 0

پژو 206 خودروی محبوب جوانان ایرانی علی‌الخصوص امیرها است. این خودروی جمع‌وجور که طراحی بسیار جذابی نیز دارد، مورد توجه بسیاری از افراد جامعه به ویژه سارقان زحمتکش است. حتما شما هم در شبکه‌های مختلف اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها دیده‌اید که سارقان به راحتی خوردن یک لیوان آب، خودروی 206 را به سرقت می‌برند. اگر صاحب خودروی 206 باشید با دیدن این صحنه‌ها حتما یک جان از جان‌هایتان کم خواهد شد. برای جلوگیری از سرقت 206 روش‌هایی مانند خرید ردیاب خودرو ، نصب دزدگیر، قفل فرمان و .. وجود دارد، با ما باشید تا شما را با تمامی روش‌های جلوگیری از سرقت 206 آشنا کنیم.

2.jpg

معرفی بهترین روش‌های جلوگیری از سرقت 206
پژو 206 به واسطه طراحی زیبا، مصرف سوخت بهینه، موتور قدرتمند و قیمت مناسب به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار تبدیل شده است. محبوب‌ بودن این خودرو سبب شده است تا پژو 206 بیشتر از سایر خودروها در معرض سرقت باشد. برای جلوگیری از سرقت 206 کافی است تا روش‌های زیر را امتحان کنید.

خرید ردیاب خودرو برای جلوگیری از سرقت 206برای تامین امنیت خودرو، خرید ردیاب حرف اول و آخر را می‌زند. ردیاب یا همان جی پی اس وسیله‌ای است که به کمک آن شما می‌توانید، به صورت لحظه‌ای از موقعیت خودروی خود مطلع شوید. به این ترتیب شما کنترل کاملی بر روی خودروی خود دارید و در صورت بروز هرگونه مشکل به سرعت می‌توانید، اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. علاوه بر چک کردن موقعیت لحظه‌ای خودرو، ردیاب‌ها به شما این امکان را می‌دهند که درست مانند فیلم‌های هالیوودی، خودروی خود را بعد از سرقت خاموش کنید، صدای سارقان درون خودرو را بشنوید و در کوتاه‌ترین زمان بعد از سرقت 206 آن را پیدا کنید. بعید می‌دانیم هیج وسیله‌ای بتواند به خوبی ردیاب خودرو از سرقت 206 جلوگیری کند.

 

نصب دزدگیر برای جلوگیری از سرقت 206
دزدگیر ماشین نزدیک به یک قرن است که وظیفه محافظت از خودرو در برابر سارقان را بر عهده دارد. اگرچه بسیاری از افراد نصب دزدگیر را بی‌فایده می‌دانند، اما هنوز هم دود از کنده بلند می‌شود و با نصب یک دزدگیر باکیفیت و خوب، شما می‌توانید از سرقت 206 محبوب خود جلوگیری کنید. با پیشرفت تکنولوژی، دزدگیرها نیز تکامل یافته‌اند و دزدگیرهای امروزی بسیار پیشرفته‌تر از نسل‌های قبلی خود شده‌اند. نوع تصویری این دزدگیرها از دزدگیرهای ساده به مراتب بهتر است و تمامی اتفاقاتی که برای خودرو می‌افتد را نشان می‌دهد. برای مثال اگر درب خودرو باز شود، دزدگیر به سرعت موضوع را به شما اطلاع می‌دهد. البته برخی از دزدگیرهای خودرو به شما این امکان را می‌دهند که با فشار دادن یک دکمه، ماشین خود را خاموش کنید.

 

استفاده از قفل فرمان
یکی از قدیمی‌ترین لوازم برای افزایش امنیت خودرو، قفل فرمان است. قفل فرمان‌ها در سه مدل کشویی، رمزی و عصایی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. قفل فرمان کشویی نصب ساده‌تری نسبت به دو مدل دیگر دارد و باز کردن این مدل قفل فرمان برای سارقان نیز سخت‌تر است. اگرچه بسیاری از افراد بر این باور هستند که قفل فرمان نمی‌تواند هیچ خللی در سرقت خودروی پژو 206 ایجاد کند و سارقان مانند آب خوردن آن را باز می‌کنند. اما در صورتی‌که قفل فرمان شما از جنس فولاد ضد ضربه و روکش آن از فوم صنعتی یا PVC باشد، سارق به راحتی نمی‌تواند از پس آن برآید.

