1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دردسر مزدا برای نشیمنگاه مشتریان!

دردسر مزدا برای نشیمنگاه مشتریان!

10 مهر 1403
  • 0

در روزهای سرد زمستانی نبود سیستم گرم کن صندلی در خودرو بسیار رنج آور است. هنگامی که در روزهای سرد با خودرویی که چنین سیستمی دارد، به گشت و گذار می‌پردازید، قطعا لذت سواری دوچندان خواهد شد.

در این بین به نظر می‌رسد که مزدا با خودروهای مزدا 6 مدل 2018 برای سیستم گرم کن بسیار فعال، دچار دردسر شده است. براساس گزارش تازه منتشر شده، یک شکایت گسترده علیه مزدا در ایالات متحده تنظیم شده و علت آن سوختگی ناشی از گرمی بسیار سیستم گرمکن صندلی‌ خودروهای مزدا 6 مدل 2018 است.

شکایتی که در دادگاه عالی کالیفرنیا، شهر سانفرانسیسکو، توسط شاکی کریستین دی در 3 سپتامبر 2024 ثبت شد، ادعا می‌کند که وی "در اثر استفاده از گرمکن صندلی معیوب اتومبیل مزدا خود، دچار سوختگی و جراحت جدی شده است. " سایر شاکیان نیز چنین ادعایی پیرامون سیستم گرم کن صندلی محصولات مزدا دارند.

b l  (2) copy.webp

در این شکایت عنوان شده که مزدا از این موضوع مطلع بوده اما به مشتریان اطلاعی نداده است و حتی به سراغ حل آن نیز نرفته. همچنین ادعا شده که مزدا «هزاران شهروند کالیفرنیا، از جمله شاکیان را در معرض خطرات ایمنی قرار داده، در حالی که آگاهانه خودروهای معیوب را به مصرف‌کنندگان فروخته که خطرات ایمنی جدی دارند و ارزش کمتری نسبت به سایر برندها نشان می‌دهند."

مزدا همچنین متهم است که علی‌رغم آگاهی از یک «نقص مربوط به ایمنی» که می‌تواند به مشتریان آسیب برساند، از طریق تبلیغات و بازاریابی این ویژگی، متهم به «رفتار متقلبانه» هم شده است. شاکی ادعا می‌کند که اگر از صندلی‌های معیوب مطلع بود، خودرو مزدا 6 را خریداری نمی‌کرد یا مبلغ کمتری برای خرید آن می‌پرداخت.

شاکیان به دنبال محاکمه هیئت منصفه هستند و مزدا به دلیل مسئولیت جدی (عدم هشدار)، مسئولیت اکید (محصول معیوب)، نقض ضمانت نامه صریح، نقض ضمانت ضمنی، مسئولیت سهل انگاری محصول، ارائه اشتباه سهل انگاری، تقلب در قانون عادی و نقض قانون رقابت ناعادلانه برای کد مشاغل کالیفرنیا متهم است.

2.webp

البته شاکیان به دنبال دریافت غرامت هم هستند. آنها خواستار دریافت غرامت برای خسارات جبرانی از جمله خسارات اقتصادی چون "درآمدهای از دست رفته، از دست دادن ظرفیت کسب درآمد در آینده، هزینه‌های پزشکی" و خسارات جانی چون "صدمات جدی، درد و رنج، ناتوانی، نقص جسمانی، ناراحتی روانی و تشدید بیماری" هستند.   

منبع Car.ir


نظرات