1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نابودی شغل میلیون‌ها نفر با تمام الکتریکی شدن اتومبیل‌ها

نابودی شغل میلیون‌ها نفر با تمام الکتریکی شدن اتومبیل‌ها

28 مهر 1403
  • 0

آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره تویوتا و مدیر عامل سابق و یکی از اعضای موسس آن، همیشه در مورد خودروهای برقی دیدگاه صریحی دارد. در حالی که خودروساز ژاپنی درباره تعهد خود نسبت به آینده تمام الکتریکی احتیاط می‌کند و سعی دارد مرزی بین خودروهای دارای سوخت جایگزین، هیبریدی و استفاده از خودروهای برقی قائل شود، تویودا نظر مثبتی نسبت به آینده تمام الکتریکی خودروها ندارد.

به‌تازگی رئیس تویوتا پیش‌بینی کرده که اگر آینده‌ برای اتومبیل‌های الکتریکی باشد، بخش صنعت خودرو به‌ویژه آنهایی که در فناوری ICE فعال هستند، میلیون‌ها شغل را از دست می‌دهند. او این اظهارات را در جریان رویداد رونمایی از مجسمه نیم تنه پدرش در دانشگاه ناگویا مرکز ژاپن بیان کرد.

در حال حاضر 5.5 میلیون نفر در صنعت خودروسازی ژاپن مشغول به کار هستند. در میان آنها کسانی هستند که سال‌های طولانی است در این صنعت فعالیت می‌کنند. به گزارش رویترز، تویودا بیان کرد:"اگر وسایل نقلیه الکتریکی به سادگی تبدیل به تنها انتخاب شوند، مشاغل آن افراد از بین می‌رود."  

1.webp

نظرات تویودا بازتاب اظهارات مشابهی است که او در این سال‌ها گفت. رئیس تویوتا علاوه بر پیش‌بینی از دست دادن شغل در صنعت، سیاست‌مداران را به دلیل فشار آنها برای خودروهای برقی مورد انتقاد قرار داد و ادعا کرد که اگر همه خودروها برقی باشند، برق ژاپن در تابستان به اتمام می‌رسد. در مقابل، تویودا از یک مسیر متعادل‌تر به سمت کاهش تولید کربن حمایت می‌کند، مسیری که شامل خودروهای هیبریدی و موتورهای احتراق داخلی پاک می‌شود.

مواضع صریح تویودا در گذشته هرگز محبوبیت زیادی نداشته، در طول تصدی او به عنوان مدیرعامل تویوتا، این شرکت به عنوان سومین کمپانی مانع در برابر تلاش‌های دولت برای مهار تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته شد. در اوایل سال جاری، انتخاب مجدد او به عنوان رئیس هیئت مدیره توسط برخی از سرمایه گذاران که احساس کردند چشم انداز او ناقص است، مورد اعتراض قرار گرفت.

با وجود اختلاف نظرها، تویوتا در حال حاضر از مزایای کاهش سرعت بازار خودروهای برقی بهره ‌می‌برد. در حالی که سهم خودروهای برقی همچنان در حال رشد است، سرعت این کار با کاهش قابل توجهی روبرو شد که خودروسازان دیگری مانند فورد، جنرال موتورز و ولوو را وادار به ارزیابی مجدد استراتژی‌های قبلی خود در زمینه خودروهای الکتریکی بزرگ کرده است. از سوی دیگر، تویوتا بیش از هر برند دیگری در ایالات متحده، خودروهای بیشتری را به فروش می‌رساند که عمدتاً به لطف طیف گسترده محصولات هیبریدی آن است.

منبع Car.ir


نظرات