1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قراردادی ۶۶۰ میلیون یورویی میان ایدرو و رنو امضا شد

قراردادی ۶۶۰ میلیون یورویی میان ایدرو و رنو امضا شد

16 مرداد 1396
  • 3
  • 3610

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) از سهم سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی این سازمان در قرارداد جدید با رنو خبر داد و اعلام کرد: میزان سرمایه‌گذاری در فاز اول ۶۶۰ میلیون یورو و در قالب تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو خواهد بود.

 قراردادی ۶۶۰ میلیون یورویی میان ایدرو و رنو امضا شد

 

منصور معظمی در آیین امضای قرارداد همکاری مشترک در زمینه توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز مسئولان شرکت خودروسازی رنو در وزارت صنعت برگزار شد، با اشاره به اینکه از ۱۰ ماه قبل چارچوب همکاری بین ایدرو و رنو در پاریس امضاء شد، گفت: در ابتدا سهم رنو ۶۰ و سهم ایدرو ۴۰ درصد تعریف شده بود اما در طول این ۱۰ ماه مذاکرات سخت و فشرده‌ای داشتیم و توانستیم با شرایط بهتر و تغییر سهم ایدور از ۴۰ به ۲۰ درصد به تفاهم برسیم.

 قراردادی ۶۶۰ میلیون یورویی میان ایدرو و رنو امضا شد

معظمی افزود: بر اساس قرارداد جدید مبنی بر همکاری مشترک سه جانبه بین ایدرو، شرکت پرتو نگین ناصح و رنو، سهم مشارکت رنو ۶۰ درصد، سهم مشارکت ایدرو ۲۰ درصد و سهم مشارکت شرکت پرتو نگین ناصح نیز ۲۰ درصد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد جزئیات این قرارداد اظهار کرد: میزان سرمایه‌ گذاری در فاز اول ۶۶۰ میلیون یورو خواهد بود و ۳۰۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم دارد. علاوه بر این سرمایه‌ گذاری برای تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده که بخشی از آن تا پایان سال آینده جهت ورود ۱۵۰ هزار دستگاه به بازار مدنظر قرار می‌گیرد و تا سال ۲۰۲۴ به سقف ۳۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

به گفته رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران، مسئولیت رنو در این قرارداد برای صادرات تولیدات و قطعات معادل ۳۰ درصد است و انتخاب مدیرعامل و هیات مدیره به صورت چرخشی است. همچنین در دور اول مدیرعامل از طرف رنو، هیات مدیره از طرف ایدرو و نایب رییس از طرف شرکت پرتو نگین ناصح انتخاب خواهد شد.

 قراردادی ۶۶۰ میلیون یورویی میان ایدرو و رنو امضا شد

منبع ایسنا



نظرات

  • مهدی مهدی (17 مرداد 1396 ساعت 08:34)

    دنیا دنبال خودرو برقی است و کشور سیاستمداری مثل فرانسه دنبال سود پایدار است برای همین در کشورهایی مثل ایران داره وارد میشه تا به نوعی خودش را تضمین کند ما باید بیشتر هوشیار باشیم خودروهای رنو باید بتوانیم صادر کنیم و نه فقط مصرف کننده چون قیمت خودروها گران است داخل زیاد فروش نمیره و فرانسویها از زمین آب و هوا و نیروی کار و..... ایران استفاده میکنند و مطمین باشین سه سال دیگر هیچ فرانسوی در ایران نیست از داخل دفتر کار خودشان در فرانسه به ما دستور میدن و زیر نظر میگیرن و کنترل کامل دوربینی با خرده فرمایشات زیاد
    کمتر از بیست سال دیگه بنظرم میشه پیش بینی کرد که :
    تا 70 درصد خودرو ها در کشورهای اروپایی با جمعیت زیر 5 میلیون برقی میشه
    و کشورهای دیگر اروپایی بین 5 تا 20 میلیون جمعیت تا سی درصد خودروهاش برقی میشه
    آلمان و انگلیس و فرانسه ایتالیا هم15 تا بیست درصد برقی میشه
    کره و ژاپن آمریکا هم همینطور تا بیست درصد برقی میشن
    و تا 2050 اصلا بنزین و گازوییل برای خودروهای سواری معنی نداره
    یا برقی است یا انرژی خورشیدی یا هسته ای ویا ترکیبی از این ها

  • علل علل (16 مرداد 1396 ساعت 23:42)

    خدایی به این میگن استعماره فرانسوی چقدرمابدبختیم که جوونهامون دارن توشرکت های درجه یک مثله بنز کارهای طراحی پلتفرمو انجام میدن همون جوونایی که امثال نعمت زاده بابی مهری ازکشورروندنشون اونوقت یک مشت ساده لوح بیسواد میشنن قراداد میبندنبا فرانسویا تا چه سالی،ساله ۲۰۲۴ خاکبرسه ما ملت با این گله مدیره بیسواد ساده لوح نمیفهمن که اونا نمیخوان ما خودوساز بشیم بااین قرارداد دیگه مونتاژ کارم نیسیم پس چیکارمیکنه این رحانی حواسش فقط جمع بود کسی جاشو نگیره

  • میثم میثم (16 مرداد 1396 ساعت 20:06)

    بعد از چهار دهه انحصار بلاخره یه رقیب برا فرغون سازا اومد
    از همین الان بوی الرحمن سایپا و ایران خودرو داره میاد
    امیدوارم یه روزی که خیلی دور نیست فضای این دوتا شرکت تو جاده مخصوص تبدیل بشه به فضای سبز و موزه جمع بشن برشکست بشن چون این دو تا شرکت خیلی تو حق مردم ایران ظلم کردن چه مادی چه معنوی