1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. ایرادات قطعات سوخت رسانی از چیست؟

ایرادات قطعات سوخت رسانی از چیست؟

ایرادات قطعات سوخت رسانی از چیست
25 دی 1402
  • 0

سیستم سوخت رسانی خودرو یه جرات مهم ترین سیستم سوخت رسانی در خودرو می باشد. سیستم سوخت رسانی خودرو هم بخش امنیتی خودرو را شامل می شود و هم در انتقال سوخت و به حرکت در آمدن خودروی شما نقش اساسی را ایفا می کند. به کمک قطعات سوخت رسانی خودرو ، بنزین از طریق ریل سوخت و شیلنگ های سوخت رسانی به موتور خودرو منتقل می شود و احتراق رخ می دهد. با ما همراه باشید تا بیش تر در مورد مشکلات قطعات سوخت رسانی آشنا شویم.

اجزای سیستم سوخت رسانی

عملکرد یک موتور می تواند به تدریج در طول زمان در نتیجه انباشتگی بدتر شود، که باعث مسدود شدن اجزای مهم سیستم ماژول تامین سوخت و کاهش مصرف سوخت و قدرت می شود.

1. مخزن سوخت

باید مشخص باشد که باک بنزین از کجا وارد باک بنزین ماشین شما می شود وقتی آن را به داخل ماشین خود پمپ می کنید. قبل از وارد شدن به محفظه احتراق داخلی، بنزین شما در اینجا نگهداری می شود. فناوری پمپ سوخت و آلاینده ها نیز ممکن است در داخل آن باشد.

2. پمپ سوخت

بخشی به نام پمپ بنزین در داخل باک بنزین قرار دارد. وظیفه پمپ بنزین تزریق سوخت به موتور است. اگر پمپ داخل باک سوخت باشد، به احتمال زیاد از یک موتور الکتریکی استفاده می کند که توسط باتری خودرو به حرکت در می آید. در غیر این صورت، اگر پمپ در فضای باز باشد، حرکت موتور به آن انرژی می دهد.

3. فیلتر سوخت

برای اینکه موتور به درستی کار کند و عملکرد روان را حفظ کند، بنزین باید تمیز باشد. به طور معمول، فیلتر بنزین قبل یا بعد از پمپ بنزین قرار می گیرد. مطمئن شوید که برنامه تعویض فیلترهای بنزین توصیه شده توسط سازنده را رعایت کنید زیرا گرفتگی فیلتر بنزین باعث بی حرکتی خودرو شما می شود.

4. خطوط سوخت

سیستم بنزین شامل خطوط سوخت با هر شکل و اندازه است. بنزین می تواند از طریق خطوط سوخت از یک جزء به جزء دیگر حرکت کند. برای مثال، ممکن است سوخت را از مخزن سوخت به کاربراتور منتقل کنند.

5. انژکتورهای سوخت

آخرین توقف سوخت در موتور شما قبل از انفجار در محفظه احتراق، انژکتور سوخت است. در اصل، این یک دروازه الکتریکی است که برای مدت کوتاهی باز می شود تا دقیقاً مقدار سوخت مناسب را برای به حرکت درآوردن موتور اندازه گیری کند.

6. کاربراتور (مخصوص خودروهای قدیمی)

همانطور که می دانید، احتراق موتور احتراق داخلی نیاز به مخلوطی از سوخت و هوا دارد. کاربراتور قطعه ای است که وظیفه ترکیب سوخت و هوا را در خودروهای قدیمی بدون تزریق سوخت بر عهده دارد.

2.jpg

سیستم تامین سوخت چگونه کار می کند؟

سیستم تزریق سوخت خودرو وظیفه اطمینان از دریافت مقدار مناسب سوخت را بر عهده دارد. یک سیستم سوخت رسانی به شرح زیر عمل می کند :

  1. گاز از پمپ بنزین در مسیر خود از پمپ به مخازن عبور می کند. سوخت از باک بنزین توسط پمپ به موتور منتقل می شود. برخی از خودروها دارای مخازن بنزین متعدد و حتی پمپ های سوخت هستند. برای اینکه یک وسیله نقلیه بدون توجه به جاده ای که می رود همیشه به سوخت دسترسی داشته باشد، چندین پمپ سوخت عالی هستند. به عنوان مثال، گرانش، دور کردن سوخت از پمپ بنزین در زمانی که خودرو در حال چرخش شدید یا بالا رفتن از شیب تند است، تضمین می کند که حداقل یکی از پمپ ها به سوخت دسترسی دارد.

2. سوخت از طریق خطوط سوخت از مخزن به موتور از طریق پمپ منتقل می شود و در آنجا سوخته می شود. اگرچه آنها در زیر کف خودرو قرار دارند و به نظر می رسد در یک مکان آسیب پذیر قرار دارند، خطوط سوخت از فلز و پلاستیک محکم تشکیل شده اند و در مکان هایی قرار می گیرند که توسط عناصر، خطرات جاده یا قرار گرفتن در معرض حرارت ناشی از اگزوز موتور آسیب نبینند. یا اجزای دیگر

3. قبل از اینکه بنزین به موتور شما برسد، ابتدا از فیلتر بنزین عبور می کند. سوخت باید وارد موتور شود تا تمیز و بدون ذرات باشد. فیلتر بنزین به از بین بردن کثیفی یا زباله کمک می کند که به جلوگیری از ورود آن به موتور کمک می کند. شما نمی توانید با فیلتر بنزین مسدود شده یا کثیف از ورود ذرات خطرناک به موتور و ایجاد انواع آسیب جلوگیری کنید. از آنجایی که فیلترهای سوخت در خودروهای جدیدتر در مخزن سوخت قرار دارند، ممکن است قابل استفاده نباشند. برای تعویض فیلتر، کل مجموعه باید تعویض شود.

4. پس از اینکه بنزین از فیلتر سوخت عبور کرد و وارد موتور شد، توسط انژکتورهای سوخت به داخل محفظه احتراق پمپ می شود تا احتراق آغاز شود.

3.jpg

نتیجه گیری

موتور احتراق داخلی سوخت خود را از سیستم سوخت دریافت می کند. هوا و بنزین با هم ترکیب می شوند و هنگامی که مخلوط توسط شمع ها مشتعل می شود، نیروی احتراق تولید می شود که خودرو را به حرکت در می آورد.کل فرآیند انتقال سوخت ممکن است با خرابی حتی یکی از این قطعات مختل شود. در صورتی که هر یک از قطعات سوخت رسانی شما دچار مشکل شد ، برای خرید قطعات سوخت رسانی و همچنین انواع شیلنگ سوخت رسانی به وبسایت نرسی کو مراجعه نمایید. همچنین نرسی کو دارای ضمانت یک ساله برای تمامی کالاهای خود می باشد. کمپانی نرسی کو دارای 2200 قطعه در مجموعه خود می باشد و این امکان را به شما می دهد تا شما به راحتی تمامی قطعات خود را خریداری نمایید . در ضمن نرسی کو فروشگاه اینترنتی و حضوری داشته و شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری و اینترنتی نیز به خرید خود اقدام نمایید.



نظرات