1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. آیا پرداخت خلافی خودرو فقط از طریق پلیس +۱۰ امکان‌پذیر است؟

آیا پرداخت خلافی خودرو فقط از طریق پلیس +۱۰ امکان‌پذیر است؟

1 اردیبهشت 1403
  • 0

یکی از مواردی که در هنگام فروش وسیله نقلیه باید تسویه شود، خلافی آن است که برای این منظور می‌توان علاوه بر مراجعه حضوری به مراکز پلیس +۱۰، به روش‌های دیگری هم اقدام کرد. ما در این محتوا به دو روش رایج تسویه خلافی خودرو که شامل مراجعه حضوری به مراکز پلیس +۱۰ و پرداخت خلافی خودرو از آیتول است، خواهیم پرداخت.

روش‌های پرداخت خلافی خودرو

برای تسویه بدهی خودرو شیوه‌های مختلفی وجود دارد؛ ولی دو شیوه رایج برای پرداخت خلافی خودرو مراجعه حضوری به مراکز پلیس  +10 و یا پرداخت با استفاده از سامانه کاربردی آیتول است که در ادامه در مورد هریک از این دو روش به‌طور مجزا صحبت خواهیم کرد.

مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10

یکی از روش‌های مرسوم برای پرداخت خلافی خودرو مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 است. برای این منظور با در دست داشتن مدارک مربوط به وسیله نقلیه از جمله برگ سبز خودرو می‌توانید از کارمند این دفاتر، چاپ ریزخلافی خودرو خود را درخواست کنید و در صورت نیاز، تسویه مبلغ آن را در همین دفاتر انجام دهید.

مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 و انجام امور مربوط به تسویه خلافی خودرو کمی زمان‌بر است؛ به‌ویژه این‌که تعداد مراجعین این مراکز هم معمولا بسیار زیاد است و به همین دلیل پرداخت خلافی خودرو به این شیوه برای برخی از افراد دشوار خواهد بود.

2.jpg

پرداخت خلافی خودرو با استفاده از سامانه آیتول

یکی دیگر از روش‌های پرداخت خلافی خودرو استفاده از سامانه آیتول است. برای این منظور کافی است با مراجعه به سایت آیتول یا نصب اپلیکیشن آن، مشخصات خودرو خود را وارد کنید و بعد از احراز هویت، پرداخت خلافی خودرو خود را انجام دهید.

آیتول یکی از سامانه‌های معتبر فعال در حوزه خدمات خودرویی است که با استفاده از آن علاوه بر پرداخت خلافی خودرو می‌توانید سرویس‌هایی مثل پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو و یا استعلام سوابق خودرو را دریافت کنید.

استفاده از سرویس‌های آیتول در حوزه خدمات خودرویی مزایای بسیار جذابی برای کاربران دارد که برخی از شاخص‌ترین این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • برای دریافت خدمات خودرویی از آیتول هیچ نیازی به مراجعه حضوری نیست و با استفاده از سایت یا اپلیکیشن اختصاصی این سامانه می‌توانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن سرویس مورد نظر خود را دریافت کنید.
  • این سامانه برای ارائه سرویس‌های خودرویی به کاربران حداقل کارمزد را دریافت می‌کند و کاربران برای انجام امور مربوط به وسیله نقلیه خود کمترین هزینه را می‌پردازند.
  • آیتول برای پاسخ‌گویی به سوالات و چالش‌های کاربران خود پشتیبانی شبانه‌روزی در نظر گرفته است و افرادی که به تازگی به دنبال استفاده از این سامانه هستند، به راحتی می‌توانند با کمک بخش پشتیبانی این مجموعه از نحوه دریافت سرویس‌های مورد نظر خود مطلع شوند.
  • این سامانه معتبر دارای اپلیکیشن اختصاصی با رابط کاربری جذاب و ساده است که کاربران به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند و می‌توانند سرویس مورد نظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.
  • این سامانه با تیم فنی و پشتیبانی مجرب و متخصص، برخلاف بسیاری از سامانه‌های خودرویی کمتر دچار اختلال و قطعی می‌شود.
  • برای تسویه خلافی خودرو با سامانه آیتول امکان مشاهده ریزخلافی به همراه نوع، زمان و مکان وقوع آن وجود دارد و افراد می‌توانند حتی به‌صورت موردی هم این خلافی‌ها را پرداخت کنند؛ یعنی برخی از موارد خلافی را بپردازند و پرداخت برخی دیگر را که نسبت به آن اعتراض دارند، انجام ندهند.

3.jpg

سخن آخر

یکی از اهرم‌های مهم پلیس راهنمایی و رانندگی برای برقراری نظم در معابر شهری و جاده‌ها، اعمال جریمه نقدی برای رانندگان متخلف است که این جرائم نقدی باید قبل از انتقال مالکیت خودرو پرداخت شوند. بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای نوبت دهی تعویض پلاک نسبت به تسویه این بدهی‌ها اقدام کنید.

شما برای پرداخت و تسویه خلافی خودرو می‌توانید به مراکز پلیس +۱۰ در شهر خود مراجعه کنید و یا با استفاده از سامانه معتبر آیتول پرداخت جرائم نقدی وسیله نقلیه خود را انجام دهید.

استفاده از سامانه آیتول برای پرداخت خلافی وسیله نقلیه و یا سایر خدمات خودرویی مزایای جذابی مثل دریافت آنلاین سرویس مورد نظر، کارمزد پایین، پشتیبانی شبانه‌روزی و اپلیکیشن اختصاصی کاربرپسند دارد؛ بنابراین استفاده از این سامانه برای تسویه خلافی خودرو نسبت به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 گزینه بسیار بهتری است.



نظرات