شکست فیات 500e در جهان

17 مهر 140310:15
2 دقیقه


شکست فیات 500e در جهان

اگر بخواهیم درباره یک خودروی الکتریکی صحبت کنیم که از ظرفیت سرنشین کم، برد حرکتی پایین و طراحی نه چندان جذاب برخوردار است، بدون شک باید فیات 500e مدل 2024 را نام ببریم.

به گزارش رویترز، کمپانی مادر فیات یعنی Stellantis ، اعلام کرد که تولید فیات 500e در کارخانه میرافیوری واقع در تورین ایتالیا مجدد تعلیق شد. در ابتدا قرار بود تولید از 11 اکتبر مجدد تولید 500e را از سرگیرد، اما متاسفانه عدم فروش کافی موجب شد تا کمپانی Stellantis مجدد تصمیم به تعلیق تولید بگیرد و تا 1 نوامبر این تعلیق ادامه دارد.

Untitled.jpg

البته عدم استقبال از فیات 500e به معنای آن نیست که ما هم از آن متنفریم. اما متاسفانه با داشتن محدوده حرکتی پایین، سرعت شارژ آهسته و بسیاری موارد دیگر، چندان ممکن است راننده خود را راضی نگه ندارد. در حقیقت فیات آن را برای کاربری شهری طراحی کرده و داشتن چنین ویژگی‌هایی عجیب نیست. باید بیان داشت که خریداران اتومبیل‌های الکتریکی همیشه به دنبال کسب بیشترین بهره از خودروی الکتریکی هستند که برای آن هزینه می‌کنند. در حالی که فیات 500e یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار است، هیوندای کونا EV ویژگی‌های بهتری چون فضای بیشتر برای سرنشینان، بار و برد حرکتی ارائه می‌دهد.

1.jpg

شرکت Stellantis وعده داده که با سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیون دلار، تصمیم دارد تا باتری‌های بهتری برای خودروهای کوچک الکتریکی فیات 500e به کار گیرد و در سال 2026 نیز تولید فیات 500 هیبریدی آغاز خواهد شد.

منبع: Car.ir