1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. نیسان قشقایی در آستانه ورود به خیابان‌ها

نیسان قشقایی در آستانه ورود به خیابان‌ها

6 تیر 1403
  • 0

نیسان قشقایی یکی از نام های آشنا در بازار خودروی ایران است؛ کراس اوری کوچک که در اوایل دهه 90 شمسی توسط پارس خودرو به ایران وارد می شد و در کنار محصولاتی نظیر نیسان تیانا و نیسان مورانو به فروش می رفت. با این حال، به دلایل مختلف این محصول هیچ گاه نتوانست به موفقیتی شبیه به سایر رقبای کره ای و ژاپنی خود دست پیدا کند. پس از مدتی نیز واردات محصولات نیسان به ایران به طور کلی قطع شد.

با این حال، این برند مطرح ژاپنی مدتی است که با یک نمایندگی جدید به ایران بازگشته، شرکت نامی خودرو!

شرکت نامی خودرو پس از آزادسازی واردات خودرو در سال 1401 با اخذ نمایندگی نیسان ژاپن، واردات محصولات این برند را آغاز کرد و برخلاف واردکننده سابق نیسان، سبدی متنوع تر از محصولات را برای بازار ایران در نظر گرفت.

نیسان قشقایی، یکی از این وارداتی های جدید نیسان به ایران است. نخستین سری این خودرو در حال دریافت پلاک برای ورود به خیابان ها است. به همین علت، در این صفحه نگاهی به مشخصات این کراس اور وارداتی می اندازیم.

نیسان قشقایی نامی خودرو در واقع نسخه فیس لیفت نسل دوم این کراس اور ژاپنی است.  این خودرو یک نسل جدیدتر نیز دارد که از امسال به بازارهای بین المللی عرضه شده و واردات آن فعلا در دستور کار نامی خودرو قرار ندارد.

002.webp

مشخصات فنی نیسان قشقایی 2023

نیسان قشقایی وارداتی نامی خودرو از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که توانایی تولید حداکثر 139 اسب بخار قدرت و 184 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT X-Tronic به چرخ های جلو منتقل می شود.

این مشخصات فنی نوید یک خودروی بسیار کم استهلاک، خانوادگی و سازگار با بنزین ایران را می دهند... هرچند احتمالا خبری از رانندگی پرهیجان با این خودرو نخواهد بود!

نکته قابل توجه و مثبت در خصوص این خودرو، وجود سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب است که باعث ایجاد یک سواری راحت و پایداری قابل اطمینان می شود.

003.webp

نگاهی به آپشن ها و سیستم های ایمن نیسان قشقایی 2023

نیسان قشقایی وارداتی نامی خودرو در زمینه امکانات ایمنی به مواردی نظیر 6 ایربگ، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل لغزش خودرو در هنگام شتاب گیری (ASR) مجهز است.

امکانات رفاهی این خودرو نیز محدود به مواردی نظیر شیشه بالابر اتوماتیک راننده، اتولایت، کی لس استارتر، مانیتور 9 اینچی، ترمز پارک برقی و اتوهلد است.

b l  (2) copy 2.webp

نیسان کیکس؛ نوبرانه سامانه یکپارچه

اما پس از قشقایی، نیسان کیکس نیز به عنوان برادری کوچیکتر در لاین آپ نیسان وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شده است. این خودرو هم اکنون در سامانه برای انتخاب موجود بوده و متقاضیان می توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند..

نیسان کیکس از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که توان تولیدی آن 121 اسب بخار و 143 نیوتن متر است.  گیربکس خودرو نیز همچنان از نوع CVT می باشد.

منبع Car.ir


نظرات