1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. مسابقات
  4. رکورد شکنی AMG وان، هایرپرکار محبوب مرسدس در نوربرگرینگ

رکورد شکنی AMG وان، هایرپرکار محبوب مرسدس در نوربرگرینگ

26 مهر 1403
  • 0

چندی پیش بود که پورشه خبر از تست خودرو 911 GT3 RS مدل 2023، در پیست نوربرگ‌رینگ داد. این محصول شرکت آلمانی موفق شد آمار چشمگیری به ثبت برساند اما رکوردشکنی نکرد!
اکنون اما مرسدس بنز مدعی شده با هایپرکار مرسدس AMG وان هیبریدی 2.7 میلیون دلاری خود موفق شده رکوردشکنی کند. این ابراتومبیل توانسته رکورد قبلی را 8 ثانیه‌‌ ارتقا دهد.

مرسدس AMG وان نخستین بار در اکتبر سال 2022 با وجود شرایط نامناسب پیست، مسیر 19 کیلومتری آن را در زمان 6:35.183 ثانیه سپری کرده بود و در سوی دیگر در پیست کوتاه‌تر سوپرتست رینگ نیز به زمان 6:30.705 رسیده بود. راننده این هایپرکار کسی نبود جز Maro Engel که از رانندگان حرفه‌ای به حساب می‌آید. این آمار در حال حاضر بهترین رکورد نوربرگرینگ محسوب می‌شود در حالی که تا پیش از این پورشه 911 GT2 RS با زمان 6:43:30 ثانیه‌ای خود رکورد دار بود! حداکثر سرعت انگل در این رکورد شکنی به 336 کیلومتر در ساعت رسیده است.

5.webp

مرسدس می‌گوید که رکورد یک خودرو از لحاظ فنی به همه چیزهایی که از زمان تولید خودرو در نظر گرفته شده بستگی دارد، از جمله مجموعه‌ای از فناوری‌های الهام‌گرفته از فرمول 1! پیشرانه هیبریدی AMG وان شامل چهار موتور الکتریکی با یک باتری کوچک و یک موتور احتراقی توربوشارژ 1.6 لیتری برگرفته از پیشرانه مسابقه‌ای می‌شود. در مجموع قدرت این پیشرانه ترکیبی، به 1063 اسب بخار‌ می‌رسد. پیشرانه این مدل قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند و سقف سرعت 348 کیلومتردرساعتی را به ثبت می‌رساند. در بخش بدنه، مرسدس سعی کرده از متریال فیبرکربنی بسیاری بهره گیرد تا بتواند آیرودینامیک این خودرو را افزایش دهد و در سرعت‌های بالا این ابراتومبیل چسبندگی ایده آلی بر جاده داشته باشد.

3.webp

علاوه بر این، AMG وان قادر به بازیابی انرژی تحت ترمز است و راننده توسط سیستم کنترل جریان انرژی چهار مرحله‌ای اتومبیل کمک می‌کند، که در شرایط خاص عملکرد خودرو را بهبود بخشد و همچنین در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

6.webp

Engel در حالت "Race Plus" رانندگی کرد، با حداکثر نیروی داون فورس آیرودینامیکی ممکن، این یعنی فشرده‌ترین تنظیم شاسی، قدرت کامل در تمام موتورهای الکتریکی وکاهش ارتفاع 1-1.5 اینچی در محور جلو و عقب هایپرکار مرسدس! البته باید افزود که این وضعیت رانندگی با تایرهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2 R MO که به طور خاص برای AMG One ساخته شده‌اند و همچنین شامل ترمزهای کامپوزیت می‌شوند، صورت گرفت.

2.webp

Maro Engel پس از تکمیل رکورد اکتبر 2022 گفت: «این واقعاً یک تجربه فراموش نشدنی بود. انتظار نداشتم که بتوانیم چنین رکورد غیر ممکنی را را با این شرایط پیست بزنیم. در برخی از مناطق پیست، هنوز زمین خشک نشده بود و به همین دلیل مشکلاتی وجود داشت! در چنین شرایطی استفاده از تمام انرژی الکتریکی خودرو به بهترین شکل ممکن نبود.

4.webp

اکنون، دو سال بعد، مرسدس ای‌ام‌جی با AMG  وان به رینگ بازگشته تا رکورد خود را بشکند. Engel در بیانیه مطبوعاتی به ما یادآوری می‌کند: «دو سال پیش، شرایط ایده‌آل نبود و برخی از بخش‌های پیست هنوز کمی مرطوب بود. ما می‌دانستیم که می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم و می‌خواستیم این را نشان دهیم. امروز توانستیم حداکثر پتانسیل AMG  وان  را نشان دهیم. از کل تیم Affalterbach برای اعتمادی که به من کردند تشکر می‌کنم. بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که می‌توانم این دور رکورد را با چنین خودروی منحصر به فردی بزنم." زمان ثبت شده جدید برای پیست 20 کیلومتری (این بار خشک) 6:29.090 دقیقه است. همچنین این اولین باری است که یک خودروی تولید انبوه یک دور کامل این پیست را در زمانی کمتر از شش دقیقه و سی ثانیه به ثبت می‌رساند!

منبع Car.ir


نظرات