1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی شاسی بلند جدید آئودی برای رقابت با تسلا

معرفی شاسی بلند جدید آئودی برای رقابت با تسلا

7 فروردین 1403
  • 0

آئودی همزمان با رونمایی از مدل جدید الکتریکی Q6 ئی‌-ترون اعلام کرد که نگرانی‌ها درباره فروش ماشین‌های الکتریکی در جهان تاثیری بر برنامه‌ این کارخانه ندارد و این شرکت تا سال ۲۰۳۳ همه مدل‌هایش را الکتریکی خواهد کرد.

Q6 ئی-ترون مهم‌ترین ماشین آئودی برای رقابت با تسلا مدل Y، پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی جهان است. پلتفرم ماشین با همکاری پورشه ساخته‌ شده و پورشه به تازگی مدل ماکان الکتریکی را با این پلتفرم به بازار عرضه کرده است. آئودی می‌گوید از فن‌آوری جدیدی برای ساخت باتری استفاده کرده که با آن ماشین با هر بار شارژ تا ۶۲۵ کیلومتر حرکت می‌کند.

شاسی‌بلند جدید آئودی با قیمت پایه ۷۴ هزار و ۷۰۰ یورو (حدود ۸۱ هزار دلار) در آلمان فروخته می‌شود که ده هزار یورو از پورشه ماکان ارزان‌تر است. یک مدل ارزان‌تر و یک مدل تقویت‌شده از Q6 ئی-ترون هم تولید خواهد شد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدل تقویت شده ۴.۳ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است.

ظاهر ماشین بسیار محافظه‌کارانه طراحی شده و به مدل Q8 ئی-ترون، شاسی‌بلند بزرگ‌تر آئودی شباهت زیادی دارد. چراغ‌های ماشین از جمله تفاوت‌های جزیی دو مدل است. هر چراغ شامل ۶۱ بخش مجزا است که راننده می‌تواند طرح آن را با سلیقه خود عوض کند. طرح چراغ‌های عقب هم با شیوه‌ای مشابه عوض می‌شود و راننده می‌تواند با آن به ماشین‌های پشتی پیام بفرستد که مثلا جلوتر تصادف شده یا ماشین در حالت خودران است.

اتاق Q6 کاملا جدید است. راننده دو نمایشگر دارد که یکی ۱۱.۹ اینچی روبروی فرمان و دیگری ۱۴.۵ اینچی در وسط داشبورد است. یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی هم می‌توان برای سرنشین کنار راننده سفارش داد. سیستم عامل این نمایشگرها بر مبنای اندروید است. اطلاعات ماشین همچنین به صورت واقعیت مجازی سه‌بعدی روی شیشه جلو هم نمایش داده می‌شود.

کاهش رشد فروش ماشین‌های الکتریکی در ماه‌های گذشته باعث شده تا خودروسازان در برنامه‌های الکتریکی‌ کردن محصولاتشان تجدیدنظر کنند. اما گرنوت دولنر، مدیر آئودی در نشست سالانه این شرکت گفت که برنامه‌های این خودروساز لوکس تغییری نخواهد کرد و آئودی امسال علاوه بر Q6 یک سدان الکتریکی هم به بازار عرضه می‌کند. آخرین مدل بنزینی آئودی در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه می‌شود. در حال حاضر سهم ماشین‌هایی آئودی که موتور الکتریکی دارند از کل فروش کارخانه ۲۸ درصد است.



نظرات