قفل پدال ماشین برای جلوگیری از سرقت پژو 206
این وسیله که بر روی پدال‌های خودروی 206 نصب می‌شود، می‌تواند از سرقت آن جلوگیری کند. با نصب این وسیله بر روی خودرو، پدال‌ها تحت هیچ شرایطی عمل نمی‌کنند. معمولا باز کردن قفل پدال برای سارق کار سخت و پیچیده‌ای است و سارقان با مشاهده آن‌ها قید سرقت خودرو را می‌زنند.

 

نصب پاور ویندوز برای جلوگیری از سرقت 206
کافی است تا سری به کلانتری‌ها بزنید تا متوجه شوید که چه مقدار از دزدی‌های خودرو به دلیل حواس پرتی راننده و پایین بودن شیشه‌ها اتفاق افتاده است. خودرویی که شیشه‌های آن پایین است برای سارقان یک لقمه حاضر و آماده است. با نصب پاور ویندوز بر روی خودرو دیگر لازم نیست که نگران پایین بودن شیشه‌های خود باشید، چراکه این وسیله به‌طور اتوماتیک تمام شیشه‌ها را چک می‌کند و آن‌ها را بالا می‌برد.

3.jpg

سایر روش‌های افزایش امنیت خودرو 206
در بالا به برخی از روش های جلوگیری از سرقت 206 اشاره کردیم؛ شما با خرید ردیاب خودرو، نصب دزدگیر تصویری، نصب پاور ویندوز و .. به خوبی خودروی خود را در برابر سرقت ایمن می‌کنید. اما برای ایمنی بیشتر بهتر است تا نکات زیر را نیز رعایت کنید.

برای جلوگیری از سرقت 206 به شما توصیه می‌کنیم که حتما خودروی خود را در مکان‌های پرتردد پارک کنید. پارک کردن در مکان‌های خلوت امکان سرقت خودرو را افزایش می‌دهد.

سارقان ترجیح می‌دهند تا مدرکی از خود در هنگام سرقت به جای نگذارند. اگر قصد پارک ماشین خود را دارید، بهتر است در مکان‌های این کار را انجام دهید که تحت پوشش دوربین مدار بسته هستند.

حتما می‌دانید که درب خودروی 206 به راحتی خم می‌شود و سارقان از این نکته برای سرقت استفاده می‌کنند. کور کن 206 وسیله‌ای ساده است که از خم شدن درب‌ توسط سارق جلوگیری می‌کند.

به هیچ عنوان در خودروی خود اشیای قیمتی قرار ندهید. وجود اشیای قیمتی سارق را برای دزدی مشتاق‌تر می‌کند.

حتما بعد از ترک خودروی خود از قفل بودن درب‌های خودروی خود مطمئن شوید.

گاهی اوقات سارقان باتری خودرو، رینگ و زاپاس شما را برای سرقت هدف قرار می‌دهند و کاری به خودروی شما ندارند. برای این وسایل می‌توانید به ترتیب از قفل کاپوت، قفل رینگ و قفل زاپاس استفاده کنید.

 

سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص روش های جلوگیری از سرقت 206 صحبت کردیم. اما بهترین روش برای محافظت از خودرو کدام است؟ از نظر بنده که کارشناس سیستم‌های امنیتی خودرو هستم، نصب همزمان ردیاب و دزدگیر خودرو (دزدگیر تصویری) بهترین و کاربردی‌ترین روش برای محافظت از خودرو در برابر سارقان است. اگر توانایی خرید هر دوی این تجهیزات را ندارید به شما توصیه می‌کنیم که خرید ردیاب خودرو را نسبت به دزدگیر در اولویت قرار دهید. ردیاب‌ها این امکان را به شما می‌دهند که حتی بعد از سرقت نیز به راحتی خودروی خود را پیدا کنید. اگر شخص حساسی هستید، می‌توانید علاوه بر نصب دزدگیر و ردیاب از قفل فرمان و پدال نیز استفاده کنید تا دزدها به محض مشاهده خودروی شما جیغ زنان محل را ترک کنند.



نظرات