1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. تسمه PVC | نوار نقاله PVC | تسمه نقاله PVC | قیمت

تسمه PVC | نوار نقاله PVC | تسمه نقاله PVC | قیمت

9 اسفند 1402
  • 0

مواد به کار رفته در تسمه PVC از جایگاه قابل توجهی در تولید برخوردار هستند و به عنوان سومین محصول پلاستیکی کاربرد شناخته می شوند. این مواد از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بوده و در طولانی مدت موجب ماندگاری بالای محصولات خواهند شد. با توجه به این موضوع می توان تسمه های پی وی سی را محصولی باکیفیت و با دوام دانست که در حال حاضر به طور گسترده ای توسط کارخانه ها و صنایع مختلف مورداستفاده قرار می گیرند.

تسمه PVC چیست؟

تسمه PVC بسیار بهداشتی بوده و انتخابی عالی برای موسسات بهداشتی و غذایی به شمار می رود. ساختار این تسمه ها چندلایه است و از تنوع بالایی از نظر ضخامت، رنگ، نوع آج و عرض برخوردار هستند. این تسمه ها مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و اسیدها دارند؛ به همین جهت به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته اند. نوار نقاله PVC دارای دو بخش اصلی الیاف و پی وی سی است که برای تولید الیاف آن از پلی استر، کتان و یا ترکیبی از این دو ماده استفاده می شود.

 

ویژگی های بارز تسمه نقاله PVC

تسمه PVC دارای ویژگی های بسیار مهمی است که آشنایی با آن ها جهت خرید بهتر بسیار اهمیت دارد. این ویژگی ها شامل موارد زیر می شوند.

مقاومت بالا در برابر آب و بخار داغ

یکی از دلایل بسیار مهم محبوبیت تسمه نقاله PVC را می توان مقاومت بالای آن ها در برابر آب و بخار داغ داست. این تسمه ها در محیط های اسیدی و شیمیایی قادرند تا ماندگاری بالایی را از خود نشان دهند؛ به همین جهت کاربرد فراوانی دارند.

مقاومت بالا در اشعه های مختلف

تسمه های پی وی سی را می توان انتخابی عالی برای مناطق گرمسیری و فضای باز دانست؛ چرا که این تسمه ها در برابر پرتورهای UV و اشعه های نور خورشید بسیار مقاوم هستند. اگر بخواهیم این تسمه ها را با تسمه فلزی مقایسه کنیم باید گفت که تسمه های فلزی کیفیت پایین تری داشته و نمی توانند در برابر اشعه های مختلف دوام بیاورند.

قدرت سایش پذیری بالا

لازم به ذکر است که نوار نقاله حرکتی مداوم دارد و همین موضوع می تواند موجب فرسایش و سایش این تسمه ها شود. با توجه به این موضوع باید به دنبال خرید محصولاتی بود که بافت و جنس آن ها بسیار مستحکم بوده و به مرور زمان دچار فرسایش نمی شوند.

انعطاف پذیری عالی

تسمه PVC قادر است تا در محیط های مختلف انعطاف پذیری بالایی را از خود نشان داده و نیازمندی های صنایع را به بهترین حالت ممکن پاسخگو باشد. به موجب برخورداری از این ویژگی می توان انتقال مواد را در زوایای مختلف انجام داد. اگر برای پیشبرد اهداف خود نیاز به تسمه هایی منعطف برای تغییر مسیر مواد دارید تسمه های پی وی سی گزینه مناسبی هستند.

برخورداری از خاصیت آنتی باکتریال

به دلیل برخورداری از خاصیت آنتی باکتریال شما می توانید تسمه PVC را به راحتی در صنایع غذایی و محیط های بهداشتی مورداستفاده قرار دهید.

طول عمر بالا

یکی از مهم ترین ویژگی های این تسمه ها طول عمر و دوام بالای آن ها است. این ویژگی نیاز شما را برای تعویض تسمه کمتر خواهد کرد و موجب کاهش هزینه های نگهداری می شود. این ویژگی را می توان نوعی مزیت اقتصادی نیز برای این تسمه دانست که سبب شده تا تسمه های پی وی سی برای کاربردهای صنعتی و تجاری با حجم ترافیک بالا مناسب باشند.

ضد لغزش

این نقاله ها از خاصیت ضد لغزش برخوردار بوده و قادرند تا ایمنی کاربران را هنگام انتقال مواد تامین کنند. با این ویژگی می توان مانع از سقوط مواد و وارد شدن هرگونه آسیب به آن ها شد.

نصب و نگهداری آسان

شما برای نصب و نگهداری از تسمه های پی وی سی شرایط سختی نخواهید داشت؛ چرا که نصب این تسمه ها بسیار ساده است.

قابلیت شستشو

تسمه PVC را می توان با آب و صابون شستشو داد و به این طریق در محیط های بهداشتی و نیازمند به حفظ بهداشت مورداستفاده قرار داد.

مقاومت عالی در برابر حلال ها و روغن گریس

تسمه نقاله ها برای عملکرد بهتر نیاز به روغن کاری مداوم دارند و اگر یک تسمه نتواند در برابر گریس و دیگر حلال ها مقاوم باشد به مرور زمان دچار خرابی خواهد شد.

