1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اهدای تایر رایگان به پورشه کررا GT!

اهدای تایر رایگان به پورشه کررا GT!

15 مهر 1403
  • 0

سال گذشته نمایندگی پورشه در آمریکای شمالی (PCNA) فرخوانی برای تمام خودروهای پورشه کررا GT صادر کرد و به واسطه این فراخوان، پورشه به تمام مالکان این خودرو دستور توقف رانندگی با کررا GT را داد.

علت این فراخوان این بود که پورشه متوجه شد که برخی از اتصالات سیستم تعلیق عقب ممکن است در اثر خوردگی با نمک دچار ایراد جدی شده و خودرو را در معرض خطر قرار دهند.

خوشبختانه این اتفاق هرگز رخ نداد. با این حال، پورشه ظرف مدت یک سال این ایراد را برای تمامی کررا GT های موجود رفع کرد. نکته جالب درخصوص این کمپین این بود که پورشه در هنگام تعویض قطعات سیستم تعلیق، لاستیک های خودرو را نیز به طور رایگان تعویض می کرد.

براساس گزارش ها، پورشه آمریکای شمالی تمامی مدل های کررا GT را به تایرهای مسابقه ای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 مجهز کرد. این تایرها به طور اختصاصی برای کررا GT توسعه داده شده اند.

پورشه کررا GT به عنوان خودرویی بسیار پر قدرت به رانندگی بسیار دشوار مشهور است. این خودروی موتور وسط 612 اسب بخار قدرت داشته و از هیچ سیستم کنترل پایداری ای استفاده نمی کند و به همین علت، راننده به تنهایی مسئول کنترل قدرت بی انتهای این خودرو در شرایط سخت است. شاید آشکار ترین نمونه از این موضوع، تصادف هنرپیشه مشهور فیلم فست اند فیورس، یعنی پل واکر با پورشه کررا GT خود باشد.

1.jpg

براساس اطلاعات موجود، خودروی پل واکر در زمان آن تصادف مرگبار از تایرهایی با عمر بیش از 9 سال استفاده می کرد. هرچند که نمی توان مطمئن بود، اما احتمال بسیار زیادی وجود دارد که علت تصادف آن خودرو، تایرهای کهنه آن بوده باشند که تحمل سرعت بسیار بالا را نداشتند. تعویض تایرهای کررا GT ها توسط پورشه در فراخوان اخیر می تواند یک اقدام هوشمندانه برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده تلقی شود.

منبع Car.ir


نظرات