1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نگاهی به آریزو 5 اف ال

نگاهی به آریزو 5 اف ال

18 دی 1402
  • 2

ام وی ام آریزو 5 اسپرت، سدان جدید مدیران خودرو است که آخرین نسخه از خانواده آریزو 5 محسوب می شود. این خودرو که با نام آریزو 5 FL نیز شناخته می شود، از اواسط سال 1402 با برند MVM وارد بازار ایران شده است.

آریزو 5 FL در واقع جایگزین آریزو 5 توربو IE شده و فیس لیفتی از این خودرو محسوب می شود. تفاوت های ظاهری میان این دو نسخه آریزو 5 در سپرهای جلو و عقب، جلوپنجره خلاصه می شود. در داخل کابین نیز تفاوت هایی از جمله کنسول وسط جدید، پنل تهویه مطبوع جدید، فرمان D کات و گرمکن صندلی های جلو وجود دارد.

در بخش فنی اما همه چیز یکسان است؛ مشخصات فنی آریزو 5 اسپرت شامل همان موتور 1.5 لیتری توربو MPi است که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس خودرو نیز از نوع CVT با 9 دنده مجازی است که البته در نسخه اسپرت، برنامه ریزی جدیدی دارد.

مزایا و معایب آریزو 5 FL

خرید یک خودروی صفر کیلومتر با گارانتی 5 ساله و خدمات پس از فروش قابل قبول را می توان بزرگ‌ترین مزیت آریزو 5 اسپرت نامید. این خودرو شتاب گیری نسبتا خوبی دارد و فضای کابین و آپشن های آن نیز برای این کلاس خودرویی قابل قبول به نظر می رسد.

با این حال، آریزو 5 FL خالی از عیب نیست. اکسل عقب یکپارچه استفاده شده در این خودرو موجب شده تا آریزو 5 فیس لیفت نسبت به خودروهای دارای اکسل مولتی لینک، هندلینگ ضعیف تری داشته باشد. همچنین سواری این خودرو نیز چندان نرم نیست و نبود امکاناتی نظیر سنسور باران نیز در این خودرو احساس می شود.

ahvaz.webp

تست درایو آریزو 5 اسپرت

اخیرا در برنامه ای که توسط شرکت مدیران خودرو تدارک دیده شده بود، تست درایو آریزو 5 اسپرت در شهر اهواز و جاده های استان خوزستان انجام شد. در این تست طولانی مدت که در مسافت حدودا 400 کیلومتری انجام شد، تیم ما، Car.ir، ضمن کسب تجربه رانندگی بهتر با آریزو 5 اسپرت با مهم ترین سوالات و نکات مبهم این خودرو از دید مخاطبان آشنا شد و سپس کوشیدیم تا در ویدیو تست و بررسی آریزو 5 اسپرت که در تهران ضبط شد به این سوالات پاسخ دهیم.

 

همچنین برای آشنایی دقیق تر با مشخصات فنی و مشاهده گالری تصاویر این خودرو، صفحه آریزو 5 FL را مشاهده کنید.

منبع Car.ir


نظرات

  • تاسف تاسف (22 دی 1402 ساعت 22:37)

    اینا از روی سایپا اطلس کپی کردن یا سایپا از روی اینا؟!!!!!!!!

  • سعید سعید (18 دی 1402 ساعت 23:19)

    بررسی خوبی بود
    هم زمان و مطالبی که گفته شد