1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای آمریکایی در تاریخ

نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای آمریکایی در تاریخ

12 مهر 1403
  • 0

خودروسازان آمریکایی بیش از یک قرن است بوده که در صنعت خودروسازی پیشگام هستند و محصولاتی تنومند و قدرتمند را به خیابان‌ها روانه می‌کنند.

برندهای فعال امریکایی نه تنها چشم انداز اقتصادی ایالات متحده را شکل دادند، بلکه به صورت چشمگیر روی صنعت جهانی خودرو نیز تاثیر گذاشتند. در این فهرست قصد داریم شما را با پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ آمریکا آشنا کنیم.

10) فورد اکسپلورر/ 8میلیون 936 هزار دستگاه

این شاسی بلند چهار درب فورد، در واقع جایگزینی برای برانکو دو درب بود که نخستین بار سال 1991 رونمایی شد. همانند فورد تاروس، مدل اکسپلورر نیز برای استفاده پلیس به عنوان جایگزینی برای خودرو فورد کراون ویکتوریا به کار گرفته شد.

اکسپلورر با راحتی، فضای بار و موتورهای قابل اعتماد خود، پرفروش‌ترین شاسی بلند آمریکایی است. شرکت سازنده برای دستیابی به این هدف، فرمول مناسبی را به کار برد و پیوسته امکاناتویژگی‌های استاندارد بیشتری را برای کلاس شاسی بلند که زمانی بسیار ساده و مفید بودند، رقم زد. در حال حاضر این خودرو در نسل ششم خود قرار دارد.

10.webp

 

9) اولدزمبیل 88/ میزان فروش 9 میلیون و 647 هزار دستگاه

این خودروی سدان فول سایز که نسل های مختلف آن از سال 1949 تا 1999 تولید شد، در مقطعی سودآورترین خودروی کمپانی اولدزموبیل بود. حتی برخی آن را اولین خودروی عضلانی می‌دانند، اگرچه این مسئله ممکن است ما را وارد یک بحث طولانی کند.

اولدزموبیل 88 در سالهای اولیه خود یکی از بهترین خودروهای آمریکایی بود. وزن سبک و موتور هشت سیلندر با فشردگی بالا سوپاپ پیشرفته آن موجب شد تا در بین خریدارانی که واقعاً به سرعت نیاز داشتند، محبوب شود.

9.webp

 

8) فورد موستانگ/ 10 میلیون و 200 هزار دستگاه

موستانگ نمادین یکی از خودروهای جذابی بود که به فهرست محبوب‌ترین خودروهای امریکایی رسید. فورد با عرضه این مدل موجب شد تا رقبا هم به فکر ارائه مدلی با این سبک و سیاق بی افتندشوند. اما کمتر می‌توان در این فهرست نامی از رقبای موستانگ را مشاهده کرد. فورد از سال 1964 تولید موستانگ را آغاز کرد و این خودرو یکی از نمادین ‌ترین تولیدات فورد هم است.  

به منظور پایین نگه داشتن هزینه‌های تولید، شرکت فورد، نسل اول موستانگ را به گونه‌ای طراحی کرد که از قطعات خودروهای موجود فعلی این برند به ویژه فالکن کامپکت استفاده می‌شود. این مدل در سال اول بیش از 400 هزار دستگاه فروش داشت و در روز نخست نیز به فروش 22 هزار دستگاهی دست یافت.

8.webp

 

7) شورولت مالیبو/ 11 میلیون و 300 هزار دستگاه

این محصول سایز متوسط شهری شورولت، برای امریکایی‌ها تداعی کننده سواحل آفتابی کالیفرنیا است. مالیبو نخستین بار سال 1965 رونمایی شد، اما همچنان روی خط تولید است، اگرچه از سال 1983 تا 1997 با وقفه‌ای در تولید مواجه شد.

مالیبو به دلیل فضای داخلی جادار و سواری نرم، به سرعت محبوب شد. با وجود کاهش سهم بازار سدان‌ها به نفع شاسی‌بلندها، با افزایش فروش سالانه قوی در سال 2022، همچنان این مدل فروش خوب خود را ادامه می‌دهد.

