1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از اکستریم TXL و LX؛ کراس‌اورهای لوکس جدید مدیران‌خودرو

رونمایی از اکستریم TXL و LX؛ کراس‌اورهای لوکس جدید مدیران‌خودرو

8 مهر 1403
  • 0

برند اکستریم شب گذشته طی مراسمی از دو محصول جدید خود یعنی اکستریم TXL و اکستریم LX رونمایی کرد. 

اکسید (EXEED) برند لوکس چری است که در ایران توسط مدیران خودرو تحت برند XTRIM عرضه می شود. نخستین محصول این برند در ایران اکستریم VX بود که سال گذشته رونمایی شد. سفیر این خودرو محمدرضا گلزار بود و رونمایی از این خودرو توسط گلزار سر و صدای زیادی در ایران بپا کرد.

مدیران خودرو اما در راستای گسترده تر کردن سبد محصولات اکستریم، دو محصول جدید این برند را در ایران مال تهران رونمایی کرد.

15.webp

اکستریم LX

اکستریم LX احتمالا ارزان ترین خودروی این برند است، یک کراس اور سایز متوسط شهری که مشخصات فنی مشابه با فونیکس FX پریمیوم دارد. با این تفاوت که این خودرو لوکس تر بوده و کیفیت ساخت بالاتری دارد. همچنین اکستریم LX یک کراس اور دو دیفرانسیل است.

پیش بینی می شود که اکستریم LX با قیمتی در حدود 3 میلیارد تومان به بازار عرضه شود.

02.webp

نگاهی به مشخصات فنی اکستریم  LX

اکستریم LX از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi استفاده می کند که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT) به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود. اکستریم LX با این قوای فنی می تواند شتاب صفر تا صد طی 8.8 طی کند.

اکستریم LX در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمزهای دیسکی استفاده می کند. قابل ذکر است که ترمزهای این خودرو مجهز به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA هستند.

اکستریم LX خودروی نسبتا سنگینی است و 1476 کیلوگرم وزن دارد. با این حال، میانگین مصرف سوخت اعلامی این خودرو در هر 100 کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی 6.9 لیتر است.

19.webp

اکستریم TXL

اکستریم TXL دومین  محصولی بود که در مراسم شب گذشته رونمایی شد. این خودرو نیز یک کراس اور لوکس متوسط است که مشخصات فنی مشابه تیگو 8 پرومکس دارد.

اکستریم TXL قبلا در پیست آیلند تست شده بود و شتاب 0 تا 100 آن نیز بدست آمد. این خودرو در سال جاری در پیست اتومببیلرانی آزادی نیز تست و بررسی شد.

اکستریم TXL یک  کراس اور لوکس دودیفرانسیل با امکاناتی قابل توجه است؛  این خودرو از آپشنن هایی خاص نظیر سیستم پارک خودکار، سیستم صوتی با 23 بلندگو، هدآپ دیسپلی، مجموعه ای گسترده از دستیارهای کمک رانندگی، استراحتگاه پا برای سرنشین جلو و سقف پانوراما بهره می برد.

10.webp

مشخصات فنی اکستریم TXL

اکستریم TXL از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که توانایی تولید 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور نیز از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک AT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شوند. در واقع باید گفت این مجموعه موتور و گیربکس کراس اور متوسط اکسید دقیقا مشابه تیگو 8 پرومکس پریمیوم است. شتاب صفر تا صد این کراس اور لوکس با دستگاه درگی 7.77 ثانیه است.

اکستریم TXL در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در هر دو محور از نوع دیسکی هستند.

اکستریم TX-L با وزن 1765 کیلوگرم، مصرف سوخت میانگین 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد.

17.webp

منبع Car.ir


نظرات