1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. بهره برداری از دومین ماشین تایرسازی تک مرحله ای و رونمایی از جدید ترین تولیدات

بهره برداری از دومین ماشین تایرسازی تک مرحله ای و رونمایی از جدید ترین تولیدات

20 اسفند 1402
  • 0

به میمنت دهه مبارک فجر، بهره‌برداری از دومین ماشین تایرسازی تک مرحله ای و رونمایی از تایر خودروهای برقی و تایر پنچررو (Run_flat) در کارخانه کویرتایر آغاز شد.

این مراسم با حضور دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی، مهندس موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران و روسای دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی:هر سال شاهد اتفاقات خوبی در کویر تایر هستیم

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: به همت نیروی انسانی متخصص، متعهد و با دانش فنی بالا در کویرتایر، هر سال شاهد اتفاقات خوبی در این مجموعه هستیم.

جواد قناعت با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز از محصولاتی در کارخانه کویرتایر رونمایی می‌شود که توسط جوانان متخصص همین شرکت ساخته شده و این عین خودباوری است.

 

کویرتایر مولود انقلاب اسلامی و محصول پس از جنگ تحمیلی

سید محمد حسین زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر در این مراسم با اشاره به عدم اقتباس کویرتایر از فرهنگ های غربی و تفکرات تکنوکراتیک اظهار داشت: مدیران و متخصصان این شرکت همواره با پایبندی به آرمانهای نظام و انقلاب همچون سربازان جبهه اقتصادی درصدد رفع اثرات تحریم و در مسیر رشد تولید و اشتغال آفرینی گام بر می دارند.

 وی بیان کرد: در سالیان گذشته همه فعالیتهای کویرتایر دانش بنیان بوده است زیرا دانش در بدنه این شرکت نهادینه و پایه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر از روند ساخت و راه اندازی دومین ماشین تایرسازی تک مرحله ای گفت: برای این طرح700 هزار دلار سرمایه گذاری شده است که حدود 300 هزار دلار ارزانتر از نمونه خارجی آن است.

1.jpg

تایرخودروهای برقی کویرتایر نشان دانش بینان دارد

مهندس سیدعلی ضیاء تبار مدیر تکنولوژی و تحقیقات شرکت کویرتایر با ذکرخصوصیات تایر خودروی برقی اظهار داشت: با توجه به شتاب سه برابری خودروهای برقی نسبت به خودروهای عادی این تایرها از خصوصیات ویژه ای همچون سایش کمتر، بی صدا بودن، و چنگ زنی بالا برخوردار هستند که با یک سال و نیم همکاری با شرکت مپنا و کرمان خودرو سرانجام طراحی و تولید این تایر ها به ثمر نشست و موفق به دریافت لوح دانش بنیان از معاونت علمی ریاست جمهوری برای تولید این گروه از تایرها شده ایم.

مدیر تکنولوژی و تحقیقات شرکت کویرتایر تصریح کرد: توانستیم برای اولین‌ بار در کشور، تایرهای پنچررو یا همان ران‌فلت و تایر ویژه خودروهای برقی را با دانش‌فنی کاملاً ایرانی تولید و روانه بازارکنیم.

 مهندس ضیا تبار بیان کرد: کویرتایر در تولید تایرهای پنچررو از تکنولوژی ابداعی پیرلی ایتالیا بهره گرفته و تایری با دیواره مقاوم تولید کرده که در صورت پنچری و وارد شدن شوک به تایر، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و راننده می‌تواند تا ۸۰ کیلومتر را با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت بپیماید.

وی عدم نیاز به تعویض تایر در کنار جاده یا خیابان، امکان رسیدن به مقصد یا محل تعویض و تعمیر تایر با ماشین، امکان ادامه مسیر حتی با وجود بریدگی بر روی دیواره جانبی تایر، امکان دسترسی به فضای بیشتر به دلیل نبود تایر زاپاس  ومصرف سوخت کمتر به دلیل نبود تایر زاپاس را از جمله مزایای تایرهای پنچر رو عنوان کرد.

2.jpg

مهندس محمد فروغی نیا مدیر طراحی و ساخت شرکت کویرتایر نیز در خصوص طراحی دستگاه تایرسازی تک مرحله ای گفت: این ماشین دانش فنی بالایی دارد که با کیفیت و دقت تمام اجزای تایر را مونتاژ می کند و تنها هفت کشور در دنیا موفق به ساخت این ماشین شده اند.

وی با اذعان این مطلب که حدود 89 درصد قطعات این ماشین را توانسته ایم داخلی سازی کنیم افزود: با فعال نمودن زنجیره تامین، حدود 18 کارگاه از 8 شهر کشور را در جهت تامین قطعات این دستگاه شبکه سازی نموده ایم و در آینده نزدیک سه ماشین دیگر نیز ساخته و رونمایی خواهد شد.



نظرات