7.webp

 

6) الدزمبیل کاتلاس/ 11 میلیون و 900 هزار دستگاه

 

6.webp

 

5) پیکاپ رم/ میزان فروش 12 میلیون و 135 هزار دستگاه

شرکت رم این پیکاپ فول سایز را از سال 1980 به تولید می‌رساند و در ابتدا به عنوان "دوج رم" قبل از اینکه رم به یک برند مستقل تبدیل شود، شناخته می‌شد. رم پیکاپ به داشتن سواری نرم و راحت، پیشرانه قوی و فضای داخلی جادار شهرت دارد.

این پیکاپ در مجموع هشت بار به عنوان تراک کامیون سال مجله Motor Trend انتخاب شد. نسل پنجم یعنی مدل فعلی، موفق شد سه بار برنده این جایزه شود و اولین پیکاپی بوده که در تاریخ به این افتخار دست پیدا می کند.‌

5.webp

 

4) شورولت سیلورادو/ 14 میلیون و 75 دستگاه

شورولت سیلورادو به عنوان یک پیکاپ فول سایز، در قالب پیکاپ سایز متوسط و فول سایز به فروش می‌رسد. این مدل ابتدا بالاترین تریم پیکاپ شورولت C/K بود که در سال 1975 معرفی شد، قبل از اینکه در سال 1999 به مدل مستقلی تبدیل شود، که تا به امروز در حال تولید است.

سیلورادو همراه با سیرا، مدل مشابه آن از برند GMC، یک پیکاپ بزرگ همه کاره فوق العاده تلقی می‌شود. مشتریان، آن را به خاطر طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌ها و همچنین عملکرد عالی چه در خارج از جاده و چه در خود جاده، دوست دارند.

4.webp

 

3) فورد مدل T/ میزان فروش 15 میلیون دستگاه

مدل T اولین خودروی تولید انبوه بود و سفر با اتومبیل را برای خانواده‌های رده متوسط ساده کرد. خط تولید آن فورد را قادر ساخت تا مدل T را با قیمتی بسیار پایین‌تر از آنچه که قبلا ممکن بود به فروش برساند.

در اوایل دهه 1920، نیمی از تمام خودروهای جهان به فورد تعلق داشتند. هنری فورد و پسرش ادسل، شخصاً 15 میلیونمین مدل T را در 25 می 1927 راهی بازار کردند. این خودرو در همان روز کنار گذاشته شد و مدل A جانشینش شد.

3.webp

 

2) شورولت ایمپالا/ 16 میلیون و 700 هزار دستگاه

ایمپالا در طول دوره تولید طولانی خود، اتومبیلی پرچمدار محبوب کشور شوروی محسوب می‌شد. از سال 1957 تا 2020 به تولید رسید، اگرچه تولید ایمپالا از سال 1986 تا 1994 و مجدد از سال 1997 تا 1999 متوقف شده بودطول کشید.

ایمپالا اولین اتومبیلی بود که از نام "SS" استفاده می‌کرد. این امر آن را به یک پیشگام در کلاس  خودروهای عضلانی دهه 60 و 70 تبدیل نمود. ایمپالا در طول ده نسل خود برنده جوایز متعددی شد و محبوبیت بسیاری پیدا کرد.

2.webp

 

1) فورد سری F/ بیش از 40 میلیون دستگاه

فورد سری F را به جرات می‌توان پرفروش‌ترین اتومبیل تاریخ امریکا دانست. این پیکاپ از سال 1948 در حال تولید است و 40 میلیونمین دستگاه آن در ژانویه 2022 از خط تولید خارج شد.

سری F اولین پیکاپی بود که بر روی پلتفرم اختصاصی خود ساخته شد، برخلاف پیکاپ‌های قبلی که بر روی پلتفرم‌های خودروهای موجود ساخته شده بودند. F-150 محبوب‌ترین عضو خانواده است و به دلیل تطبیق پذیری، قابلیت اطمینان و دوام برند فورد، به محبوبیت فراوانی رسید. در حال حاضر فورد این مدل را در چهار کارخانه ایالات متحده خود به تولید می‌رساند و سال 2021 نسخه الکتریکی آن با نام لایتینگ راهی بازار شد.

1.webp

منبع Car.ir


نظرات