1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تست درایو فونیکس آریزو 8 در پیست آیلند

تست درایو فونیکس آریزو 8 در پیست آیلند

28 دی 1402
  • 2

روز گذشته تست درایو محصول جدید فونیکس، آریزو 8 در پیست اتومبیلرانی آیلند برگزار شد.

اخبار ورود فونیکس آریزو 8 به بازار ایران از مدت ها پیش به گوش می رسید، اما بالاخره شرکت مدیران خودرو در اواخر دی ماه 1401 نمونه اولیه این خودرو را برای تست درایو به پیست آیلند آورد. این سدان D سگمنت نیمه لوکس از اوایل سال آینده وارد بزار خواهد شد.

قابل ذکر است که با اعلام مسئولان مدیران خودرو، آریزو 8 به صورت SKD در ایران مونتاژ خواهد شد و بنابراین انتظار می رود که این خودرو کیفیت مونتاژ بیشتری نسبت به سایر محصولات این شرکت داشته باشد.

7 - Copy.webp

نگاهی به مشخصات فنی آریزو 8

فونیکس آریزو 8 از یک موتور 2 لیتری توربو GDi بهره می برد که توانایی تولید 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر این خودرو نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند.

آریزو 8 شتاب 0 تا 100 اعلامی 7.5 ای دارد. با این حال، تیم Car.ir موفق شد تا عدد 6.99 ثانیه را برای این سدان تازه وارد با دستگاه درگی ثبت کند.

9 - Copy.webp

گیربکس خودرو نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. اما تیپ ترونیک همچنان به طور کامل گوش به فرمان راننده نیست و مقداری کندی در تعویض دنده ها به صورت دستی مشاهده می شود.

همچنین این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب بهره می برد. این تعلیق سواری بسیار نرمی را برای سرنشینان فراهم می کند و عملکرد محور عقب خودرو نیز در پیچ ها کاملا مناسب است. با این حال، به علت داشتن گشتاور بسیار زیاد و دیفرانسیل جلو بودن خودرو، کم فرمانی در پیچ های تند اجتناب ناپذیر است.

1 - Copy.webp

بررسی کیفیت کابین و امکانات آریزو 8

فونیکس تلاش کرده تا سدان جدید خود را بدون نقص به بازار معرفی کند؛ با ورود به کابین آریزو 8 خود را در فضایی کاملا با کیفیت و جذاب پیدا می کنیم که Fit & Finish بسیار خوبی دارد؛ به این معنا که قطعات همگی کیفیت بالایی داشته و مونتاژ آن ها نیز با دقت انجام شده تا نتیجه کار، حس خوبی را به سرنشین منتقل کند. پلاستیک های نرم و چرم دوزی های موجود در کابین به همراه توجه به جزئیات در طراحی و مونتاژ خوب همگی از ویژگی های مثبت آریزو 8 قلمداد می شوند.

5 - Copy.webp

امکانات رفاهی این خودرو نیز تقریبا بی نقص بوده و به سختی می توان از آن گرفت، به طور خلاصه می توان شاخص ترین امکانات آریزو 8 را به شرح زیر نام برد:

10 ایربگ (سرنشینان جلو، زانویی سرنشینان جلو، جانبی جلو و عقب، پرده ای)، مجموعه دستیارهای کمک رانندگی ADAS، گرمکن صندلی برای هر چهار سرنشین، سردکن صندلی های جلو، مموری صندلی و آینه، کی لس استارتر، سیستم صوتی با 12 بلندگو، کول باکس و هات باکس، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، کروز کنترل آداپتیو و...

11 - Copy.webp

قیمت آریزو 8 و زمان عرضه

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، فونیکس آریزو 8 در اوایل سال 1403 وارد بازار ایران می شود. مسئولان مدیران خودرو قیمت این محصول را کمی بیشتر از 2 میلیارد تومان تخمین زده اند. همچنین شایان ذکر است که این محصول 7 سال و یا 200 هزار کیلومتر نیز گارانتی خواهد داشت.

19.webp

همچنین علاوه بر رنگ های معمول، یک رنگ سبز خاص نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

برای مشاهده ویدیو تست بررسی فونیکس آریزو 8 نیز می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

منبع Car.ir


نظرات

  • الی الی (1 بهمن 1402 ساعت 09:49)

    قشنگ ازعکس رودرها معلومه ادای لوکس و کیفیت نداره. مث باقی چینی ها ب ۲،۳ سال نرسیده انچنان کهنه و مستهلک میشه انگار ۲۰ سالشه...
    قدیما مخصوص بنزو چنتا برند خاص وباکیفیت بود. الان جنسیس هیوندا هم ثابت کرد میتونه مث ژاپنی ها بی دردسر و حالا دقیقن ن مثلش ولی تا نصفه راه،شبیه بنز،بعد ۱۰ سال کهنه و فرسوده و مستهلک نشه. بعد۱۰‌سال هنوز نو و شیک‌و باوقار و.... کنتیننتال یا جنسیس جی ۹۰ هم ک جای خود. هرچند همه جای دنیا جنسیس جی ۸۰ ک ۶یا۸ سیلندرباشه نرمال تر و خوش بازارتر.‌جی۹۰ زیادی سنگین و زیادی لوکس. ک تومدل های جدید اون سنگینی و لش بودن نسل ۲۰۱۳ ک اومد ایران رو جبران کردن کاملن. کنتیننتال یا جی ۹۰ سوار میشی، با پول بنزeکلاس
    ولی رقیب کلاسs
    ۵۰تا۷۰ هزاردلار رده قیمت جنسیس جی ۸۰و جی۹۰ ۶ و ۸ سیلندرروز دنیا. ۲.۵ تا۳.۵ میلیارد
    کارکرده هاش ۱۰،۱۵ هزار دلار
    ۶۰۰،۷۰۰ میلیون تومن!

  • اسیر وطن اسیر وطن (29 دی 1402 ساعت 01:06)

    mvm فقط شماره اندازه فقط یه شماره به اسمش ماشین ها اضافه می کنه شایدم اضافه نکنه فقط یک pro اضافه میکنه و در کشور قانونمند ما میفروشه البته میندازه و میکنه تو پاچه واژه مناسب تریه.