1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ورود اکستریم؛ مدعی لوکس‌ترین مونتاژکار کشور

ورود اکستریم؛ مدعی لوکس‌ترین مونتاژکار کشور

لوکس‌ترین مونتاژکار کشور رسما شروع کرد
7 دی 1402
  • 0

شب گذشته طی مراسمی که در هتل پارسیان استقلال تهران برگزار شد، اکستریم به عنوان زیرشاخه لوکس محصولات چری خبر از شروع رسمی فعالیت خود در ایران داد.
پیش از این، اکستریم با برگزاری یک تست‌درایو در پیست آیلند امکان تجربه رانندگی با 2 محصول خود که در کلاس شاسی بلند قرار می‌گیرند را برای مشتریان خود و رسانه‌ها فراهم کرده بود.

اکستریم تی ایکس ال.webp

اکستریم کجای بازار قرار می‌گیرد؟
این برند که با شعار Born For More (آمده برای بیشتر) در بازار های جهانی فعالیت می‌کند، قصد دارد پاسخگوی نیاز مشتریان در بالاترین سطح از لوکس گرایی باشد. این برند در حال حاضر خود را عرضه‌کننده لوکس ترین خودروهای مونتاژی کشور معرفی می‌کند. اکستریم برای دستیابی به این لقب از نظر تکنولوژیکی هیچ محدودیتی را قائل نیست و در تلاش است با تولید و عرضه محصولاتی لوکس در ایران، مرزهای تکنولوژی و لوکس بودن را در صنعت خودروسازی ایران جا به جا کند و جایگاه خود به عنوان لیدر بازار خودروهای لوکس و خودروساز پیشرو را به دست آورد.

 

xtirm brand night.jpg

 

در سال 2008 در راستای جهانی شدن ضمن همکاری با خودروسازان معتبر دنیا، اقدام به راه اندازی 5 مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان کرد و در آنها تعداد زیادی ار مهندسان سرشناس خودروسازان بزرگ دنیا از جمله ب ام و ، جگوار لندروور و ... مشغول به کار شدند. مهمترین مرکز طراحی و تحقیق و توسعه این برند هم در آلمان واقع شده است. در سال 2012 شرکت مادر با سرمایه گذاری مشترک با جگوار لندروور وارد فاز جدیدی از همکاری بین المللی شد و با توجه به مزایای این دو شرکت، شرکت مادر از نظر دانش فنی و تکنولوژی پیشرفت قابل توجهی کرد که این همکاری زمینه ساز تاسیس برند اکستریم شد.
در سال 2020 برند اکستریم به عنوان خودروسازی لوکس و پیشرو راه اندازی شد. اکستریم برای جلب اعتماد مشتریان و تولید محصولاتی با کیفیت سعی کرد از با کیفیت ترین و مطرح ترین تامین کنندگان بین المللی مانند بورگ وارنر( تولید کننده سیستم ترانفسر کیس)، بوش (سیستم برق)، آیسین (تولید کننده گیربکس)، مگنا (تولید کننده شاسی)، بنتلر و ... اشاره کرد که هر یک از این برندها نقش کلیدی در تامین قطعات کلیدی محصولات اکستریم دارند.

 

 

اکستریم با چه خودروهایی وارد بازار ایران می‌شود؟
اولین محصولات اکستریم در بازار ایران، احتمالا دو مدل VX و TXL خواهد بود.
وی ایکس، شاسی‌بلند فول سایز و 7 نفره‌ی این برند است که از یک موتور 2 لیتری و گیربکس 8 سرعته بهره می‌برد و 4 چرخ محرک است. طراحی داشبورد این خودرو با 3 صفحه نمایش بزرگ از مواردی بود که توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه اصفهان، اولین نمایش این خودرو در خاک ایران را به خود جذب می‌کرد.

اکستریم وی ایکس.webp

تی ایکس ال، دومین محصولی است که احتمال می‌رود اکستریم برای بازار ایران در نظر داشته باشد. این خودرو که از نظر فنی تقریبا مشابه VX است، یک کراس اور سایز متوسط محسوب می شود.
در مورد قیمت اکستریم، احتمالا نخستین محصولات این برند در بازار ایران در بازه  2.5 تا 4 میلیارد تومان عرضه خواهند شد.

منبع Car.ir


نظرات