1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید تیگارد روی روال؛ بازدید از خط تولید سانیار موتور

تولید تیگارد روی روال؛ بازدید از خط تولید سانیار موتور

29 مرداد 1403
  • 1

شرکت سانیار موتور پارسیان که در مونتاژ محصولات برند بایک BAIC چین را با نام تیگارد در ایران انجام می دهد یکی از خودروسازان خصوصی است که پیشرفت مناسبی در از زمان تاسیس خود دیده است.

شرکت سانیار موتور از ابتدای تاسیس خود در سال 1401 تا پایان همان سال مجموعا 395 دستگاه خودروی تیگارد X35 تولید کرد. این آمار در با افزایش 206 درصدی به 1209 دستگاه در کل سال 1402 رسید.

08.webp

با این حال، این شرکت در 5 ماه نخستین سال جاری حدود 1500 دستگاه خودرو تولید کرده که خود یک رکورد قابل قبول برای این شرکت نوپا محسوب می شود.

به همین بهانه به شهر گلپایگان رفتیم تا به کارخانه سانیار موتور پارسیان و روند تولید محصولات تیگارد نگاهی دقیق تر داشته باشیم.

ویدیو خط تولید تیگارد:

در اینجا ویدیویی از روند تولید محصولات تیگارد را تماشا می کنید

 

سانیار موتور پارسیان و بحران قطعی برق:

صنعتگران ایران این روزها تابستان بسیار سختی را سپری می کنند؛ قطعی برق این روزها گریبان تمامی کارخانه ها، تولیدی ها و واحد های صنعتی را گرفته و شرکت سانیار موتور نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کند. براساس برنامه ریزی توانیر، برق این کارخانه روزهای شنبه و سه شنبه قطع است. با این حال، براساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط این شرکت، خط تولید تیگارد در روزهای جمعه و روزهای تعطیل رسمی فعالیت می کند تا اختلال در روند تولید محصولات به حداقل رسیده و تحویل خودروهای مشتریان با کمترین تاخیر ممکن انجام شود.

مسئولان شرکت سانیار موتور پارسیان نیز یکی از علل تاخیر در تحویل محصولات خود را قطعی برق می دانند.

10.webp

سازمان استاندارد و چالش های مسیر تولید خودرو

یکی از چالش های اساسی تولید خودرو در ایران، سر و کله زدن با سازمان استاندارد و برخی قوانین عجیب آن است. با هربار وضع قوانین جدید، شرکت ها ناچار به هماهنگ سازی محصولات خود با استانداردهای جدید می شوند که خود منجر به تاخیر در تولید خودروها می شود. به عنوان مثال، آپشن GSi یا همان راهنمای تعویض دنده استانداردی است که به تازگی وضع شد و بسیاری از خودروسازان و واردکننده هارا به دردسر انداخته است. در حال حاضر محصولات تیگارد بدون سیستم تیپ ترونیک تولید می شوند و بزودی خودروی تیگارد X35 با کلاستر دیجیتال تولید خواهد شد تا با اضافهه کردن GSi، تیپ ترونیک بار دیگر روی این خودرو فعال می شود.

07.webp

تیگارد X35 پرایم با آپشن های جدید

از ابتدای سال جاری خودروی تیگارد X35 با نام جدید تیگارد X35 پرایم تولید شده و به بازار عرضه می شود. نسخه پرایم به نسبت نسخه معمولی آپشن های جک کاپوت، آینه تاشو برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور و صندوق عقب برقی را بیشتر دارد که دو مورد اول برای صاحبان X35 های قدیمی در نمایندگی های رسمی قابل نصب است. همچنین کلاستر تمام دیجیتال نیز بزودی به این خودرو اضافه می شود.

11.webp

منبع Car.ir


نظرات

  • خریدار ضرر کرده خریدار ضرر کرده (30 مرداد 1403 ساعت 08:02)

    تحویل 3 ماهه شده 8 ماهه، با فیلم نمیشه توجیح کرد، این تولید کننده باید ضرر زیان مصرف کننده بده تا دفعه بعد برای جذب مشتری دروغ نگه