2.jpg

انواع تسمه PVC

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا انواع تسمه PVC را مورد بررسی قرار دهیم. این تسمه ها به عنوان نوعی نوار نقاله پلاستیکی شناخته می شوند که در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند. شما می توانید با توجه به نیاز خود این محصولات را از فروشگاه های معتبر خریداری نموده و در طولانی مدت از کیفیت بالای آن ها نهایت لذت را ببرید. به طور کلی انواع تسمه های پی وی سی شامل موارد زیر می شوند و هرکدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

تسمه نقاله PVC صاف

همان گونه که از نام این تسمه ها پیداست سطح آن ها کلام صاف و بدون طرح بوده و انتخابی عالی برای انتقال مواد صاف و بدون نقص هستند. PVC ریلی

دسته دیگری از تسمه های پی وی سی هستند که از یک رویه ریلی یا مشبک برخوردارند. از این تسمه ها به طور معمول برای انتقال مواد با سطوح ناهموار استفاده می گردد.

تسمه پی وی ضد آب

این تسمه ها از پوششی ضد آب برخوردار بوده و برای شرایط مرطوب یا آبی مناسب هستند.

تسمه پی وی سی ضد الکتریسیته ساکن

در مواقعی که نیاز به جلوگیری از تجمع الکتریسیته ساکن باشد بایستی از تسمه های پی وی سی ضد الکتریسیته ساکن استفاده کرد.

مزایای تسمه نقاله PVC

استفاده از تسمه PVC مزایای بسیار زیادی برای شما عزیزان به همراه دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شوند.

  • تسمه های پی وی سی انتخابی عالی برای حمل مواد غیر متخلخل و مواد شیمیایی هستند.
  • این تسمه ها اگر به صورت مستقیم با مواد غذایی مواجه شوند دچار خرابی نخواهند شد.
  • تسمه های پی وی سی با توجه به استانداردهای جهانی تولید شده و برای تماس با مواد غذایی محدودیتی ندارند.
  • مقاومت بالایی در برابر سبزی ها، مواد غذایی، مواد معدنی و چربی ها دارند.
  • تسمه های پی وی سی از عملکردی عالی در محیط های سرد برخوردار بوده و به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی و یخ زدگی نمی شوند.
  • این محصولات در برابر سایش، ضربه، برش و شکستگی بسیار مقاوم هستند.
  • تسمه نقاله PVC قادر است تا محصولات مختلفی را جابجا نماید و عرض آن نیز از 2000 تا 2500 میلی متر متغیر است.

 

مشخصات فنی نوار نقاله PVC

تسمه PVC یکی از کاربردی ترین تسمه های موجود در بازار است که به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، آب و موادشیمیایی به طور گسترده ای توسط صنایع دارویی، بهداشتی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این تسمه ها کاربری آسانی داشته و به عنوان نوعی تسمه بادوام و منعطف شناخته می شوند. تسمه های پی وی سی در انواع و اندازه مختلفی موجود بوده و شما می توانید با توجه به دستگاه خود این محصولات را خریداری کنید.

تسمه های مناسب برای صنایع غذایی دارای ضخامتی میان 5 تا 6 میلی متر هستند؛ در حالی که صنایع شیمیایی بایستی از تسمه هایی با ضخامت بیشتر استفاده کنند. در ساختار این تسمه ها می توان نخ های منجید دار را دید که موجب افزایش استحکام و مقاومت نوار نقاله PVC می شوند. الیاف به کار رفته در این محصولات کیفیت بالایی داشته و می توانند عملکردی عالی را برای دستگاه رقم بزنند.

 

مقالات مرتبط : کاربر عزیز، مقاله نوار نقاله پلاستیکی را نیز مشاهده کنید .

کاربردهای نوار PVC

تسمه PVC کاربردهای قابل توجهی دارد. از مهم ترین کاربردهای این محصولات به موارد زیر می توان اشاره نمود.

صنعت غذایی

این تسمه ها در صنایع غذایی برای حمل و جابجایی مواد خام و بسته بندی آن ها کاربرد دارند. از جمله کارخانه های استفاده کننده از این تسمه می توان کارخانه های تولید فرآورده های گوشتی، کارخانه های حمل و بسته بندی مواد خوراکی، کارخانه آرد و نان و کارخانه های تولید فرآورده های دریایی و کنسرو را نام برد.

صنعت بسته بندی

در صنایع بسته بندی از تسمه نقاله PVC برای تولید ماشین های بسته بندی استفاده می گردد.

صنعت خودروسازی

این تسمه ها در صنایع خودروسازی برای سیستم تایمینگ موتور، سیستم های انتقال و تسمه های تعادل اهمیت دارند.

دیگر صنایع مصرف کننده این تسمه ها شامل صنایع دارویی و پزشکی، صنایع معدن و فلزات، صنایع کاغذ و چاپ و صنایع الکترونیک و الکتریکی می شوند.

 

فروشگاه تسمه آنلاین مرجع فروش انواع نوار نقاله PVC

این روزها فروشگاه های بسیار زیادی تسمه های PVC را عرضه می کنند. با انتخاب یک فروشگاه معتبر می توانید این تسمه ها را با بالاترین کیفیت خریداری نمایید. فروشگاه تسمه آنلاین به عنوان فروشگاه مرجع تسمه های PVC یکی از معتبرترین فروشگاه های فعال در این حوزه است که به واسطه آن می توانید این محصولات را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب خریداری نموده و در سریع ترین زمان در محل تحویل بگیرید.

3.jpg



نظرات