1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. سانگ یانگ خان؛ پیکاپ وارداتی جدید بازار ایران

سانگ یانگ خان؛ پیکاپ وارداتی جدید بازار ایران

13 اسفند 1402
  • 0

سانگ یانگ، یکی از نام های آشنا و قدیمی در ایران است که در دهه 80 با محصولاتی نظیر موسو، کوراندو و چیرمن به بازار آمد. این شرکت کره ای بعدها با محصولاتی جدید تر نظیر اکتیون، رکستون و تیوولی حضورش را در بازار ایران ادامه داد.

هرچند که محصولات سانگ یانگ در بازار ایران همواره زیرسایه کیا و هیوندای بودند، اما با این حال بازار خود را حفظ کردند و مشتریان خود را داشتند. با این حال، ممنوعیت واردات خودرو از یک طرف و ورشکستگی سانگ یانگ از طرفی دیگر باعث تا این کمپانی کره ای از ایران برود.

اما سانگ یانگ برگشته است! مدتی قبل شرکتی کره ای با نام KG Mobility اقدام به خرید امتیاز این خودروساز کره ای کرد و با محصولاتی جدید به بازارهای جهانی بازگشت. یکی از این محصولات، پیکاپ آفرودی خان است که بنظر می رسد خیلی زود به بازار ایران نیز وارد خواهد شد.

b l  (2) copy.webp

شرکت ایلیا موتور که پیش از این مشغول مونتاژ محصولات دایون و VGV بود، هم اکنون وارد زمین خودروهای وارداتی شده و سانگ یانگ خان را به عنوان نخستین محصول خود در نظر گرفته است. با اعلام مقامات ایلیا خودرو، سانگ یانگ خان از اوایل سال 1403 به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

نگاهی به مشخصات سانگ یانگ خان

همانطور که گفتیم، خان یک پیکاپ آفرودی بزرگ است، سگمنتی که این روزها طرفداران بسیار زیادی در بازار ایران دارد و البته توسط چینی ها تسخیر شده است! در این شرایط، حضور یک پیکاپ کره ای می تواند رقبای چینی به سادگی به چالش بکشد.

b l  (2) copy.webp

سانگ یانگ خان از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می برد که توانایی تولید 222 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به هر چهارچرخ خودرو منتقل می شود.

امکانات رفاهی سانگ یانگ خان نیز نسبت به پیکاپ های همرده، کامل محسوب می شود و خوشبختانه ایلیا موتور قصد دارد نمونه فول آپشن این خودرو را وارد ایران کند. پیکاپ خان مجهز به امکاناتی نظیر کی لس استارتر، تهویه مطبوع اتوماتیک، مولتی مدیا، سانروف، دوربین 360 درجه و... است.

منبع Car.ir


نظرات