1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. نمایشگاه خودرو پاریس 2024؛ کدام خودروها رونمایی می‌شوند؟

نمایشگاه خودرو پاریس 2024؛ کدام خودروها رونمایی می‌شوند؟

11 مهر 1403
  • 0

در سال های گذشته از شور و شوق نمایشگاه های خودرو میان خودرو دوستان کاسته شده است. دلیل اصلی این موضوع را می توان روند بسیار بد خودروسازان جهانی در تولید خودروهای جذاب و هیجان انگیز نامید. خودروهای جدید نه کیفیت قدیمی ها را دارند، نه روح و حس و حال آن ها را و نه جذابیت آن ها را! رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی نیز علت دیگری است و در این بین شرکت‌ها سعی می‌کنند علاوه بر حضور در نمایشگاه، به صورت فعال در شبکه‌های اجتماعی نیز محصولات خود را به نمایش دربیاورند.

بیشتر شرکت‌ها در این نوع رویداد‌ها نه تنها از یک محصول نمونه تولیدی رونمایی می‌کنند، بلکه شاهد معرفی خودروهای کانسپت برای آینده هم هستیم. نمایشگاه دوسالانه خودرو پاریس، یکی از رویدادهایی بوده که در میان این ناملایمات فعالیت داشته و هنوز خودروسازان بزرگ برای شرکت در آن رغبت دارند.

در سال جاری این نمایشگاه بین 14 تا 20 اکتبر در پاریس برگزار خواهد شد. طبق سنت همیشگی، باید شاهد رونمایی محصولاتی از سوی برندهای فعال در این نمایشگاه باشیم.

برای آن که از این رویداد اطلاعاتی کسب کنید، اولین محصولاتی که برای این نمایشگاه رونمایی خواهند شد را فهرست کردیم که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

b l  (2) copy.webp

 

1) آلپاین A390_β کانسپت

آلپاین آماده است تا اولین کراس اوور خود را در قالب خودرویی به نام A390_β کانسپت رونمایی کند. تیزرها و تصاویر جاسوسی یک شاسی بلند کوپه با طراحی اسپرت را با جزئیات ظاهری تهاجمی نشان می‌دهند. انتظار می‌رود این مدل دارای دو پیشرانه تمام الکتریکی با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار باشد و سیستم حرکتی AWD باشد. 

این کانسپت در 11 اکتبر، قبل از بازگشایی عمومی نمایشگاه خودرو پاریس، رونمایی خواهد شد. انتظار داریم نسخه تولیدی این مدل در سال آینده راهی بازار شود و به عنوان رقیب پورشه ماکان EV به جاده‌ها بیاید.

1.webp

 

2) آلپاین Alpenglow Hy6 کانسپت

آلپاین فرانسوی همچنین قرار است یک ابرخودرو هیدروژنی کانسپت را رونمایی کند. نسخه قبلی این مدل در سال 2022 رونمایی شد.  نسخه جدید موتور چهار سیلندر نسخه قبلی را با یک موتور شش سیلندر قدرتمندتر جایگزین خواهد کرد که مجددا با هیدروژن کار می‌کند. Alpenglow ممکن است آزمایشگاهی برای فناوری‌های جدید باشد، اما آلپاین اشاره کرد که این احتمال وجود دارد تا سال 2028 به یک محصول تولیدی تبدیل شود.

2.webp

 

3) بی ام و IX3

بی ام و در آستانه ورود به عصر جدیدی است. عصری که با مدل‌های آینده‌نگرانه و مدرن همراه خواهد بود. این خودروها بروی معماری برقی Neue Klasse قرار می‌گیرند. اگرچه تایید نشده، خودروساز باواریایی ممکن است از نمایشگاه خودروی پاریس برای معرفی iX3 جدید استفاده کند. احتمالا IX3 نسخه تولیدی همان کانسپت Vision Neue Klasse X که اوایل سال جاری معرفی شد خواهد بود.

این شاسی بلند تمام برقی دارای دو مدل تک موتوره و دو موتوره است و شایعه شده که مدلی با برند M نیز خواهد داشت. بی‌ ام‌ و IX3 در کنار X3 فروخته می‌شود که پس از فیس لیفت اخیر خود وارد بازار شده است. البته نباید IX3 و X3 را به یکدیگر مربوط دانست.

3.webp

 

4) فیس لیفت سیتروئن C4

سیتروئن C4 و C4-X قرار است همانند C3 و و C3 Aircross به‌روزرسانی‌های میان دوره‌ای خود را دریافت کنند و از جدیدترین زبان طراحی کمپانی بهره خواهند گرفت.در این فیس لیفت نمای جلو و عقب بازطراحی شده و گرافیکچراغ‌ها و لوگوی جدید نیز ارائه خواهد شد.

4.webp

 

5) داچیا بیگستر

داچیا بیگستر نشان‌دهنده ورود برند رومانیایی به بخش شاسی‌بلندهای جمع‌وجور است. این حرکت با هدف ارائه ترکیبی از کاربردی بودن و استایل تهاجمی در کنار قیمتی مقرون به صرفه انجام می‌گیرد. محصول جدید داچیا، بر اساس کانسپت 2021 ساخته خواهد شد و نسخه تولیدی احتمالاً یک نوع توسعه یافته از داچیا داستر است که در پلتفرم CMF-B و گزینه‌های پیشرانه مشترک خواهند بود.

5.webp

 

6) فورد پوما GEN-E

فورد پوما GEN-E با هدف به چالش کشیدن شاسی‌بلندهای ساب کامپکت کاملاً الکتریکی کمپانی Stellantis به میدان می‌آید. این خودرو با جلوپنجره پوشیده شده و عناصر طراحی خاص الکتریکی، از مدل دارای پیشرانه احتراق داخلی پوما که در اوایل امسال فیس لیفت شد، متمایز می‌شود.

6.webp

 

7) مینی JCW E

مینی قصد دارد مجموعه JCW خود را با مدل‌های ICE و تمام الکتریکی گسترش دهد. هر دو مدل مینی John Cooper Works E و مدل گازسوز برای اولین بار در پاییز امسال تایید شدند، بنابراین یکی از آنها می‌تواند در پاریس حضور پیدا کند.

7.webp

 

8) رنو 4 E-Tech

شرکت رنو تصمیم دارد خودرو R4 E-Tech جدید را با سوپرمینی R5 E-Tech تلفیق کند. خودرویی که نشانه‌های نوستالژیک استایل مدل اصلی را در قالب یک کراس اوور کاملاً الکتریکی به ارمغان خواهد آورد. مدل تولیدی نسخه‌ای ساده‌تر از کانسپت 4EVER Trophy 2022 با چرخ‌های کوچک‌تر و سپرهای اصلاح‌شده خواهد بود.

رنو 17 الکتریک رستومود،رنو Estafette کانسپت، اشکودا Elroq، و فولکس واگن تایرون دیگر مدل هایی هستند که احتمالا در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 رونمایی خواهند شد.

8.webp

منبع Car.ir


نظرات