1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. سیر تا پیاز جدیدترین هاچبک کرمان موتور؛ بررسی کامل بک X3 پرو!

سیر تا پیاز جدیدترین هاچبک کرمان موتور؛ بررسی کامل بک X3 پرو!

8 اردیبهشت 1403
  • 1

بک X3 یک خودروی هاچ بک کراس است که در بازار چین با نام جیلی X3 پرو شناخته می شود. این خودرو در سال 2017 توسط کمپانی نام آشنای جیلی به بازار چین معرفی شد و خیلی زود به بازارهای دیگری نظیر آمریکای جنوبی نیز راه یافت.

جیلی X3 پرو از مدتی قبل مورد توجه خودروسازان بم، یکی از زیرمجموعه های کرمان موتور قرار گرفت و اقدامات لازم برای مونتاژ آن در ایران صورت پذیرفت. این خودرو از مدتی قبل روی خط مونتاژ رفت و سپس در اوایل سال 1403 وارد بازار ایران شد. البته با برند جدید خودروسازان بم، یعنی BAC.

 


طراحی ظاهری و کابین بک X3

طراحی ظاهری بک X3 را می توان ساده و ماندگار توصیف کرد؛ در این خودرو خبری از خطوط تیز و طراحی اغراق آمیز نیست و همه چیز متناسب با یک مینی کراس اور شهری اقتصادی است. ارتفاع زیاد دماغه خودرو نیز مقداری اعتماد به نفس مضاعف به راننده تزریق می کند.

1.webp

در کابین خودرو نیز همه چیز ساده و کاربردی است؛ داشبورد بک X3 طراحی ساده ای دارد و خوشبختانه در این خودرو خبری از مانیتور و کلاستر یکپارچه نیست. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان سه شاخه D کات قرار گرفته و صفحه کیلومتر از نوع آنالوگ به همراه یک مانیتور کوچک برای استفاده از سیستم کامپیوتر سفری است. مانیتور اصلی خودرو در قسمت بالای داشبورد قرار گرفته و سیستم مولتی مدیا را در دسترس سرنشینان قرار می دهد. خوشبختانه، پنل کولر این خودرو نیز از کلیدهای فیزیکی بهره می برد و  استفاده از آن در هنگام رانندگی بسیار آسان است.

 

مشخصات فنی بک X3

بک X3 از یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی استفاده می کند که با کد 4G15 شناخته شده و متعلق به میتسوبیشی است. در کنار تنفس طبیعی بودن، این موتور از سیستم سوخت رسانی MPi بهره می برد و در نتیجه حساسیت آن به بنزین بسیار پایین است؛ خبری خوشایند در میان خودروهای توربو و حساس بازار!

این موتور توانایی تولید حداکثر 102 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور را دارد و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس CVT با قابلیت تعویض 8 دنده مجازی به چرخ های جلو منتقل می کند. اعدادی که شگفت انگیز نیستند اما به خوبی از پس نیازهای یک خودروی شهری بر می آیند.

سیستم تعلیق بک X3 نیز در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع یکپارچه تورشن بیم است. این سیستم تعلیق یک سواری قابل قبول را برای بک X3 به ارمغان می آورد. همچنین باید گفت که برخلاف انتظارمان از یک هاچ بک قد بلند با سیستم تعلیق عقب یکپارچه، هندلینگ بک X3 در سطح خود بسیار فراتر از حد انتظار است! ترمز های خودرو نیز در هر دو محور از نوع دیسکی هستند (خنک شونده برای جلو).

شایان ذکر است که این خودروی 1215 کیلوگرمی، میانگین مصرف سوخت 5.8 لیتری در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد.

Kact0ys9oXJ0BcJD0k3aNhrg987iSj5cI3oppP6h.webp

 

ایمنی و امکانات رفاهی بک X3

در زمینه امکانات رفاهی، بک X3 مجهز به 2 ایربگ برای سرنشینان جلو است. همچنین سیستم ترمز ABS به همراه EBD و EBA در کنار سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS نیز به حفظ ایمنی خودرو در هنگام رانندگی کمک می کنند.

امکانات رفاهی بک X3 شامل لیست بلند و بالایی نمی شود، با این حال، این تجهیزات برای یک هاچ بک کراس شهری مناسب به نظر می رسند.

شیشه بالابرهای برقی اتوماتیک به همراه پاور ویندوز، آینه های جانبی برقی گرمکن دار، سانروف، کروز کنترل، کلیدهای کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی های جلو با تنظیم دستی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، سیستم پایش فشار باد لاستیک ها TPMS، اتو لایت (سنسور نور)، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 8 اینچی و کامپیوتر سفری لیست امکانات بک X3 را تشکیل می دهند.

SC1KWrWzelmmAR0610K3eeeefymmV2UIxMimTgmJ.webp

تست و بررسی بک X3 در تهران

اما با تمام توصیفات فوق، بک X3 چگونه خودرویی است؟ می دانیم که در نهایت نمی توان یک خودرو را به صورت کامل با کلمات و روی کاغذ بررسی کرد؛ به همین علت به سراغ بک X3 رفتیم تا در یک ویدیوی تست و بررسی کامل، تمام نقاط قوت و ضعف این خودرو را بررسی کرده و عملکرد و ارزش خرید واقعی این محصول جدید را متوجه شویم

منبع car.ir


نظرات

  • ایمان ایمان (9 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31)

    این خودرو شباهت بسیار زیادی به هاوال m4 دارد
    یک تجربه ناموفق
    این خودرو یک خودرو از پیش بازنده است