1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. درآمد 2 هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات خودروهای لوکس!

درآمد 2 هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات خودروهای لوکس!

1 مرداد 1403
  • 0

با اعلام مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی تاکنون مبلغ 2 هزار میلیارد تومان مالیات از مالکان خودروهای لوکس دریافت شده است.

جهانگیر رحیمی، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی از سال 1401 تاکنون بر اساس قانون بودجه، اقدام به اخذ مالیات از خودروهای گران قیمت کرده است که مجموعاً 782 هزار و 409 خودرو مشمول مالیات شدند.

وی افزود: از این تعداد خودرو بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان مالیات مطالبه شد که 2 هزار میلیارد تومان آن وصول شده است. فرآیند اخذ مابقی مالیات با صدور برگ تشخیص برای این خودروها در حال انجام است.

رحیمی ادامه داد: طبق قانون بودجه 1401، مبلغ پانزده میلیارد (15.000.000.000) ریال نسبت به مازاد میلیارد تومان یک درصد (1%) تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و پانصد میلیون تومان دو درصد (2%) مشمول مالیات می‌شوند. طبق قانون بودجه 1402 عدد 3 میلیارد تومان برای خودروی گران قیمت در نظر گرفته شده است؛ یعنی خودروهایی که ارزش آنها کمتر از 3 میلیارد تومان باشد، مالیات ندارند؛ اما هر خودرویی که ارزش آن بیش از 3 میلیارد باشد، به عنوان لوکس قلمداد شده و از ابتدای سال جاری مشمول یک‌درصد مالیات می‌شوند و همچنین طبق قانون بودجه در سال 1403، خودروهای گران قیمتی که ارزش آنها بیشتر از 3٫5 میلیارد تومان است، مشمول 1 درصد مالیات خواهد شد.

منبع مهر


نظرات