1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. قیمت نهایی "ری‌را" اعلام شد

قیمت نهایی "ری‌را" اعلام شد

3 مرداد 1403
  • 4

گروه صنعتی ایران خودرو قیمت نهایی محصول جدید خود، کراس اور ری را را اعلام کرد.

با اعلام این شرکت، قیمت نهایی ریرا با احتساب کلیه هزینه های جانبی 1 میلیارد و 270 میلیون تومان اعلام شده است.

با این حال، وزیر صمت بلافاصله پس از اعلام قیمت توسط ایران خودرو، این مطلب را تکذیب کرده و تایید کرد که ریرا با قیمتی کمتر از 1 میلیارد تومان به بازار خواهد آمد.

17.webp

مشخصات فنی ریرا

ریرا از یک موتور 1.7 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی MPi می تواند حداکثر 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو ریرا منتقل می شود. براساس ادعای ایران خودرو، ریرا با این مشخصات فنی می تواند شتاب 0 تا 100 را طی 10.4 ثانیه طی کند. حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودرو نیز 195 کیلومتر برساعت پیش بینی شده است.

ریرا در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده استفاده می کند. محور عقب این خودرو نیز مجهز به یک اکسل نیمه مستقل تورشن بیم و ترمزهای دیسکی است.

ریرا 1425 کیلوگرم وزن دارد و میانگین مصرف سوخت آن در یک سیکل ترکیبی نیز 7.3 لیتر است. این خودرو در حال حاضر از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 استفاده می کند و در صورت اجباری شدن یورو 6، قابلیت ارتقا به استاندارد یورو 6 را نیز دارد.

28.webp

منبع Car.ir


نظرات

  • علی اصغر علی اصغر (4 مرداد 1403 ساعت 21:19)

    کدوم کارمند دولت میتونه خودرو با این قیمت بخره؟
    مگه همین موتور گیربکس روی دنا نیست با قیمت 7٠0 میلیون؟ مگه همین سطح آپشن روی تارا نیست با 700 میلیون؟
    حتی پلتفرم هم ارتقاء یافته تارا هست پس چرا باید اینقدر اختلاف قیمتی داشته باشه؟
    چه توهمی زدید؟ اگر با دلار آزاد هم حساب کنید؛ از قیمت خود پژو 2008 مدل 2024 فرانسه هم بالاتره!!

  • ارژنگ قاسمی ارژنگ قاسمی (3 مرداد 1403 ساعت 12:11)

    ما مردم مقصر صد در صد هستیم که ایران خودرو و ... به خود اجازه میدهند بدون در نظر گرفتن سطح درآمد مردم اینچنین قیمت گذاری کنند اگر همه مردم متحد شویم و فقط و فقط شش ماه هیچ خودرویی نخریم و این شرکتهایی که خون مردم را در شیشه کردند و ارابه های مرگ را به خیابانها گسیل میکنند را تحریم کنیم وقتی قطعا نه اینکه سود بالایی که تصور میکردند به ضررهای سنگین خواهند رسید و میبایست قیمت را تعدیل کنند و به اقساط خودروها را تحویل دهند ولی متاسفانه دلال بازی و توهم سود برخی بی فکران که فقط و فقط فکر جیب خوشان هستند و آب به آسیاب خودروسازان میریزند و باعث دوامشان میشوند ،با دست خود دشنه به پیکر کم جان هم وطن خود فرو میکنند. ما نباید با خرید خودرو با قیمت های فضایی این اجازه را به خودروسازان بدهیم که حقوقهای بالای نیم میلیارد را از جیب ما به جیب مدیرانشان بریزند. مردم فقط شش ماه خودرو نخریم تا خوروسازان رفتارشان را اصلاح کنند. به امید ذره ای تفکر.

    همراه خودرو همراه خودرو (5 مرداد 1403 ساعت 08:24)

    مگر رستوران و چلوکبابی بر اساس بودجه مردم قیمت روی غذای خود می گذارد؟ مثلا اگر کباب کوبیده سیخی 50 هزار تومان برای خودش آب می خورد همان را به اندازه جیب شما بدهد 40 هزار تومان و سود هم نکند که هیچ ضرر هم بدهد؟ خودرو ساز باید قیمت خودرو را با جیب شما تنظیم کند؟ مگر تولید کننده نوکر من و شماست؟ وقتی قیمتش به جیب شما نمی خورد نخرید.زور بالای سرتان که نیست.

    همراه خودرو همراه خودرو (5 مرداد 1403 ساعت 08:24)

    مگر رستوران و چلوکبابی بر اساس بودجه مردم قیمت روی غذای خود می گذارد؟ مثلا اگر کباب کوبیده سیخی 50 هزار تومان برای خودش آب می خورد همان را به اندازه جیب شما بدهد 40 هزار تومان و سود هم که نکند هیچ ضرر هم بدهد؟ خودرو ساز باید قیمت خودرو را با جیب شما تنظیم کند؟ مگر تولید کننده نوکر من و شماست؟